Button és Hamilton szerint a DRS rendkívüli izgalmakat eredményezhet Monzában
A McLaren Mercedes felemás hétvégét zárt Belgiumban, hiszen amíg Jenson Button egy eltaktikázott időmérőt követően parádés versenyzéssel dobogóra állhatott, addig Lewis Hamilton saját figyelmetlenségének köszönhetően idő előtt befejezte versenyét. A jövő heti Olasz Nagydíjra szintén felemás emlékekkel készül a két versenyző, ugyanakkor abban mindketten egyetértenek, hogy a monzai pálya hosszú egyenesei miatt kiemelt szerepe lesz az állítható hátsó szárnyaknak mind az időmérőn, mind pedig a versenyen.
Lewis Hamilton tavaly Spában futamgyőzelmet ünnepelhetett, majd ezt követően Monzába a világbajnoki pontverseny éllovasaként érkezett, ám agresszív, és elkapkodott rajtjánál nekiütközött Felipe Massa Ferrarijának, az MP4-25 jobb első kerekének felfüggesztése eltört, így már a verseny legelején kiesett. Hamilton most azzal a reménnyel készül a következő megmérettetésre, hogy a történelem megismétli önmagát, csak ebben az esetben éppen fordítva, hiszen a kiesést Spában már kipiálta, így most jöhet a győzelem. A 2008-as világbajnok az állítható hátsószárny jótékony hatásait már a kvalifikáción szeretné kamatoztatni.
Lewis Hamiton: "Tavaly nyertem Spában, majd Monzában kiestem. Ebben az évben remélem ez fordítva lesz. Már túltettem magam a belgiumi kiesésemen, és nagyon várom, hogy visszatérjünk Olaszországba, ahol nagyon sok időt töltöttem gokartos éveim alatt, és nagyon szeretem ezt az országot. Optimistán készülünk a hétvégére. Még soha nem sikerült nyernem Monzában, ezért szeretnék most egy jó eredményt elérni. Különösen az időmérő edzést várom, mert szerintem a DRS elég nagy különbségéket fog eredményezni a köridők között, és szeretném a legtöbbet kihozni a kocsiból az időmérőn majd természetesen egy hasonlóan erős versenyben bízom. Mivel az időmérőn korlátlanul használhatjuk a DRS-t a négy hosszú egyenesben, így azt hiszem a kvalifikáció nagyon erős lesz, hiszen 20 km/órával nagyobb sebességet érhetünk el, mint normál esetben. Vagyis az időmérőn futott köridők sokkal jobbak lesznek, mint a versenyen, és ez nagyon izgalmasnak ígérkezik."
Jenson Button nyilván nem szeretné, ha Hamilton elmélete valóra válna, hiszen 2010-ben ő éppen a Belga Nagydíjon esett ki, majd ez után Monzában második lett…
Tavaly egyébként a két versenyző két különböző beállítást használt a versenyhétvége folyamán, és amíg Hamilton és mérnökei F-csatorna nélküli, a gyors szakaszokban szükséges alacsony leszorítóerőt választották, addig Button jobbnak látta, ha a kanyarokban nagyobb a tapadása, az egyenesekben pedig az F-csatorna segítségében bízott. Button az időmérőn Alonso mögött a második rajtkockát szerezte meg, és végül a versenyen végére is marat ez az eredmény, míg Hamilton az ötödik helyről vághatott neki futamának, de hogy melyik beállítás volt kifizetődő, csak a kvalifikáció eredményéből sikerült összehasonlítani, hiszen Hamiltonnak extra rövid versenye volt.
Button úgy véli, hogy most is nagy fejfájást okoz majd a nyerő kompromisszumokat megtalálni.
Jenson Button: "Most is nehéz döntés előtt állunk, hogy a leszorítóerő illetve a sebesség között megtaláljuk a legmegfelelőbb kompromisszumokat a beállításoknál. Az előző évben Lewis és én különböző megoldást választottunk. Lewis az alacsony leszorítóerő mellett döntött, én pedig a nagyobb tapadást választottam a sebesség rovására. Ez annyit jelentett, hogy bár jó volt a köridőm, de nem volt meg a sebességem ahhoz, hogy az egyenesben közelebb kerüljek az előttem lévőhöz, és támadni tudjak. Azt hiszem idén kicsit jobban megkeverednek majd a dolgok, hiszen két különálló DRS zóna lesz, és mindkettő jó alkalmat kínál az előzéshez. Érdekesnek ígérkezik az első DRS zóna, hiszen mindig nagy kihívás volt az Ascariban fékezés közben pozíciókért harcolni, hiszen a pálya ott nagyon szűk, a kanyar kijárata viszont nagyon gyors. Nagyon kíváncsi vagyok hogy működik majd ezen a szakaszon a DRS, és biztos vagyok benne, hogy láthatunk majd néhány látványos manővert. A második DRS zóna már szokványosabb lesz, a Parbolicában közel kell kerülni az előttünk haladóhoz, ezt a távolságot meg kell tartani a kanyarban, majd ezután aktiváljuk a rendszert, és ha sikerül, akkor mire az első kanyarhoz érünk, már meg is történt az előzés. A támadó autóban ülve, mindenképp a DRS lesz a siker kulcsa, és remélem nagyon izgalmassá, teszi majd a versenyt.”
FormaNet, Varga Viktória