2011. aug 06.

Brawn az emberi tudásban látja a Mercedes felzárkózásának lehetőségét

írta: FormaNet
Brawn az emberi tudásban látja a Mercedes felzárkózásának lehetőségét

A Mercedes GP idén sem úgy szerepelt a szezon első felében, ahogy azt a szurkolók várták (valószínű, hogy a csapat sem erre számított),  ám a csapatfőnök, Ross Brawn továbbra is bizakodó, és úgy véli, rövidesen csökken a lemaradásuk az élcsapatokhoz képest. A szakember elismeri, hogy eddig nem volt igazán versenyképes az autójuk, de ha valaki, akkor Brawn nagyon jól tudja, hogy hogyan kell nyerő autót készíteni.

A Mercedes nagy reményekkel vágott neki az idei évnek, és számtalan szurkoló bízott abban, hogy a tavalyi év még csupán tanuló éve volt az 1955 után ismét gyári csapattal versenyző cégóriásnak. Az már az első pár futam után is világossá vált, hogy az idei szezon sem lesz átütő siker. Az istálló jelenleg a konstruktőrök versenyében a negyedik helyen áll, több mint 300 ponttal lemaradva az éllovas Red Bull mögött, de még a harmadik helyen lévő Ferraritól is több mint 130 pont a lemaradásuk. Idén még egyik pilótájuk sem állhatott dobogón, míg a tavalyi év első felében Nico Rosberg három harmadik helyet könyvelhetett el, Malajziában, Kínában, és a Brit Nagydíjon.
 
Braw azzal bíztatja a szurkolókat, hogy továbbra sem adják fel, és a hátralévő futamokon szeretnének minél közelebb kerülni az élmenőkhöz.
 
„Természetesen mi továbbra is próbálunk mindent megtenni. Elemezve a helyzetet az nyilvánvaló, hogy nem vagyunk elég gyorsak, legalább is annyira, mint azt szeretnénk, de továbbra is nagyon keményen dolgozunk, hogy minél hamarabb sikerüljön felzárkózni. A normalizált köridők tekintetében, ahol figyelembe vesszük a gumik használatát, az üzemanyag szintet, és számos egyéb dolgot, már csökkent a különbség, de nem eléggé.”
 
A szakember elismerte, hogy az idei fejlesztések nem jó irányba indultak, különös tekintettel a diffúzor kialakítására.
 
„Körülbelül hat havi munkánk ment kárba. Ha ez a hat hónap a fejlesztés iránya lett volna, most máshol állhatnánk. Most ezt kell behoznunk, ezen dolgozunk keményen. Sok dolog másképpen alakulhatott volna. A kipufogó és diffúzor technológiánk nem volt fejlődőképes, és erre nem jöttünk rá elég korán, és most ez a következménye. Úgy próbáltuk optimalizálni az autónkat, hogy ezek a szerkezetek nem fejlődtek megfelelően az év eleje óta. Ez mind kihat az aerodinamikai fejlesztésekre, a súlyelosztásra, az autó súlypontjára is.”
 
Brawn úg gondolja, az autók már jelenleg is sokkal erősebbek, mint év elején, de a fejlesztések még mindig messze vannak attól, amit a szigorú korlátozások (Resource Restriction Agreemen) egyébként megengednének.
 
"Ahhoz, hogy emberi tudást tudjunk hozzá adni az autókhoz, ahhoz egy megfelelő szerkezet is kell, és nagyon nagy dolognak tartom, hogy Bob Bell (Renault egykori technikai igazgatója) csatlakozott hozzánk. Az megfelelő infrastruktúrának rendelkezésre kell állni, mielőtt számokat, mutatókat kezdünk el hozzá adni. Az hiszem jelenleg egyre erősebb a struktúránk."
 
Brawn szerint a személyekre, a munkaerőre vonatkozó korlátozások minden csapat számára lehetőséget biztosítanak, hogy a határon mozogjanak, és nincs ez másként a fejlesztésekkel sem.
 
A csapatfőnök tehát optimista, és fogadjuk el tőle, hogy a törekvéseik előbb vagy utóbb a szurkolók számára is elfogadható eredményhez vezetnek, hiszen a világ egyik legnagyobb autó konszernje nem engedheti meg magának, hogy ne akarjon felül emelkedni a kezdeti kudarcokon. A sikerekhez minden a rendelkezésükre áll, pilóták, pénz, nagyon fejlett technikai háttér, és megfelelő szakember gárda, már csak a különböző szegmensek tökéletes együttműködést kell megtalálniuk.
  

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

 

 

 

 

Egy klikk a szöveg alatti bannerre, amivel a FormaNet Magazin technikai fejlesztéseit támogatod                                                                                                                                                                                          

Szólj hozzá

f1 forma1 ross brawn mercedes gp bob bell f1 fejlesztések