2011. sze 02.

Bruno Senna rajongók kérdéseire válaszolt

írta: FormaNet
Bruno Senna rajongók kérdéseire válaszolt

Bruno Senna első versenyhétvégéje a Lotus Renault színeiben nem volt teljesen zökkenőmentes, ugyanakkor egy hetedik rajthellyel, és végül egy 13. helyezéssel nem csak eddigi F1-es pályafutása legjobb eredményét könyvelhette el, de bizonyította, hogy rászolgált a bizalomra, és nem mellesleg sok éves várakozás és kudarc után végre egy igazi esélynek örülhetett. A köszönetnyilvánításból Senna nem hagyta ki kitartó rajongóit, akik ezekben az években is mellette álltak, és hozzá hasonlóan bizakodtak egy valódi lehetőségben. A szurkolók nem csak köszönetet, de a csapat honlapján lehetőséget kaptak arra is, hogy kérdéseket tegyenek fel a 27 esztendős brazilnak.
 
Mit gondolsz arról, hogy a Török Nagydíj kiesett a 2012-es versenynaptárból?
 
Bruno Senna: Ez nagyon sajnálatos számomra, mivel ez egyike azon kevés új versenypályáknak a naptárban, melynek a vonalvezetése is remek, és nagyon nehéz, illetve gyors kanyarokkal rendelkezik.
 
Mi lesz a legnagyobb kihívás számodra a következő versenyeken?
 
BS: Hogy beilleszkedjek a csapatba, és felzárkózzak Vitalijhoz, mindemellett természetesen az, hogy az autó beállításaival kapcsolatban is tapasztalatokat gyűjtsek.
 
Véleményed szerint mi a legfontosabb az autó szempontjából a monzai versenyen?
 
BS: Az, hogy az autó legyen nagyon stabil a fékezési zónákban, és a kanyarok kijáratánál, mert úgy tűnik a Pirelli gumikkal ez a két dolog az, ami kritikus lehet.
 
Amikor az első szabadedzésen kicsúsztál a pályán, és kiszálltál a kocsiból, még rajtad volt a bukósisak, de az alatt is látszott, mintha beszéltél volna. Mit mondtál magadnak ebben a pillanatban?
 
BS: Nagyon dühös voltam amiért elvesztettem azt az értékes időt, amit a pályán tölthettem volna. Szerencsére gyorsan sikerült bepótolnom, és végül jól sikerült az időmérőm.
 
Milyen érzés volt 2010 óta először versenyezni a Formula-1-ben?

BS: Nagyon jó érzés volt. Kicsit ideges voltam mielőtt autóba ültem, de aztán körről-körre egyre kényelmesebben éreztem magam, és a csapat segítségével megpróbáltam annyit tanulni, amennyit csak lehetett.
 
Mivel töltöd a szabadidődet?
 
BS: Jelenleg nincs túl sok szabadidőm. Amikor éppen nem a csapattal töltöm a napjaimat, akkor igyekszem folyamatosan sportolni, hogy fizikálisan rendben legyek. Az olyan szabad percekben, amikor például repülök, akkor pedig leginkább alszok, hogy kipihenjem magam.
 
Mi volt a legnehezebb számodra abban, hogy a szezon közepén csöppentél bele a versenyzésbe?
 
BS: Az, hogy nem ismertem pontosan a gumik viselkedését. Ahhoz, hogy tudjak róluk valamit, nyilván vezetnem kellett, ezért sem volt könnyű a száraz verseny, hiszen nem volt lehetőségem teli tankkal száraz körülmények között kipróbálni őket. De boldog voltam, hogy végül tartani tudtam egy következetes tempót.

 
Volt valamilyen problémád a gumikkal Spában?
 
BS: A gumik nagyon jól működtek Spában, eltekintve a biztonsági autós periódus utáni újraindítástól. Úgy tűnt, hogy csökkent a nyomás a gumikban, illetve az üzemi hőmérséklet is, amik ezután már nem tértek vissza, és így sok időt veszítettem. Ha kicsit több tapasztalatom van, akkor ez nem történt volna meg.
 
Mit gondolsz, mikor jön el az az idő, amikor már száz százalékban kényelmes lesz számodra az autó?
 
BS: Nehéz ezt megjósolni, de remélem hamarosan. Kivételes helyzetben vagyok, hiszen egy nagyszerű csapat áll mögöttem, és minden támogatást megkapok ahhoz, hogy ezt a tanulás folyamatot felgyorsítsam.
 
Ha jövőre is versenyezhetsz a csapatnál, akkor szerinted meglehet az első győzelmed?
 
BS: Egy győzelem a Formula-1-ben nagyon sok tényezőtől függ. Az az álmom, hogy versenyt nyerjek az F1-ben, és ha adott lesz a lehetőség, akkor mindent elkövetek ennek érdekében. Nagyon nagy dolog lenne, ha a Lotus Renault-val tudnám ezt elérni, hiszen egy igazi esélyt adtak nekem idén az F1-ben.
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 

  

Szólj hozzá

f1 formula 1 bruno senna lotus renault