A versenyzők Monacóban ismét felszólaltak a biztonságért
Miután tegnap két nagyobb baleset is történt Monacóban, a pálya alagút utáni részénél, a versenyzők többsége úgy véli, hogy a jövőben a biztonság érdekében mindenkép változtatásokat kell eszközölni ezen a szakaszon.
A szombati szabadedzésen Nico Rosberg törte összes autóját, mikor az alagút utáni bukkanós részen elvesztette uralmát kocsija felett, és a korlátnak ütközött, majd a bukótérben állt meg, egy hajszállal elkerülve az ott lévő gumifalat. Ezt a gumifalat Sergio Pereznek már nem sikerült a délutáni kvalifikáción kikerülnie, ennek következtében a mexikói újonc agyrázkódást és lábsérülést szenvedett.
Az eset után több versenyző is kritizálta és rendkívül veszélyesnek ítélte meg az utcai pálya ezen szakaszát.
"Szerencsés voltam délelőtt, hogy elkerültem a korlátot. Már a múltban is történtek ott balesetek, így talán át kellene gondolni, és mondjuk ötven méterrel hátrébb vinni azt a falat. Szerintem megoldható lenne. Monaco egy veszélyes pálya, mert sok a bukkanó, így féktávon megugrik az autó, és ez kissé aggasztó" – vélekedett Nico Rosberg szombat délután, és hasonló véleményen van Mark Webber is, aki szintén javasolta, hogy a pálya egyes pontjait meg kellene vizsgálni, és biztonságosabbá tenni.
Vitalíj Petrov szintén szerencsésnek érzi magát, de például Rubens Barrichello szerint nem csak Rosberg, de minden versenyző, aki megúszta ezeket a bukkanókat, ugyanezt elmondhatja magáról.
"Ez nagyon veszélyes rész. Én is majdnem összetörtem a kocsit az alagút utáni bukkanós részen, pont ott, ahol Rosberg. Nekem szerencsém volt délelőtt. Azt hiszem rosszabb a helyzet mint tavaly, mert nagyon nehéz itt megfelelően fékezni. Azt gondolom ezen változtatni kell, mert így rendkívül veszélyes" – nyilatkozta Petrov.
"Lefogadom, hogy nem csak Rosberg, de minden más versenyző is szerencsésnek érzi magát, hogy nem történt problémája. Az nem megoldás, ha csak panaszkodunk a pálya hibáira, tenni is kell valamit ez ellen"- tette hozzá Rubens Barrichello.
Fernando Alonso ugyanakkor nem csak a pályát okolja, hanem az aerodinamikát is, és véleménye szerint az idei „extrém” aerodinamikai fejlesztéseknek is szerepük van abban, hogy a pálya ezen szakaszán most két komolyabb incidens is történt.
"A pontos választ nem igazán tudom, de abban a fékezési zónában és úgy általában, ezen a vonalvezetésen azt hiszem nem segítenek a mostani aerodinamikai fejlesztések. Az autók most elég extrémek, gondolok itt a fúvott diffúzorra. Ez sajnos így van. Jeleneg nem nagyon tehetünk semmit, talán majd jövőre. Holnap maximum annyit tehetünk, hogy korábban fékezünk"- vélekedett a kétszeres világbajnok a szombati időmérőt követően.
Nem ért egyet Alonsóval a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, aki szerint a fúvott diffúzornak nincs köze a két balesethez.
"Nem mondanám, hogy bizonyítható, hogy a fúvott diffúzor is szerepet játszott ezeknél a baleseteknél. Ez mindössze egy nagyon trükkös része a pályának, ahol elég nagy az oldalirányú terhelés, valamint a fékezés is egy egyeletlen felszínen történik. Nico délelőtt sok üzemanyaggal volt pályán, mert néhány dolgot teszteltünk magas üzemanyagszint mellett. A guminyomás alacsony volt, ezért a padlólemez súrolta a hepe-hupás aszfaltot, és ez okozta a problémát. A fúvott diffúzornak semmi köze nem volt hozzá” – ecsetelte a csapatvezető.
szöveg: FormaNet, Varga Viktória