2011. aug 25.

A Renault döntéséről, és az esetleges kockázatokról

írta: FormaNet
A Renault döntéséről, és az esetleges kockázatokról

Tegnap este megtörtént az, amit már egy ideje sejteni lehetett, a Lotus Renault bejelentette, a Belga Nagydíjon Bruno Senna ül Nick Heidfeld autójába. A közlemény tömör és tárgyilagos volt, mindenféle indokot mellőzött. Mellőzött?

Visszagondolva az elmúlt időszak kommunikációjára, az alakulat jó előre megindokolta Heidfeld menesztését, hiszen egymást érték a csapat különböző vezetőinek nyilatkozatai, ahol folyamatosan csak az elégedetlenség hangján szóltak a német pilótáról. Hiányolták az eredményeket, a kulcsszó a csalódottság volt, és az, hogy sokkal többet vártak a Kubicát helyettesítő pilótától. Hogy az év eleji bíztató kezdés után mi lehetett az ok, amely visszahúzta Nick Heidfeldet – csapattársával együtt – a középmezőnybe, annak is inkább a közepére, talán soha sem tudjuk meg. Hogy az autó fejlesztési üteme lassult-e le a többiekhez képest, vagy Nick fáradt el, ez nyitott kérdés marad. Egy dolog azonban biztos. Senna versenyeztetése jelen pillanatban nem az eddigi eredményeinek szól, bár tegyük hozzá, nem is igen volt még lehetősége versenyképes autóban bizonyítani.
 
Így természetesen nem arról van szó, hogy megkérdőjelezzük Senna képességeit, csupán nem igazán érthető, hogy a Renault vezetői jelenleg mit láthatnak a brazil pilótában, amit Heidfeldben nem. Milyen elvárások fogalmazódtak meg az alakulatnál, melyek reálisak is annyira, hogy egy tapasztalt, és az eddigi 11 futamból hatot pontszerző helyen záró, és összesen 34 pontot gyűjtő Heidfeldet lecseréljék. A rövid hír egy valamit sejtet, a dolog mögött szponzori pénzek állnak, ezzel viszont Heidfeld nem rendelkezett.
 
A Renault-nak nyolc futama van arra, hogy akár a Mercedest is beérje, és negyedik helyen végezzen a konstruktőrök versenyében. Egy ilyen eredmény dollármilliókat jelenthetne a végelszámolásnál, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben – és más esetekben is – igen komoly szempont, még a leggazdagabb csapatoknál is. Egyelőre nem tudható, Senna mögött milyen cégek, és főleg milyen mennyiségű pénzzel állnak, de azért az nem valószínű, hogy a teljes összeg elérné azt a különbséget, ami egy rosszul sikerült konstruktőri verseny negatív hozadéka lehet. Arról nem is beszélve, hogy a Renault mögött a középmezőny csapatai nagyon fenik a fogukat, a jobb eredményekre, és a hátralévő nyolc futamon a Sauber 31 pontos lemaradása, vagy akár a Force India 40 pontos hátránya sem tűnik ledolgozhatatlannak. Nem láthatunk a Renault pénztárcájába, de egy ilyen döntés jelentheti azt is, hogy nagyon sürgős volt pénzhez jutniuk, hiszen a végeredmény tekintetében hatalmas kockázatot vállaltak.
 
 
 
 
 
 
Mindenesetre most el kell fogadnunk a kialakult helyzetet, és figyelnünk kell Bruno Senna ténykedését. Ha az istálló bizalmat szavazott számára, mi szurkolók sem tehetünk egyebet, még akkor sem, ha Heidfeld sok rajongónak hiányozni fog. Az F1-nek is megvannak a maga farkastörvényei, és ezek egyike, hogy a pénz nagy úr. Sennának pedig most egy óriási lehetőség hullott az ölébe, hamarosan kiderül tud-e élni vele a brazil versenyző.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
   

Szólj hozzá

f1 renault forma1 nick heidfeld formula1 belga nagydíj bruno senna