2011. máj 28.

Kérdezz-felelek Jenson Buttonnal

írta: FormaNet
Kérdezz-felelek Jenson Buttonnal

Egy monacói győzelem minden pilóta számára a szezon legjobban áhított trófeája. Aki a hercegségben nyerni tud, még ha nem is sikerül világbajnoki címet szereznie, mégis kitűnik a többiek közül. Nincs ezzel másként Jenson Button sem, aki volt már világbajnok, és 2009-ben a Monacói GP trófeája is bekerült a gyűjteményébe. Erről, és még sok másról beszélt a McLaren brit pilótája pénteken a hercegségben.

 
Ha 2011-ben nyerni tudnál Monacóban, vagy a Brit Nagydíjon melyiket választanád?
 
Jenson Button: A Brit Nagydíjat. Azt még nem nyertem meg, és nagyon szeretném. A Monacói Nagydíjat már megnyertem egyszer, és nagyon szeretném még egyszer megnyerni, de három dolog van, amit minden pilóta akar: Az F1 világbajnoki címe, a Monacói GP, és az otthoni verseny. Nekem az első kettőt már sikerült, így Silverstone van a listám élén. Szeretnék győzni ott az idén.
 
Mitől volt különleges a 2009-es monacói győzelmed?
 
JB: Az hihetetlen volt. Mikor megnyerek egy versenyt, csak arra tudok gondolni, hogy nyertem. De ha visszagondolok az időmérőre, azt hiszem az autóval a határon mentem. Egy papírlap nem sok, annyi sem fért volna el sok helyen a kerék és a korlátok között.
 
Mesélj a monacói időmérő kör erősségéről
 
JB: Itt még inkább úgy érzem, hogy a határon autózunk, mint bármely más pályán. Ez a közeli korlátok miatt van. Olyan érzés ez, mintha 400 mérföld/órával száguldanál. Bármely más hétvégén, ha F1-es autót vezetek, nem érzem úgy a sebességet, mint itt, és ez elmondhatatlan, hihetetlen érzés, amit Monaco ad.
 
Volt már olyan hogy megijedtél?
 
JB: Félni még nem féltem, de az időmérőn olyan köröket futok, ahol úgy érzem, egész körön át visszatartom a lélegzetemet. Mikor átszáguldok a célvonalon, akkor engedem csak ki a levegőt, és nézek rá a műszerfalra. Ha az idő jó lehet a pole pozícióra, az csodálatos érzés.
 
Mi lesz a DRS használatával ezen a versenyen?
 
JB: Az időmérő alatt nagyon pontosan kell majd használnunk. Talán még korábban is kell majd fékezni, mert ha esetleg a szárny használatát a fék nem oldaná ki, akkor már fent is vagyunk a falon. Ez ennyire egyszerű.
 
Több lesz az előzés a DRS miatt?
 
JB: Nem hiszem, de a nagyobb gumikopás talán segíthet. Most ez teljesen más személyes boksztaktikát igényel majd, az erő itt a múlté.
 
A gumitörmelék nagy kérdés a versenyen?
 
JB: Amíg nem kezdődik el a verseny, addig nem tudhatjuk milyen mértékű lesz, ugyanakkor lehet, hogy majd hegyekben fog állni a gumitörmelék. Lehet, hogy több kicsúszás is előfordulhat, éppen ezért hihetetlen odafigyeléssel kell elkerülni a hibákat. Ha nem vesszük figyelembe a gumikat, vagy ha csak kicsit is szélesebben veszed a kanyart, máris neki mész a falnak. A gumitörmelékek ezt még fokozzák is, de ez a monacói pálya sajátossága a törmelékek nélkül is.
 
A Spanyol Nagydíj után egy hét volt csak a Monacói Nagydíjig. Ez fárasztóbbá teszi a versenyt?
 
JB: Hétfőn, a Spanyol Nagydíj után én egészen lelkesen ébredtem, mert egy jó versenyen voltam túl, és a csapat is így gondolta. Aznap egy kevés edzéssel töltöttem az időmet, hogy felrázzam a testemet, kedden pedig a hegyekben egy fél ironman kerékpár kört futottam, szerdán pedig egy nagyot úsztam. És már itt is volt a versenyhétvége. Monaco igen kemény verseny, és nem csak fizikailag, mentálisan is az. Itt úgy érzem kicsit magam, mint ha klausztrofóbiás lennék, olyan, mint egy aranyhal az üveggömbben. Mindenki láthatja minden mozdulatomat a hajókról, vagy a bankok teraszáról… 

 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 formula1 jenson button monacói nagydíj