Buemi rajtbüntetéssel érkezik a Hungaroringre
A Német Nagydíj hétvégéje sok tekintetben nem volt szerencsés a Torro Rosso pilótájának, Sebastien Bueminek. A svájci versenyzőt már az időmérő után megbüntették, mivel a vizsgálatok szerint a leadott mintától eltérő üzemanyagot találtak autójában, ezért törölték az időmérőn elért eredményét, és a rajtrács végére száműzték.
Az istálló elmondása szerint az üzemanyag szivattyú meghibásodása okozta a problémát, ami komoly nyomásváltozást idézett elő a rendszerben, és ennek köszönhetően nőhetett meg egy bizonyos összetevőnek a koncentrációja. Miután a másik Toro Rossónál nem találtak ilyen problémát, elfogadhatónak tűnik a magyarázat.
A 22 esztendős Buemi azonban nem csak ezzel a technikai vonatkozású üggyel hívta fel magára a figyelmet (amihez ráadásul mindössze annyi köze volt, hogy ő volt az eset szenvedő alanya), hanem a német Nick Heidfeldel történt incidense is fókuszba állította a pilótát.
A 15. helyért küzdő renault-s versenyző, a sikánhoz közeledve próbálta Buemit megelőzni, ám a svájci vagy nem vette észre a gyorsabb Renault-t, vagy rosszul mérte fel a távolságot, mindenesetre jobbra tartott, ahol már bent volt mellette Heidfeld, így leszorította a németet a pályáról, ráadásul össze is értek, így az R31-es a levegőbe emelkedett, majd a kavicságyban kötött ki, és Heidfeld ezzel idő előtt (10.kör) kiszállt a játékból..
A 34 éves német veterán egyértelműen svájci kollégáját tette felelőssé, ellenben Buemi egyáltalán nem volt meggyőződve arról, hogy ő hibázott.
Nick Heidfeld: "Lezárta a bal oldalt, ami még érthető, majd amikor jobbra mentem, ő rám húzta az autót. Látnia kellett, hogy hogy vagyok. Sokkal gyorsabb voltam, így meg akartam előzni, de egyszerűen nem hagyott helyet, és leszorított a fűre, onnantól kezdve pedig már nem volt mit tenni. Ez a baleset elkerülhető lett volna. Ezekkel az autókkal elég veszélyes a levegőben repkedni."
Sebastien Buemi: "Heidfeld hajtott belém a sikánnál, ezért egy jobb hátsó defektet is kaptam. Ki kellett mennem a boxba kereket cserélni, ami felborította a taktikánkat, ráadásul úgy, hogy még az eső sem érkezett meg. Ez egy nagyon kiábrándító hétvége volt, nem lehetünk elégedettek az elért eredménnyel, így minden, amit tehetünk, hogy előre tekintünk a Magyar Nagydíjra, és legalább nem kell sokat várni rá."
A futam alatt úgy tűnt, a sportbírók nem vizsgálják az ügyet, ám a leintést követően a 15. helyen célba érő Buemi igencsak meglepődhetett, mert utólagos büntetést kapott, ami szerint a Magyar Nagydíjon öt hellyel hátrébb kell indulnia, az időmérőn elért eredményéhez képest.
Az utólagos büntetés legvalószínűbb oka az lehet, hogy a versenybírák a futamon még egyszerű versenybalesetnek tekintették az esetet, ám később (akár a Renault óvására) alaposabban megvizsgálták, és végül felülbírálták döntésüket. Erre lehet következtetni abból is, hogy a futam alatt egyáltalán nem vizsgálódtak az ütközéssel kapcsolatban. Az utólagos rajtbüntetésnek esetleg az is oka lehet, hogy Buemi versenyben elfoglalt helyezése miatt, nem lett volna jelentősége egy esetleges áthajtásos, vagy stop and go büntetésnek, és a bírák komolyabban akarták szankcionálni az elkövetett szabálytalanságot. Ha ez így van, akkor felvetődik a kérdés, hogy miért nem vizsgálták a futam közben az esetet, avagy miért nem jelezték (mint ahogy idén volt már erre példa), hogy a leintést követően az érintettek meghallgatása után születik döntés.
Mellesleg Nick Heidfeld boxutca áthajtásos büntetést kapott a rajt utáni, Paul di Restával történt csetepaté miatt, és ennek letöltésére a Buemival történt ütközés miatt nem volt lehetősége. Az FIA felügyelői a futam végén elmondták, hogy a Renault német pilótája a kiszabott büntetését nem viszi tovább a Magyar Nagydíjra.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Csatlakozz hozzánk a Facebookon