2011. júl 23.

A Pirelli az egy kiállást sem tartja kizártnak a Német Nagydíjon

írta: FormaNet
A Pirelli az egy kiállást sem tartja kizártnak a Német Nagydíjon

A Pirelli a Német Nagydíjon egy, az eddigiektől némileg eltérő gumitaktikát jósol, miután elemezték a gumikopások adatait. Az olasz cég szakemberei azt jósolják, hogy sokan csak az utolsó körökre rakatját fel a közepes keveréket, és az időmérőkön megpróbálnak két szett lágy garnitúrát megspórolni.Ennek legfőbb oka a két keverék közötti jelentős, 1,5 másodperces különbség. Az egy kiállásos taktikát sem tartják kizártnak.   

A Pirelli Motor igazgatója Paul Hembery szerint amennyiben esőmentes futam lesz a Nürburgringen, úgy a pilóták jelentős része a lehető legkésőbb teszi fel a jóval lassabb közepes abroncsot.
 
„Az előrejelzéseink szerint a lágy abroncs itt körülbelül húsz kört fog kibírni, de vannak információink arról, hogy egyes csapatok keresik azt a beállítást, amivel akár harminc kört is tudnak futni ezzel a keverékkel. Ez azt is jelenti, hogy 1 vagy két kiálláson gondolkodnak.
Az egyik stratégia, amit szívesen látnánk, hogy egészen a végéig a lágy gumikon futnak, és egy gyors kiállás után, az utolsó néhány körre rakják csak fel a keményebb keveréket. Biztos lesz olyan pilóta, aki a végletekig megpróbál a lágyon autózni, és megpróbálja az egy kiállásos taktikát.”
 
Hembery szerint a közepes keverék szinte egyáltalán nem kopik, mert a pálya vonalvezetése és a kanyarok nem teszik ki nagy igénybevételnek a kerekeket.
 
„Itt nagyon kevés a kopás. A mostani előrejelzés szerint akár 100 kört is kibírnának a közepes gumik, ami majdnem kétfutamnyi távolság. A szezon elején sokan mondták, hogy nem tudunk ilyen gumikat gyártani, mi pedig mindig azt mondtuk, hogy képesek vagyunk rá. Itt hűvösebb van, a pálya is kíméli a kerekeket, és idő közben a csapatok is megtanulták, hogyan kell megfelelően használni a gumikat, vagy a vezetési stílus, vagy a megfelelő beállítások segítségével. Minden csapat egyre több gumit ad vissza.
Ez most egy furcsa helyzet, mert a Török Nagydíjon még mindenki azon aggodalmaskodott, hogy a négy kiállás felé haladunk, most pedig azon aggódhatunk, hogy visszatérünk az egy kiálláshoz. Az istállók számára most a legfőbb cél elmozdulhat az autók fejlesztése, és az időjáráshoz való legjobb alkalmazkodás irányába.” – nyilatkozta Paul Hembery a Német Nagydíj első napján.

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá a fórumon  

Szólj hozzá

f1 pirelli forma1 német nagydíj gumitaktika gumikeverékek paul hembery