2011. sze 12.

Négyszemélyes pilótakeringő a Renault-nál

írta: FormaNet
Négyszemélyes pilótakeringő a Renault-nál

Ha a jövő évi pilótapáros megnevezéséről van szó, a Renault látszólag a bőség zavarával küzd, ám ennek ellenére nincsenek túlzottan könnyű helyzetben. Azt már többször is kijelentették, hogy a gyógyulófélben lévő Robert Kubica az elsőszámú jelölt, ám a lengyel pilóta teljes gyógyulása az optimista menedzser, Daniel Morelli napokban tett nyilatkozata ellenére is kétséges.

Az Olasz Nagydíj hétvégéjén a csapatfőnök egyértelművé tette, hogy október közepéig (legfeljebb végéig) biztosan meg kell tudniuk, hogy Robert képes lesz-e visszatérni, mert utána dönteniük kell a jövő évről. Ezt kívánja meg a csapatérdek, és így korrekt a jelenlegi pilótákkal szemben is.
 
 
A GP2 szezon a monzai futammal véget ért, így már teljes munkaidőben csatlakozhat az istállóhoz a széria idei bajnoka, Romain Grosjean, aki nem mellesleg 2009-ben Nelson Piquet helyére érkezett a Renault-hoz, és hét futamot végig versenyzett az istállónál. A francia pilóta, aki nem mellesleg Eric Boullier pártfogoltja, egyértelművé tette, hogy idén nem akar versenyezni, mivel hosszabb távon gondolkodik az F1-el, így számára nem lenne jó üzlet néhány futam után versenyző ülést keresgetni.
 
Vitalij Petrov az előző évhez képest fejlődött, hiszen tavaly a szezon ezen szakaszában 19, míg idén már 34 pont szerepel a neve mellett. Sok érv szól az orosz pilóta mellett egyébként is, hiszen az orosz szponzorok nem véletlenül vannak az enstone-i alakulatnál, és a 2014-es első Orosz Nagydíj kapcsán is komoly értéke lehet Petrovnak. (Már amennyiben minden a tervek szerint alakul, és a NOB, vagy egyéb körülmények nem szólnak bele a futamrendezésbe.)
 
A Kubicát helyettesítő Nick Heidfeld váltótársa, Bruno Senna is meglepően jól indította szereplését a csapatnál. Sok szkeptikus néző kritikáira cáfolt rá a Belga Nagydíj időmérőjén, és bár a futama nem úgy sikerült, ahogy azt szerette volna, a második versenyén, Monzában begyűjtötte pályafutása első pontjait, melyeket nem csak magának, hanem családjának is szerzett, hiszen néhai legendás nagybátyja, Ayrton Senna utoljára 1993-ban a szezonzáró Ausztrál Nagydíjon iratkozott fel a pontszerzők közé. (Senna Ausztráliában futamgyőzelemmel búcsúzott a McLarentől, a következő, tragikus évét már a Williamsnél kezdte)
 
A csapatvezetés minden jel szerint elégedett a kis Sennával, és Boullier egyértelművé tette, hogy egész évben hasonló szereplést várnak brazil pilótájuktól. A csapatfőnök szerint az elmúlt két verseny komoly lendületet adott Brunónak, így a hátralévő hat futamon is keményen dolgozik majd a pontokért.
 
"Jól teljesít és folyamatosan fejlődik, és őszintén szólva ennél többről nem is álmodhattam volna. Tavaly óta nem versenyzett, és nem is szerzett tapasztalatokat. Spában esős körülmények között versenyzett először, ráadásul az nem a legkönnyebb F1-es pálya”- mondta Boullier Senna első versenyéről, majd a monzai futamról is röviden beszélt: „Az első körben 18. volt, és ezután elég következetesen versenyzett, persze nem tökéletesen, de elég jól. A stratégiánk nem volt rossz, és néhány kieső is segítségünkre volt. Ez mindenkép jót tett az önbizalmának, és a csapatnak is, hiszen megmutatta, hogy a legutóbbi  fejlesztéseink határozottan jól működtek."
 
Boulliert arról is faggatták, hogy mit vár Sennától a szezon hátralévő részében.
"Azt várom, hogy hasonlóképpen haladjon előre, mint eddig. Hiszem, hogy még többre képes, és minél nagyobb lesz az önbizalma, annál jobban fog teljesíteni. Rengeteg potenciál rejlik még benne, amire a hétvégén ráérzett. Jól akar szerepelni, és én elvárom tőle, hogy Vitalij kihívója legyen."
 
Senna javuló teljesítmény sokat segíthet abban, hogy 2012-ben is ülést kapjon a Renault-nál, amennyiben Kubica nem tud visszatérni, ám Boullier ismételten megerősítette, hogy ennek tisztázása még a jövő kérdése, és ebben a pillanatban nem gondolkodnak ezen.
"Túl korai még erről beszélni"- zárta rövidre a szakember.
 
 
A enstone-i alakulat tehát október előtt nem dönt a jövő évi pilótapárosról, de az ősz közepén komoly mérlegelésre lesz szükségük. A legnagyobb kérdés, hogy ha lengyel pilótájuk munkára jelentkezik, milyen teljesítményre lesz képes egy év kihagyás után. A csapat számára rendkívül fontos a szponzori támogatás, ami némileg Kubica ellen dolgozhat, hiszen az istállónál újabb támogatók jelentek meg. Közöttük brazil érdekeltségű cégek is, akik ha nem is közvetlenül Bruno Senna támogatói, ám az elképzelhetetlen, hogy ne motiválta volna őket a brazil pilóta versenylehetősége, főleg, hogy Heidfeld menesztése után döntöttek a Renault támogatása mellett.
Hogy a négyszemélyes pilótakeringőből melyik versenyző kerül ki győztesen, sok mindenen múlik, a legnagyobb kérdés, hogy hosszas mérlegelés után a Renault vezetése mit tart majd hangsúlyosabb csapatérdeknek.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória  

Szólj hozzá

f1 kubica renault forma1 petrov grosjean bruno senna eric boullier