2011. sze 12.

Liuzzi Kovalainent okolja a rajtbalesetért

írta: FormaNet
Liuzzi Kovalainent okolja a rajtbalesetért

Vitantonio Liuzzi hazai közönsége előtt még a sereghajtó Hispaniával is képes volt felhívni magára a figyelmet, ráadásul már a futam rajtjánál, amikor a füvön átszánkázva megérkezett a top 10-be, landolása azonban nem csak saját-, de Nico Rosberg és Vitalij Petrov versenyének végét jelentette. Liuzzi a versenyt követően elnézést kért mindkét pilótától, ám véleménye szerint ő maga is csak „utasa” volt a történteknek, miután Heikki Kovalainen kitessékelte a fűre.
 
Vitantonio Liuzzi már az Olasz Nagydíj rajtjánál elintézte hazai versenyét, amikor az első kanyar féktávjánál a pálya menti füves terült felé vette az irányt, majd azon átcsúszva berepült a középmezőnybe. Mark Webber éppen csak megúszta a hispaniás kamikáze landolását, ám az ausztrál után érkező Rosberg és Petrov már nem. Rubens Barrichellót is érintette az ügy, illetve többen is korrigálásra kényszerültek, de ettől függetlenül folytatni tudták a versenyt, így az olasz még szerencsésnek is mondhatja magát, hogy - sajátján kívül - „csak” két pilóta versenyét tette tönkre.
Mutatványát a sportfelügyelők egy öt rajthelyes büntetéssel honorálták, amit Liuzzi magával visz Szingapúrba, és aminek tulajdonképpen maximum csak nevelő hatása lesz, hiszen a HRT rendszerint egyébként sem jut előrébb az utolsó sornál.
 
Liuzzi a versenyt követően elnézést kért áldozataitól, ám ezután elmondta, hogy nem sok mindent tehetett annak érdekében, hogy elkerülje az incidenst, ugyanis őt is leszorították.
 
"Szégyellem magam, és elnézést kérek azért, hogy Rosberg és Petrov versenyét is tönkretettem, de nem az én hibám volt. Kovalainen egyszerűen leszorított a fűre, és ekkor teljesen elvesztettem az irányítást az autóm felett, ezért történt mindaz, ami megtörtént. Éppen a jobb oldalon próbáltam elmenni Kovalainen mellett, amikor leszorított, és akkor jött a féktáv, ahol én megpróbáltam fékezni, de nyilvánvalóan ott nem volt ideális a tapadás, és ezért már nem tudtam irányítani az autót" – ecsetelte részletesen a történteket Liuzzi, aki úgy véli, elkerülhető lett volna a baleset.
 
"Úgy gondolom, ha Kovalainen nem zárja le az ívet, akkor megúszhattuk volna, mert volt elég hely. Szeretném még megnézni a videó felvételeket, mert valaki azt mondta nekem, hogy őt is kiszorították, de az biztos, hogy engem ő tessékelt ki a fűre."

 
A Lotus finn versenyzője nem részletezte a rajtnál történt incidenst, a versenyt követő nyilatkozatában Heikki a következőkre emlékezett:
 
"Nagyszerű rajtom volt, meg tudtam előzni Jarnót, majd láttam, hogy elég agresszív stílusban jön az egyik HRT az első kanyarnál, de végül sikerült elkerülnöm vele az ütközést…"
 
FormaNet, Varga Viktória
 

Szólj hozzá

f1 formula 1 monza hispania vitantonio liuzzi olasz nagydíj rajtbaleset