Öt futamon vagyunk túl, és egyre nyilvánvalóbbá válik, mely csapatok azok, akik – legalább is jelen állás szerint – versenyképes autót tudtak építeni. Azt hiszem nincs abban semmi új, ha a Red Bull és a McLaren istállókat emeljük ki a jelenlegi mezőnyből, mint potenciális futamgyőzteseket, azt természetesen hozzá téve, hogy a Formula-1 az a sport, ahol akár két futam alatt is jelentősen megváltozhatnak az erőviszonyok.
A Red Bullal kapcsolatban nem nagyon kell csodálkozni, hiszen az idei autójuk jó alapokra építkezett, és a saját – és természetesen Adrian Newey – koncepciójukat követve fejlesztettek. Versenyképességük már a téli teszteken is vélelmezhető volt, és ezt igazolta az első öt futam is.
A McLarennél már egészen más a helyzet. A téli tesztek előtt a wokingi alakulat úgy vélte, sikerült az idei innovációval megépíteniük a bajnok autót, amit különleges módon lepleztek le Berlinben, amikor a járókelők kezei közül kerültek elő a különböző elemek, és a szerelők a helyszínen dobták össze az új konstrukciót.
Azután jött a fekete leves. A tesztek során meg kellett élniük, hogy az új elgondolások nem hogy a világbajnoki címhez nem segítik az istállót, de még az élmezőny végéhez is kevés lesz, amennyiben nem sikerül megfelelő változtatásokat elvégezni.
A McLaren a téli tesztek egyik legkevesebb kilométerét futott csapatként vágott neki a szezonnak.
Sokan arra gyanakodtak, hogy csak altat a csapat, ami teljesen irreális elképzelés, hiszen az évközi tesztek betiltása óta mindössze a téli 15 nap áll a csapatok rendelkezésére az új fejlesztések kipróbálására, finomítására.
A McLarennek vissza kellett nyúlni az alapokhoz. Számtalan innovációt kellett a kukába dobniuk, és egy másik irányba elindulva javítani az autó versenyképességén. Erre mindössze három hét állt az alakulat rendelkezésére, de az Ausztrál Nagydíjra sikeresen elvégezték a feladatot, és sokak meglepetésére Lewis Hamilton másodikként ért célba.
A McLarenre mindig is jellemző intenzív fejlesztés tehát az idei évben is tetten érhető, olyannyira, hogy jelenleg úgy tűnik csak a wokingiak jelentenek veszélyt a vörös bikákra. Kérdés, hogy sikerül-e megtalálni azt a pár tizedmásodpercet, ami – elsősorban - Vettel elé repíti a wokingi alakulat pilótáit. A Red Bull főtervezője cinikusan megjegyezte, hogy jó iramban haladnak a másolásukkal, de ez a Formula-1-ben bocsánatos bűnnek számit, ha a másolás legális, tapasztalati alapokra épül. Ne feledjük, tavaly minden csapat – a Red Bull sem kivétel - éppen a McLaren innovációját, az F-csatornát koppintotta.
Jelenleg tehát úgy tűnik, belátható időn belül csak a McLaren lehet képes arra, hogy komolyan felvegye a versenyt a tavalyi bajnok csapattal, és Hamilton az egyetlen olyan pilóta, aki megállíthatja a regnáló világbajnokot abban a menetelésben, melynek eredményeképpen akár több futammal a szezon vége előtt megszerezheti második világbajnoki címét. A Formula-1 izgalma érdekében talán nem jelent elfogultságot, ha ebben bizakodóak vagyunk.
Szöveg. FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá a fórumon