2011. máj 24.

A McLaren eddig 15 futamot nyert Monacóban

írta: FormaNet
A McLaren eddig 15 futamot nyert Monacóban

A gumik csatájában megszerezheti-e a McLaren a 16. futamgyőzelmét a Monacói Nagydíjon?

 A Monacói Nagydíjak történetében a McLaren 15 győzelmével minden más csapatnál többször tudott nyerni. Jelenlegi pilótapárosuk mindkét tagja győzött már a hercegségben, Lewis Hamilton 2008-ban, Jenson Button pedig 2009-ben szerezte meg a Formula-1-es nagydíjak talán legértékesebb trófeáját.
 
A wokingi alakulat nagy önbizalommal tekint a hétvégi versenyre, és remélik, hogy Monte Carlo utcai pályáján képesek lesznek megfogni a Red Bullt és elsősorban Sebastian Vettelt.
 
Hamilton már a Spanyol Nagydíjon is nagyon közel volt német riválisához, de a regnáló világbajnok Montmelóban még kivédekezte a brit támadásait.
Vajon mennyire kavarhatja meg az erősorrendet a Pirelli szuper lágy abroncsa, amely gumikeverék Monacóban debütál majd? A Pirelli szakemberei szerint ugyanis komoly taktikai csatára számíthatunk. Ez talán megtörheti a Red Bull hegemóniáját, ami abból következhet, hogy nem elég egy jó autó, és egy jó pilóta, fontos lesz a helyesen megválasztott versenystratégia is, és minél összetettebb a sikerhez vezető út, annál több a hibalehetőség is.
 
 
Monacóban az előzés igencsak nehézkes, de talán az állítható hátsó szárnyak itt is segíthetik a manővereket. Ettől függetlenül az időmérő eredménye meghatározó jelentőséggel bírhat, és természetesen a pole pozíció megszerzéséhez elengedhetetlen lesz a nagy tapadási tulajdonsága révén komoly teljesítményre képes, ám rendkívül gyorsan elhasználódó szuper-lágy abroncs. Az istállóknak azonban ha lehet, még jobban figyelniük kell a gumik beosztására már az időmérőn is, mert ennek döntő jelentősége lesz a futamgyőzelem tekintetében.
 
Ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy Monacóban számtalan versenyen kellett behívni a biztonsági autót is, akkor egyet kell értenünk Martin Whitmarsh azon véleményével, hogy „Monte Carlóban őrült verseny következhet”.
 
Lewis Hamilton a versenyről így nyilatkozott: "Szeretem Monacót. Emlékszem, mikor gyerekként néztem egy versenyt, akkor már láttam, hogy ez a Formula-1 legjobb kirakata. Az erős spanyol verseny után valóban nagyon várom már az idei Monacói Nagydíjat, mert azt gondolom, egy másféle versenyt láthatunk majd a tavalyihoz képest. Azt hiszem a DRS, a KERS, és az új gumik kombinációja egy igazi versenyt kelt majd életre."
 
Hamilton a DRS szárnyakkal kapcsolatban azért nem túl optimista, és úgy véli, most nem ennek az aerodinamikai elemnek jut majd a főszerep. Ennek okát abban látja, hogy Monacóban az előzési zóna mindössze 300 méter, így mire az autók felgyorsulnának annyira, hogy reális esély legyen az előzésre, már fékezni is kell. A brit pilóta a gumik használatában látja a legnagyobb mozgásteret a hétvégi versenyen.
 
Ennek ellent mond Fernando Alonso véleménye, aki attól tart, hogy a szuper-lágy gumik kopásából adódóan az aszfaltra felkenődő gumitörmelék a futam második szakaszában komoly megcsúszásokat okozhat.
 
Hamilton Alonso aggályaira is reagált: "Nem hiszem, hogy a törmelékek akkora gondot jelentenének, mint azt sokan gondolják. Monaco egy igen alacsony sebességű pálya, nem gondolom, hogy ez probléma lenne, de majd meglátjuk."
 
A KERS kapcsán a McLaren másik pilótája, Jenson Button elmondta, hogy szimuláció segítségével próbálták megtalálni a KERS használat legmegfelelőbb helyét, és sok pozitív eredményt kaptak, úgy véli, jelenleg a Mercedes energia visszanyerő rendszere  a legjobb a mezőnyben.
 
A csapatfőnök, Martin Whitmarsh elmondta: "A Spanyol Nagydíjon már igen jó versenytempóval bírtunk, és ez jó alapot ad arra, hogy mire számíthatunk Monacóban. Ez egy lassú pálya. Azt gondolom, az MP4-26 egyik erőssége az alacsony sebességű tapadás, és a kiváló nyomaték, így jó formát mutathatunk a hétvégén.”

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá a fórumon

Szólj hozzá

f1 mclaren hamilton forma1 monte carlo lewis monacói nagydíj martin whitmarsh