Formula album - Német Nagydíj
Az idei szezon 10. nagydíjának otthont adó Nürburgring azon kevés versenypályák egyike, amely szinte a kezdetek óta része a száguldó cirkusznak, és ez idáig összességében 27 Német Nagydíjnak, valamint 12 Európa Nagydíjnak adott otthont.
Persze a mai, 5148 méteres ring már jóval barátságosabb, mint elődje, az északi résszel, a Nordschleiféval egybekötött, majd 23 kilométeres, félelmetes Nürburgring. A teljes szakaszt ugyan még a mai használják autóversenyzésre, különböző sportautó tesztekre, és privát autózásra is, de a király-kategória Niki Lauda 1976-os balesete után búcsút intett a Jackie Stewart által Zöld Pokolra keresztelt helyszínnek, és legközelebb csak 1984-ben tért vissza, ekkor már a jócskán megkurtított vonalvezetésre.
Első Német Nagydíj 1951. július 29.
Az első Formula-1-es évad totális Alfa Romeo diadallal zárult, ebben a szezonban azonban a Ferrari 375-ös konstrukciója már méltó ellenfél volt. Bár év végére ismét az Alfák versenyzői közül került ki a világbajnok, de a nyolc nagydíjból álló idényben a maranellóiak megszerezték legelső futamgyőzelmüket (Silverstone), ezen kívül még kettőt, és a másodikat éppen a Nürburgringen.
A legelső F1-es nürburgringi versenyen még olyan nagy legendák száguldoztak az Eifel hegységben kialakított versenypályán, mint Juan Manuel Fangio, Giuseppe Farina, vagy éppen Alberto Ascari. Ez utóbbi pilóta ráadásul az ezt megelőző évben egy Forma-2-es versenyen győzelmet ünnepelhetett itt, így nem volt meglepetés, hogy az időmérő edzésen majd két másodperccel futott jobb időt, mint a második rajthelyet megkaparintó ferraris csapattársa, José Froilan Gonzalez. Mellőlük két Alfa Romeo rajtolhatott Fangióval és Farinával a volánnál, a második sorban pedig szintén két Ferrari, és egy Alfetta, kapott helyet Luigi Villoresi. Piero Taruffi és egy hazai versenyző, Paul Pietsch sorrendben.
Összességében 22 versenyautó sorakozott fel a rajtrácsra, és a nemzeti színű startzászló meglengetése után, rögtön az első körben a harmadik helyről induló Fangio, lehagyta két ferraris riválisát. Az argentin sztárpilóta azonban nem tudta maga mögött tartani a nála gyorsabb Ascarit, aki a negyedik körben visszaszerezte vezető helyét, és a 20 körös futam végére fél perces előnyt autózott ki üldözőjével szemben. Az ekkor negyven éves Fangio még a második helyével is elégedett lehetett, hiszen például csapattársa, Farina nagyjából a versenytáv felénél műszaki probléma miatt kiesett, így a Ferrarikon kívül egyedül csak ő tudott pontot gyűjteni, ráadásul másodikként. A harmadik helyen - már négy perces hátrányban - a maranellóiak legelső futamgyőztese, Gonzalez végzett, mögötte pedig sorban még három Ferrari.
A Formula-1 legelső Német Nagydíjának hatalmas babérkoszorúja tehát Farina nyakába került, és a Ferrari a Brit Nagydíjon aratott első F1-es győzelme után, rögtön egy újabb diadalt ünnepelhetett.
A futamgyőztes Fangio 3 óra 23 perc alatt teljesítette 456.2 kilométeres versenytávot, Fangio pedig a mezőnyből egyedüliként tudott 10 percen belül megtenni egy kört a Nürburgringen, és ezzel a leggyorsabb kör is ( 9:55.8) értelemszerűen az ő neve mellé került.
A 22 fős mezőnyből összesen tízen értek célba, a legutolsó versenyző, Jacques Swaters (Talbot Lago) már két kört kapott az élmenőktől.
Az 1951-es szezon összefoglaló videón 3:45-től a Német Nagydíjról van néhány perces bejátszás:
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória