2011. aug 16.

Norbert Haug: El kell fogadnunk, hogy az építkezéshez nekünk is több időre van szükségünk

írta: FormaNet
Norbert Haug: El kell fogadnunk, hogy az építkezéshez nekünk is több időre van szükségünk

A Mercedes Benz Motorsport igazgatója, Norbert Haug szerint a csapat kénytelen elfogadni azt a tényt, hogy további időre van szükségük ahhoz, hogy valóban kihívást jelentsenek az élmezőny számára, és felvegyék a harcot a világbajnoki címért. A szakember ugyanakkor pozitívumként értékeli, hogy a szezon közbeni folyamatos fejlesztések tekintetében tartani tudják a tempót a három nagy alakulattal, hiszen nem nő a különbség, vagyis nem szakadnak le az élmezőnytől.
 
 
Bár a Mercedes egy világbajnok csapatot vett át Ross Brawntól, ami miatt az elvárások is sokkal nagyobbak voltak a gyári alakulatként 1955-után visszatérő Mercedes irányába, de egyelőre az eredmények jelentősen elmaradnak ezektől a várakozásoktól. A legtöbb szurkoló már kissé türelmetlen, és egy-egy ilyen „időkérés” után azt gondolhatja, hogy ugyan mennyi idő kell még, hiszen már másfél éve vannak a szériában. Norbert Haug ezzel kapcsolatban a Red Bull példáját hozta fel.
 
"Összehasonlítva magunkat a Red Bull-lal, ők öt év alatt építették ki ezt e rendszert, és Sebastian Vettel egy Toro Rossóval szerezte első futamgyőzelmét, ami részben hasonlított a Red Bull autókhoz. Minden tiszteletem, és bizalmam az övék azért, amit elértek az elmúlt időben. El kell fogadnunk, hogy az építkezéshez nekünk is időre van szükségünk. Nem arról beszélek, hogy mi lesz két év múlva, hiszen lehet, hogy ez egy hosszabb periódus lesz. Ha öt év múlva leszünk sikeresek, akkor sem pénzkidobásként fogjuk értékelni a hátunk mögött hagyott éveket, hanem egy különleges időszaknak" - nyilatkozta Haug az Autosportnak.
 
A Brawn GP sikereit a Mercedes nem tudta megismételni, annak ellenére, hogy Ross Brawn csapata 2009-ben mindkét címet megnyerte. Ennek minden bizonnyal számtalan oka van. Ross Brawn még a Honda pénzéből tudta kifejleszteni a világbajnok konstrukciót, mely nagy lendülettel kezdte meg a 2009-es szezont, ám anyagi nehézségek miatt az év közbeni fejlesztésekre már nem volt elég forrás, így az autó a szezon végére már „korszerűtlennek” számított. Komoly hatása lehetett a Mercedes 2010-es modelljére a gyár által diktált, Brawnéhoz képest eltérő koncepciónak, aminek beéréséhez (vagy az esetleges hibák korrigálásához) további idő kell. Haug pontosan tudja, hogy az elvárások is túlságosan nagyok voltak, és arra is rávilágít, hogy jelenleg egy igen erős mezőnyben kell bizonyítaniuk.
 
"Lehet azon vitatkozni, hogy a kezdeti várakozások nem voltak helyesek, de mi ezt próbáltuk elhárítani, és inkább a megoldásra koncentrálni. A helyzetünk akkor lenne igazán aggasztó, ha a különbség egyre nagyobb lenne. A fejlesztések üteme rendkívül felfokozott, hiszen hallhatjuk, hogy a Ferrari, a Red Bull, és a McLaren is szinte minden versenyre frissítésekkel érkezik" - ecsetelte az igazgató, és úgy véli, hogy a jelenlegi mezőny a Formula-1 történelmének legerősebb mezőnye, ezért a felzárkózás a szokásosnál is keményebb feladat.
 
"Kemény csapatmunkára van szükség, hiszen nagyon erős versenytársakat kell utolérnünk. A valaha volt legerősebb élmezőny. Idén három nyerő csapat van a versenyeken. A McLarennek már többször sikerült nyernie, és a Ferrari is egyre inkább nyerő helyzetbe kerül. Természetesen a Red Bull nyert legtöbbször, de mindkét alakulat felzárkózása egészen lenyűgöző, mi pedig szeretnénk megtartani negyedik helyünket."
 
Haug keményen kiáll amellett, hogy a Mercedes csökkentette a távolságot az élcsapatokhoz képest, még ha ez az eredményekből nem is tűnik egyértelműnek.
 
"Nagyon nehéz szezonkezdetünk volt, különösen az első két verseny. Olyan volt, mintha bal lábbal keltünk volna fel. A harmadik verseny viszont már különbözött az előzőektől, hiszen 14 körön keresztül vezetettünk. Nagyon nehéz egy deficites szezont értékelni, de tudok néhány érdekes adattal szolgálni. Ausztráliában az élmezőnyhö képest 2.3 százalékkal voltunk lassabbak, Malajziában 2 százalékkal, Kínában 1 százalékkal, Törökországban 0.6 százalékkal - ami kicsit több mint fél másodpercet jelent-, Spanyolországban 2 százalékkal, Monacóban 1.5 százalékkal, Kanadában 1.1 százalékkal, Nagy Britanniában 1.1 százalékkal, Németországban 1,3 százalékkal."
 
"Bárhogyan is van, azt gondolom stabilizálódott a különbség. Az élen haladó autók is fejlődnek, és változó, hogy éppen ki van elől, de mi tudjuk tartani a különbséget. A legfőbb cél most az, hogy jövőre már a kezdetektől jobb alapokról induljunk, és onnan folytassuk a fejlődést."
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 

 

 

Szólj hozzá

mercedes f1 formula 1 norbert haug