2011. júl 10.

Buttonnak ismét nem hozott szerencsét a hazai pálya

írta: FormaNet
Buttonnak ismét nem hozott szerencsét a hazai pálya

Jenson Button eddigi F1-es pályafutása során még egyszer sem állhatott dobogóra hazai futamán, így nem meglepő, hogy a 2009-es bajnok nagyon elszántan érkezett a Brit Nagydíj helyszínére, ám egy szerelői blama miatt nem, hogy a dobogós helyezések egyikét sem tudta megkaparintani, de még a kockás zászlót sem láthatta meg brit közönsége előtt.
 
Button a második kerékcseréjét követően volt kénytelen leparkolni a bokszutca végén, miután a csapat egyik szerelőjének nem sikerült rögzítenie az MP4-26-os jobb első kerekét. A brit versenyző rendkívül csalódottan nyilatkozott a történtekről, mert véleménye szerint mindaddig remek versenyt futott, és tempója is kiváló volt.
 
"Ez egy nagyon kiábrándító dolog volt. Hazai közönség előtt nagyon élveztem a versenyt, jó helyzetben voltam és a tempóm is jó volt. Befoghattam volna Hamilton, Markot és Vettelt is. Reméljük nem ismétlődik meg még egyszer ez a probléma. A száraz pályára való abroncsokkal valóban jónak éreztem a tempómat, és mielőtt kiestem volna, már majdnem befogtam Webbert. Minden rajongótól elnézést kérünk, úgy látszik a Brit Nagydíjon nekem csak ez jut. Jövőre újra megpróbálom" – nyilatkozta Button a BBC-nek, az elrontott kerékcserét pedig a következőkkel magyarázta.
 
„ A jobb első oldalon lévő szerelő elhagyta a kerékanyát, és fordult, hogy vegyen egy másikat, de ahogy megfordult, a nyalókás ember azt hitte, hogy kész van, és indulhatok. Ezután ahogy hajtottam kifelé, a kerék egyszer csak kijött a helyéről, így félre kellett állnom. Nagyon kiábrándító volt. Mindannyian hibáztunk, és csak remélni tudom, hogy soha többé nem történik ilyen. Különösen nagy csalódás, hogy mindez hazai közönség előtt történt.”
 
A McLaren utólag 5000 eurós büntetést kapott, amiért veszélyes helyzetet teremtett azzal, hogy rosszul rögzítették Button kocsijának jobb első kerekét.
 

Button elrontott kerékcseréje:

 

szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá a fórumon  

Szólj hozzá

f1 formula 1 kerékcsere silverstone jenson button