2011. sze 10.

Montezemolo - Fizetős közvetítés igen, elektromos autók nem

írta: FormaNet
Montezemolo - Fizetős közvetítés igen, elektromos autók nem

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo az Olasz Nagydíj hétvégéjén nem csak lelket öntött a hatalmas szurkolótáborba azon kijelentésével, hogy jövőre csapata visszatér a bajnoki küzdelembe, de kifejtette véleményét a fizetős csatornákról, régi álmáról, a harmadik versenyautóról, valamint az elektromos F1-es autókról is.
 
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo (aki élharcosa volt a 2013-ra tervezett motorszabályok megtorpedózásának) úgy véli, hogy a Formula-1-ben nincs keresnivalója az elektromos motoroknak, és a sport rossz irányba halad ha ilyen elképzeléseket szeretnének a jövőben megvalósítani. Montezemolo hisz abban, hogy a Formula-1-nek meg kell maradnia a jelenlegi fejlődési pályán, ahol a legfontosabb a technológia és a sebesség kapcsolata.
Jól lehet, az elektronika az elmúlt néhány évben egyre nagyobb szerepet kap a versenyzésben, az elnök mégis úgy véli, hogy a Formula-1 alapelvei azt kell jelentsék, hogy a show nem térhet le az eddigi útjáról.
 
"Számomra az F1 egy extrém mutatvány, a nagy teljesítmény innovatív feltételeinek megteremtése. Támogatom a hibrid motorokat, de ez nem ugyanaz. A KERS az jó dolog nem csak a Ferrari, de más gyártók számra is, de azért könyörgöm, ne menjünk túl messzire. Az F1 számára nem jelenthet problémát másfél órán keresztül extrém teljesítménnyel versenyezni. Természetesen figyelembe kell venni a fogyasztást, a környezetvédelmet, és az országúti autókba adoptálható új technológiákat. Számomra a Formula-1 a kutatási központok egyik legfontosabb előszobája is. Ha megnézzük az elmúlt 15 évben az utcai autókba olyan sikeres alkalmazások kerültek, mint az elektronikus kormányvezérlés (fly-by-wire), a KERS, F1-es sebességváltó, illetve  aerodanamikai megoldások, és ezek alkalmazása rendkívül fontos az országúti autóinknál is. Ha az F1 mindenki számára egyformán ugyanaz lenne, akkor nem F1 lenne" - érvelt Montezemolo a király-kategória megkülönböztetett mivolta mellett, majd a versenyzéssel kapcsolatban újra előkerült megannyiszor hangoztatott „három autós” ötlete, ami véleménye szerint költségtakarékossági szempontokból, és a fiatal pilóták esélyei miatt is rendkívül hasznos lenne. A 64 esztendős olasz szakember a leginkább ’50-es, ’60’-as évekre jellemző privát csapatokat hozná vissza legszívesebben, akiknek a nagy istállók biztosíthatnának egy versenyautót. 
 
"Három egyszerű érvem is van. Először is, nagyon nagy a különbség a legjobb csapatok között is, nem beszélve a többiekről. Másodszor a kiscsapatoknak nagyon költséges egy új autót kifejleszteni, végül pedig szeretném elősegíteni, hogy újonc pilóták is könnyebben helyet kapjanak a Formula-1-ben. Annak idején például Giancarlo Baghetti egy privát Ferrariban nyert egy fantasztikus versenyt 1961-ben Reimsben. Jó lenne látni egy McLaren, egy Red Bull, vagy akár egy Williams kiscsapatot is. Ez azt jelentené, hogy ezeknek a kiscsapatoknak kevesebb pénzt kellene költeniük, és teret adnánk az újonc versenyzőknek. Vannak fiatal pilótáink a Ferrari akadémián, de korlátozottak a lehetőségeik az F1-ben való versenyzéssel kapcsolatban, hiszen manapság nincsenek tesztek. Megteszek minden tőlem telhetőt, hogy ez megvalósuljon."
 
Az olaszok elnöke kifejtette véleményét a Nagy Britanniában nagy port kavaró fizetős Formula-1-es közvetítéssel kapcsolatban is, és véleménye szerint a király-kategóriának nem kell tartania attól, ha a jövőben fizetős csatornákra kerülnek majd a versenyek, hiszen azok a nézők akik nem fizetnek, néhány óra múlva láthatják a versenyt. Montezemolo szerint ezzel mindaddig semmi gond nincs, amíg az összes futam nem kerül fizetős csatornára, és nem aggódik a BBC és a Sky közötti megállapodás miatt. Sokkal inkább fontosabbnak tartja, hogy a sportág a jövőben minél jobban kihasználja internetben rejlő lehetőségeket.
 
"Az új média rendkívül fontos az F1 számára. Ipad, internet, ezek hatalmas platformok, amik minél hatékonyabban terjeszthetik a világban a Formula-1-et. Szóval azt hiszem ez egy hatalmas terület, és számunkra ez nagyon fontos, és nagy kihívást jelent. Tekintettel a fizetős élő adásokra, úgy gondolom, hogy ez az összetett megoldás jó ötlet és a jövőt képviseli"- vélekedett a Ferrari elnöke, ugyanakkor a tv nézők mellett nagyobb hangsúlyt fektetne helyszínre kilátogató nézők érdekeire, és véleménye szerint mind jegyárakban, mind pedig infrastruktúrában és információban is jobban oda kellene figyelni a közönségre.
 
 
"Idén a versenyek olykor már túlságosan megkavarodtak és méginkább kiszámíthatatlanok voltak, hiszen több a lehetőség az előzésekre - ami a múltnak az egyik gyenge pontja volt. Jó lenne valami arany középutat találni, hiszen a nézők így összezavarodnak, és nem tudják követni az eseményeket. Meg kell teremteni a megfelelő egyensúlyt, a televízió előtt ülő nézők és a lelátókon ülő nézők igényei között. Nekem és a Ferrari számára a pályák a fontosabbak, hiszen nézőket akarok látni, szenvedélyt akarok látni, zászlókat akarok látni. Szóval a legfontosabb kérdés a helyes egyensúly megtalálása és persze a jegyárak. Néhány éve már mondogatom, hogy óvatosan bánjunk a jegyárakkal, hiszen manapság az olcsó repülőjegyekkel egy versenyhétvége áráért majdhogynem körbe lehet utazni a világot. Most azonban csak azt mondom, vasárnap minél több embert szeretnék itt látni"- zárta mondanivalóját Montezemolo az Olasz Nagydíj hétvégéjén.

  

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá