A Formula-1-ben jelenleg tart a nyári szünet, és vasárnaptól már a gyárak is elcsendesedtek, hogy augusztus végén újult erővel essenek egymásnak a csapatok, és pilóták. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is érdekesen alakul az idei szezon, bár kicsit másként, és szurkolói szemmel van benne némi kettősség. Mondhatnánk, hogy a szezon eleji Red Bull-Vettel dominancia némiképp unalmassá tette a világbajnokságot, ám ennek ellenére idén is kifejezetten izgalmas versenyeknek lehettünk szemtanúi, nagy csatákkal, elhibázott taktikákkal, és ami fontos sok előzéssel.
Az utolsó futamok eredményei azt mutatják, hogy a top csapatok között kiegyenlítődtek az erőviszonyok, és örvendetes, hogy az igen komoly lemaradás ellenére tovább folytatják a harcot a Red Bullal, ami már önmagában is előre jelzi, hogy forró őszre készülhetünk, már ami a Forma-1-et illeti.
Nincs ez másképp a középmezőny csapatainál sem, ahol a Renault (mindössze 14 pontos lemaradással) vív külön bajnokságot a Mercedesszel, és komoly csata van kibontakozóban a Sauber és a folyamatosan fejlődő, jelenleg már csak 9 pont hátrányban lévő Force India között, és ebbe a viadalba még a Toro Rosso is beleszólhat, hiszen az olasz vörös bika lemaradása is csak 13 pont Peter Sauber alakulatához képest.
Tudják jól a Saubernél is, hogy ha meg akarják őrizni hatodik helyüket, akkor nem ülhetnek karba tett kézzel. A minap a svájci istálló technikai igazgatója, James Key úgy fogalmazott, hogy gyorsan kell reagálniuk a kihívásokra, ha a ranglistán ott szeretnének maradni, ahol jelenleg is állnak.
A legfőbb üldöző, a Force India folyamatos fejlődése komoly fenyegetést jelent a Sauber számára, ráadásul most két olyan pálya (a belgiumi Spa-Francorchamps és az olaszországi Monza) következik, melyek igen csak fekszenek az indiai csapat autóinak.
Key szerint komolyan kell venni Vijay Mallya alakulatát, és folyamatosan sakkban kell tartani őket.
"Azt gondolom, a Force India határozott lépéseket tett, elég erősnek tűnik, és minden esély meg van arra, hogy jó eredményt érjen el Spában és Monzában, ezért erre megfelelően kell reagálnunk. Komoly csomaggal készülnek, ezt be kell látnunk. Úgy gondolom, nekünk leginkább a tapadással vannak problémáink, és bizonyos pályákra úgy érkezünk, hogy van miért aggódnunk. Viszont más pályákon nincs ilyen gondunk, olyankor fel tudjuk venni a harcot a Renault-val és a Force Indiával is" - sorolta a technikai igazgató, aki elismerte, hogy a közepes keverékű abroncsokat nem tudják megfelelően használni az autókon, és ez a tény komolyan befolyásolhatja az elkövetkező versenyeket, miután a Pirelli bejelentette, hogy Belgiumban és Olaszországban is közepes keverék lesz az egyik opció.
"A pályákkal kapcsolatban úgy gondolom -mint ahogy azt a Nürburgringre, Magyarországra, vagy Silverstone-ra is megjósoltam- , hogy ahol a gumikat oldalirányú terhelés éri, az számunkra kedvezőbb, mint azok a helyek, ahol sok a gyorsítás és fékezés, mint például Kanadában. Számunkra azok a helyszínek jók, ahol a gumiknak keményen kell dolgozniuk. A keverékek közül a közepes keverék az, ami nem üzemel megfelelően az autónkon, de a lágy és a szuper lágy kiválóan működik, és meglepő módon a kemény keverékkel sincs semmi bajunk. Most szembesülnünk kellett azzal, hogy médium gumik következnek, és ez így nehéz lesz a számunkra."
A középmezőny csatározásai a jelek szerint jelentősen hozzájárulnak majd a futamok izgalmához, hiszen a Formula-1 nem csak arról a néhány top csapatról szól, akik minden valószínűség szerint az elkövetkező nagydíjakon folyamatosan püfölni fogják egymást. A Saubernek pedig nagyon toppon kell lennie, hiszen akár egy elrontott futam is elég lehet arra, hogy a Force India mögött találja magát. Mi szurkolók ennek viszont csak örülhetünk, hiszen Vettel dominancia ide vagy oda, biztosak lehetünk abba, hogy még rengeteg izgalmat tartogat a szezon második fele.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
Egy klikk a szöveg alatti bannerre, amivel a FormaNet Magazin technikai fejlesztéseit támogatod, és Neked nem kerül semmibe