Kiss Pál Tamás: Ez nem a mi napunk volt
Pénteken a szabadedzésekkel kezdetét vette a GP3 versenysorozat negyedik hétvégéje Silverstone-ban. Mindkét etapon eső nehezítette a versenyzők dolgát. A Right Guard Racing motorsport program magyar versenyzője délelőtt a 18., délután a 20. helyen zárt.
A Brit Nagydíj reggeli szabadedzésén hideg, esős idő fogadta a pilótákat. Vizes pályán indult az edzés, Tomi egészen addig a harmadik helyen autózott, amíg a pálya elkezdett fölszáradni. Ezután fölkerültek a slick gumik, amikkel az autó nem úgy viselkedett, ahogy azelőtt. Az utolsó körben - ahol Tomi az első és a második szektorban javított idején - a harmadik szektorban elkövetett egy hibát, ami miatt 15 helyett csúszott hátra, így a 18. helyen zárta a reggeli szabadedzést.
A délutáni etapban sem változott a helyzet, hiszen néhány perccel a rajt előtt hihetetlen felhőszakadás volt. Rendkívül vizes pályán, ennek megfelelően esőgumikkal indultak a versenyzők. Az autó futómű- és geometriai beállításai nem bizonyultak megfelelőnek, így az nagyon alulkormányozottá vált szinte minden kanyarban, gyakorlatilag irányíthatatlan volt. Ezen kívül az eső miatt a box és Tomi közötti kommunikációs berendezés sem működött tökéletesen. (Tomi nem hallott semmit abból, amit rádión próbáltak vele közölni, és a boxban sem hallották őt). Értékes percek teltek el, amíg be tudták hívni Tomit, hogy elvégezzenek néhány módosítást az autón. Sajnos e miatt a technikai malőr miatt időt veszítettek, és mikor visszagurult a pályára, mindössze egy teljes mért kört tudott futni. A Tech 1 Racing magyar versenyzője így a huszadik helyen zárta a délutáni edzést.
Kiss Pál Tamás: „Ez nem a mi napunk volt. Általában elég jól megyek esőben, de ma egyszerűen irányíthatatlan volt az autó. Ráadásul nehezítette a helyzetemet, hogy a rádió sem működött megfelelően, nem tudtam kommunikálni a box-szal. Úgy érzem, hogy ez a helyezés egyáltalán nem tükrözi a pályán nyújtott időeredményeimet, most a mérnökeimmel meg kell találnunk a megoldást az alulkormányozottságra, mert így gyakorlatilag vezethetetlen volt az autó. A holnap reggeli időmérőn egy ennél sokkal jobb eredmény elérésére kell törekednünk, hogy az első tíz helyezett között lehessek. Én – ahogy mindig – most is mindent meg fogok tenni ennek érdekében.”
A magyar közönség az Eurosport csatornán az alábbi időpontokban tekintheti meg a futamokat.
július 10. 09:00 első futam - ismétlés
Kiss Pál Tamás: „Ez nem a mi napunk volt. Általában elég jól megyek esőben, de ma egyszerűen irányíthatatlan volt az autó. Ráadásul nehezítette a helyzetemet, hogy a rádió sem működött megfelelően, nem tudtam kommunikálni a box-szal. Úgy érzem, hogy ez a helyezés egyáltalán nem tükrözi a pályán nyújtott időeredményeimet, most a mérnökeimmel meg kell találnunk a megoldást az alulkormányozottságra, mert így gyakorlatilag vezethetetlen volt az autó. A holnap reggeli időmérőn egy ennél sokkal jobb eredmény elérésére kell törekednünk, hogy az első tíz helyezett között lehessek. Én – ahogy mindig – most is mindent meg fogok tenni ennek érdekében.”
A magyar közönség az Eurosport csatornán az alábbi időpontokban tekintheti meg a futamokat.
július 10. 09:00 első futam - ismétlés
július 10. 09:30 második futam – élő
Faster Management