2011. aug 08.

A kemény keverék túl kemény? A Pirelli meglepő döntése

írta: FormaNet
A kemény keverék túl kemény? A Pirelli meglepő döntése

A Ferrari fellélegezhet. A Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery a napokban kijelentette, hogy idén már nem valószínű, hogy a kemény keverékű gumik felkerülnek az autókra. Ezzel jelentősen növekszik a maranellói csapat esélye a futamgyőzelmekre, mert a top csapatok közül a Ferrari autói azok, amelyek nem kezelték a legkeményebb keverékeket optimálisan.

Az olasz gumigyártó nemrégiben még igen markáns kijelentést tett arra vonatkozóan, hogy a versenyekre történő gumiválasztáskor nem egy csapat érdekeit nézik, hanem az összes istálló véleménye az irányadó. (erről itt olvashattok)
 
Mostanra azonban úgy tűnik, a Pirelli feladta ezt a határozott álláspontot, mert az mindenképpen elgondolkodtató, hogy az olasz márka szerint a hátralévő nyolc versenypálya egyikére sem alkalmas a kemény keverék.
 
A hét elején jelentették be a következő három futam gumiopcióit, és Hembery akkor nyilatkozta, hogy idén már nem tartja valószínűnek a kemény keverék további alkalmazását az idei szezonban.
 
"Meglátjuk, hogy viszünk-e idén még kemény keveréket, de nem hiszem. Azt hiszem túl kemény, és a médium is kellően tartósnak bizonyul az agresszív pályákon, így azt vetjük majd be. Szóval nem hiszem, hogy a kemény még visszatérne."
 
A Pirelli szakembere azt is elárulta, hogy ez a kemény keverék jövőre sem tér vissza, helyette a jelenlegi közepes keverék lesz a legkeményebb abroncs.
 
"A következő szezonban valószínűleg, a médium lesz a kemény gumi. Valamit változtatunk majd a lágy gumin, és lesz másik médium keverék. Szeretnénk megtartani a gumik közötti egy másodperces különbséget. A szuper lágy és a lágy gumi rendben van, köztük most is meg van az egy másodperces különbség, de a gyors kopás miatt az előbbinek korlátozott a használata. Egy új közepes és egy új kemény gumit szeretnénk tehát, és akkor ismét jó helyzetbe leszünk majd."
 
Hembery elmondta, hogy továbbra is változtatni fogják a gumikat, a pályák karakterisztikájának megfelelően.
 
"A különféle pályákhoz különböző gumikat viszünk továbbra is. Az utcai pályák között rengeteg hasonlóság van. Szingapúr azonban egy kérdő jel az extrém körülmények miatt, hiszen éjszakai verseny, és 40 Celsius fokos hőmérséklet várható, de ettől lesz igazán izgalmas. Azt hiszem lesz még néhány érdekes forgatókönyv, de igyekszünk a kihívásoknak megfelelni."
 
A brit szakember meg van elégedve idei teljesítményükkel, és méltatta az eddigi munkájukat.
 
"A Pirelli örömmel van itt. Azt hiszem, eddig remek munkát végeztünk. Komoly korlátokat jelentett, hogy keveset tesztelhettünk, és hogy a csapatok év közben egyáltalán nem tesztelnek, de azt hiszem kész lettünk időre. Azt gondolom, nagyszerű gumikat szállítunk, és jelentősen hozzájárulunk a látványhoz."
 
A Pirelli eddig vitathatatlanul jó munkát végzett, és a gumitaktika komoly része lett a versenyeknek. A mostani döntésük, a kemény keverékek elhagyásáról azonban biztosan nem marad szó nélkül. Hogy miért döntött a cég ezen gumik használatának felfüggesztéséről nem igazán derült ki, de egyben biztosak lehetünk, a Ferrari utcai sportautóihoz minden bizonnyal továbbra is az olasz gumiipari cég szállítja majd a kerékabroncsokat.
 
Szöveg: Varga Viktória
 
    

 

 

 

 

Egy klikk a szöveg alatti bannerre, amivel a FormaNet Magazin technikai fejlesztéseit támogatod, és Neked nem kerül semmibe

Szólj hozzá

kemény f1 pirelli forma1 formula1 gumitaktika gumikeverékek keverék