2011. júl 30.

Kiss Pál Tamás holnap a 11. helyről rajtol

írta: FormaNet
Kiss Pál Tamás holnap a 11. helyről rajtol

A GP3-as mezőny számára a Magyar Nagydíj ma reggel már az időmérő edzéssel folytatódott, délután pedig lezajlott az első futam is. A Right Guard Racing motorsport program fiatal versenyzője az időmérőn a 18. rajtkockát szerezte meg, majd az első futamon a 11. helyen ért célba, a holnap reggeli, második futamon tehát innen várja a rajtot.
 
 
Az időmérő edzés száraz időben, ennek megfelelően slick gumikkal indult. Érezhető volt, hogy a tegnapi - az autó technikai problémái miatt – félbemaradt szabadedzés hiányzott a magyar versenyzőnek a nyugodt felkészüléshez. A gyors részeken (a négyes és a tizenegyes kanyarnál) Tomi csapattársa, Vainio kb. 0,4 másodperccel tudott gyorsabb lenni nála. A többi három részen jó időt autózott, de nem sikerült összeraknia egy igazán jó kört, végül a 18. rajtkockát szerezte meg délutánra.  

Az első futamra is maradt a száraz idő és a slick gumik. A rajtnál kicsit túlforogtak a kerekek az autó alatt, így Tomi veszített két helyet, de az első és a második kanyarban már sikerült is visszaszereznie pozícióját, sőt még előrébb tudott kerülni, így az első kör végén már 13. volt. Aztán szépen elkezdett feljönni, utolérte Stockingert, de nem tudta rögtön megelőzni. A végére egyre jobb volt a tapadás, valamint fenyegetően megjelent mögöttük Costa is, így Tomi ritmust váltott, más íveket használt, és ahogy lehetősége volt, a célegyenes végén meg tudta előzni Stockingert. Egyre jobban autózva az utolsó két körben a mezőny harmadik leggyorsabb körét mente. A kockás zászló alatt végül tizenegyedikként autózott el.
 
Kiss Pál Tamás: „Részemről egy közepesen futott versenyen vagyok túl. Én úgy gondolom, hogy a lehetőségeket nagyjából kihasználtam. Sajnálom, hogy nem volt lehetőségem hamarabb előrébb jutni, mert akkor az első bollyal tudtam volna menni.”   

A holnap reggel 8:30-kor rajtoló futamon a magyar közönség nemcsak a Hungaroringen, de a tévék képernyője előtt is szurkolhat a hétvége egyetlen magyar versenyzőjének, hiszen az RTL Klub élőben közvetíti a GP3 második futamát.  

Faster Management

Első futam eredménye

Szólj hozzá

hungaroring gp3 kiss pál tamás első futam