2011. máj 25.

Így pontozunk mi - Spanyol Nagydíj

írta: FormaNet
Így pontozunk mi - Spanyol Nagydíj

A FormaNet magazin „így pontozunk mi” sorozatában minden egyes nagydíjat követően górcső alá vesszük a top10-es listát, és részben szubjektíven pontozzuk a versenyzőket. Elsősorban a futamon nyújtott teljesítményük tükrében, de természetesen olykor egyéb körülményeket sem hagyunk figyelmen kívül. Mivel ez csak a mi véleményünk, így kíváncsian várjuk az olvasók pontjait is, egy 1-10-ig terjedő skálán.


Az egyest tőlünk most az a Felipe Massa kapja, akinél látványosabban senki nem szenvedett a kemény keverékű abroncsokon, és nem, hogy köze nem volt az élmezőnyhöz, de a futam végére még a pontszerző helyről is lecsúszott. Ami persze a váltóproblémának is betudható, de talán még szerencséje is volt, hogy így legalább van mire fogni a hétvégi szenvedés csúfos végét. A „Felipe már nem a régi” című nóta mostanra már senkinek sem újdonság, és ez egyelőre továbbra is sláger sajnos. 
A 10-es listát tehát most hozzá viszonyítjuk, íme a mi értékelésünk:

1. Sebastian Vettel 10/9 
Vettelnek ebben az idényben talán ez volt a legnehezebb, ezáltal a legszebb győzelme az eddigi négyből, már csak azért is, mert az eddigi megszokottakhoz képest több nehézségbe ütközött a hétvége folyamán. A pénteki edzésnapon, valamint a kvalifikáción is alulmaradt csapattársával szemben, igaz, a szokásos Red Bull betegség, a KERS probléma most éppen őt sújtotta.  Mindez persze elég kevés indok ahhoz, hogy ne a maximális pontot kapja, hiszen a nagydíj legfontosabb pillanataiban továbbra sem lehet hibát találni a legifjabb világbajnok teljesítményében. Így mindössze azzal tudunk takarózni, hogy a maximális pontszámot most Lewis Hamiltonnak adjuk, mert a mezőny egyetlen olyan résztvevője volt, aki megcsillantotta a reményt egy esetleges Red Bull/Vettel dominancia megszakítására. 

2. Lewis Hamilton 10/10
Jelenleg szerintünk az egyetlen versenyző a mezőnyben, aki egy kis szerencsével (azaz Vettel szerencsétlenségével) még felzárkózhat, és megállíthatja, vagy legalábbis késleltetheti a német rivális korai második világbajnoki címét. A brit pilóta óriási versenyt futott Barcelonában, amihez persze társult minimum kettő, remek időben történő kerékcsere. Az utolsó bokszlátogatást követően egészen a leintésig mindvégig nyomás alatt tartotta az élen száguldó Red Bullt, és többször is támadási pozícióba került. Végül nyernie ugyan nem sikerült, ám kétség kívül Lewis volt a verseny egyik fénypontja.

3. Jenson Button 10/8
Hogy került már megint a dobogóra? Kérdezhetnénk ismét, hiszen jól megszokott észrevétlen, ám vérprofi stílusa néha tényleg elfelejtődik a nagy káoszban. Természetesen tudjuk hogyan került a harmadik helye: az első öt versenyző közül egyedül ő oldotta meg versenyét három kiállással, és amíg Törökországban nem tudott profitálni nagyszerű gumikímélő képességéből, addig itt Barcelonában ez újra hasznosnak bizonyult. Így az elrontott rajtot leszámítva, egy tökéletes ütemű stratégiával, valamint hibátlan vezetéssel egy megérdemelt harmadik helyet ünnepelhetett. 

4. Mark Webber 10/6
Az utóbbi hetekben úgy tűnt Webber magára talált, és ez a tendencia folytatódott a barcelonai edzéseken, sőt mi több, idén először gyorsabb volt csapattársánál az időmérőn, vagyis a mezőnyből egyedül még csak ő tudta elvenni Sebtől az első rajtkockát. A sikertörténet azonban is véget is ért (legalábbis Spanyolországban), hiszen egy elrontott rajt után rögtön két pozíciót dobott el magától. Ezt követően nyilván az sem segítette menetelését, hogy egyszerűen nem tudott megszabadulni Fernando Alonsótól, és mire sikerült, addigra a dobogósok már bőven lőtávolon kívül kerültek. Futam előtti teljesítményét látva mindenképp dobogóra vártuk, sőt még egy győzelmet is megsaccoltunk. Talán majd legközelebb…

5. Fernando Alonso 10/9
A spanyol bajnoknak idén már volt alkalma egyszer-kétszer bizonyítani, hogy nem az ő készülékében van a hiba, sokkal inkább Maranellóban. Az elmúlt hétvége után viszont még a legnagyobb kritikusai is elcsendesedhetnek (legalábbis egy időre), hiszen Alonso mindent, sőt még annál is többet kifacsart kocsijából. Erre szokták azt mondani, hogy a 100-ból 110 százalékot nyújtott, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a kvalifikáción megszerzett negyedik hely óriási meglepetés volt még a csapatnál is, nem véletlen örömujjongott Fernando úgy, mintha legalább egy futamgyőzelmet zsebelt volna be. És itt még nincs vége a sztorinak, hiszen vasárnap egy meseszerű rajttal folytatódott a hétvégéje, majd miután a kerékcseréknél kénytelen volt búcsút inteni első, majd második helyének is, még ott volt a nyakán a sokkal gyorsabb Webber, akit hosszú ideig remekül fogott a pályán. Ja, hogy végül körhátrány lett vége, mert a kemény keverékeket hip-hop felzabálta az autó, a csapat pedig még egy életmentő/épkézláb stratégiával sem tud előrukkolni? Ezt most még véletlenül sem Fernando számlájára írjuk.

6. Michael Schumacher 10/8
Azt most nem jelenthetjük ki, hogy az időmérőn ismét kikapott csapattársától (persze statisztikailag igen), mert a Q3-ban már inkább gumit spórolt, és mért idő nélkül megelégedett a tízedik hellyel. A szabadedzéseken is mindvégig bíztató formát mutatott a W02-es, és tulajdonképpen a német remek munkát végzett a versenyen is. A tőle már megszokott remek starttal négy helyet ugrott előre, majd ez után túl sok esemény nem történt körülötte, ami miatt talán könnyebben tudta kímélni az abroncsokat, és három kiállásos stratégiával könnyedén megszerezte a hatodik helyet, ami idei legjobb helyezése is egyben. 

7. Nico Rosberg 10/6 
Nagyjából ugyanaz a történet, mint csapattársánál, annyi különbséggel, hogy Nico a hetedik helyről rajtolt, és végül hetedikként ért célba a nélkül, hogy legalább egy kicsit mókáztak volna egymással unalmukban. A rádióüzenetből ugyan kiderült, hogy vacakolt az állítható hátsó szárnya, de azért némi kreativitás belefért volna abba a 66 körbe. Így azonban Barcelonában pontosan annyira volt szürke, mint a kocsija.

8. Nick Heidfeld 10/8  
Heidfeld nem tudott részt venni a kvalifikáción, miután szombat délelőtt lángba borult az R31, így egy vagon új gumival a tarsolyában vághatott neki a vasárnapi futamnak, igaz, a rajtrács legvégéről. Egy friss szett keménygumival el tudta húzni az első bokszkiállását, amiből sokat profitált, majd ezt követően hibátlan autózással a lágy abroncsokon egyre előrébb keveredett, és ha még 2-3 körrel tovább tart a verseny, akkor bizony még a két Mercedest is megszorongatja. Webbertől idén már láttunk hasonló menetelést (na jó, kicsit ütősebbet), és legutóbb Kamui Kobajasi is pontszerző helyre repítette utolsóként rajtoló Sauberjét, úgyhogy ebben a „Pirelli-korszakban” egy rutinos versenyzőtől ez lassan már nem is lesz olyan nagy meglepetés. 

9. Sergio Perez 10/8 
A sauberes újonc remek formában volt a hétvégén, és bár még egyszer sem került be a Q3-ban, de Barcelonában a 12. helyről rajtolva végül begyűjtötte F1-karrierjének első pontjait, ráadásul a kvalifikáción is gyorsabb volt rutinosabb csapattársánál. A versenyen a második bokszkiállását ki tudta tolni, ami pont elég volt ahhoz, hogy az utolsó szakaszban, egy versenyképes opciós abronccsal tartani tudja kilencedik helyét Kobajasival szemben. 

10. Kamui Kobajasi 10/7 
Kapásból egy defekttel indította futamát, így tulajdonképpen a legutolsó pontszerző hellyel nem is lehet oka panaszra. A leintés előtt tíz körrel már a 11. hely környékén ólálkodott, majd az egyik Renault-t be tudta fogni, így végül egy pontnak örülhetett, de ezen kívül valahogy semmi extra nem jut eszünkbe a versenyéből. Persze lehet azért, mert már elkényeztetett minket néhány bravúros megmozdulásával. 

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá a fórumon

Szólj hozzá

szubjektív f1 formula 1 spanyol nagydíj