2011. júl 23.

Kiss Pál Tamás - Hihetetlen első futam, és egy újabb pole a Nürburgringen

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás - Hihetetlen első futam, és egy újabb pole a Nürburgringen

Reggel az időmérő edzéssel, délután az első futammal folytatódott a Német Nagydíj. A Right Guard Racing motorsport program magyar versenyzője az időmérőn a 18. rajtkockát szerezte meg, majd az első futamon bravúros teljesítménnyel a 8. helyen ért célba.
 
Holnap tehát a versenyszabályoknak megfelelően pole-pozícióból indulhat.  
Az átlagos körülmények között lezajlott reggeli időmérőhöz képest a délutáni első futam a Silverstone-i hoz hasonló, kissé zűrös hangulatban indult. Az autók már a rajtrácson álltak, amikor elkezdett csöpögni az eső. Tomi csapata ezúttal is a slick gumik fönt hagyása mellett döntött. Elmondhatjuk, hogy ezúttal nem is születhetett volna ennél jobb döntés!  A rajt utáni első kör végén Tamás már a 15. helyen autózott. 

Aztán egészen hat körrel a leintés előttig különösebb történések nélkül zajlott a futam, amikor is újra elkezdett esni az eső, ez alkalommal a vártnál sokkal intenzívebben. A versenyzőknek dönteniük kellett: kiállnak a boxba és esőgumira váltanak, vagy vállalják a kockázatot, és a pályán maradnak slick gumikkal. Tomi ez utóbbi mellett döntött, és egyre csak rótta az előtte állóknál egyre gyorsabb köröket, némely körben 3 másodperccel is gyorsabb tudott lenni náluk. A boxkiállások, előzések és gumicserék közepette Tomi négy körrel a vége előtt már a kilencedik helyen autózott 3,8 másodpercre Trummertől. És akkor valami hihetetlen dolog történt: a Tech 1 Racing magyar versenyzője 3,5 másodpercet javított az első és a második szektor között, a harmadikban pedig keményen megelőzte Trummert. Három körrel a vége előtt majdnem 3 máspdpercre  volt csapattársától, Vainiotól, akit két kör alatt utol is ért, majd megpróbálta megelőzni az utolsó körben, de az időjárási körülmények miatt ez lehetetlen volt, az eső miatt nagyon rosszak voltak már a látási viszonyok. 

Hihetetlen teljesítményt nyújtott ma Kiss Pál Tamás, hiszen a 8. hely nem csupán egy újabb pontot hoz neki az összesített pontversenyben, de ami a legfontosabb, hogy akárcsak Barcelonában, holnap is pole-pozícióból indulhat a GP3 versenyszabályának köszönhetően, miszerint az első futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben rajtol a második futamon.
 
Kiss Pál Tamás: "A futam elején sajnos nem éreztem túl jól a pálya harmadik szektorát, ahol egy kicsit mindig lelassultam. Amikor elkezdett esni, úgy döntöttem, nem cserélem le a gumikat, mert bár a pálya rendkívül vizes és csúszós volt, nagyon jól éreztem a ritmust, ezen kívül rádión keresztül azt az információt kaptam, hogy sokkal gyorsabb vagyok az előttem autózóknál. A végén még a csapattársamat is megpróbáltam megelőzni, de az utolsó körben már tényleg zuhogott az eső, nem akartam feleslegesen kockáztatni. Holnap pole-pozícióból indulok, ami nagy lehetőség egy jó eredmény elérésére. Nagyon fogok igyekezni, hogy legalább a dobogón végezzek. Amennyiben száraz idő lesz, már most tudom, hogy az utolsó szektorban – ahol ma egy kicsit lassabb voltam - javítanom kell."

A magyar közönség az Eurosport csatornán az alábbi időpontokban tekintheti meg a futamokat.

július 24. 09:00 első futam - ismétlés

július 24. 09:30 második futam – élő 

Faster Management

Első futam eredménye itt

 


Szólj hozzá

nürburgring gp3 kiss pál tamás