2011. sze 21.

A Pirelli szerint az abroncsokra ugyanolyan nehéz hétvége vár, mint a versenyzőkre

írta: FormaNet
A Pirelli szerint az abroncsokra ugyanolyan nehéz hétvége vár, mint a versenyzőkre

Az idei évad utolsó utcai versenypályájára, az egyetlen éjszakai futamnak otthont adó Szingapúrba érkezik a király-kategória mezőnye, ami a Pirelli számára is egy újabb kihívást jelent.
 
Az abroncsokra mindig nehezebb hétvége vár, amikor egy közúti forgalomra használt utcai pályán kell bizonyítani, hiszen az aszfalt felülete is hepehupás illetve jóval porosabb, így a tapadás a hétvége első felében finoman szólva sem a legoptimálisabb, ráadásul a csatornafedők még plusz extra veszélyt hordoznak magukban.
 
A Prielli Szingapúrba a sárga jelölésű lágy keveréket, illetve a piros csíkkal jelölt szuperlágy abroncsokat szállítja a csapatoknak. Ez a párosítás idén Monacóban, Kanadában és Magyarországon volt jelen, és ahogy Monacóban és Kanadában, itt is arra lehet számítani, hogy a hétvége folyamán (optimális esetben, ha az eső nem avatkozik közbe) rohamosan javulnak majd a köridők.
 
Szingapúr ugyanakkor az egyik legforróbb, és legpárásabb utcai helyszín a versenynaptárban, hiszen minimum hőmérséklet nagyjából 28 Celsius fok, a páratartalom pedig 75 és 90 százalék között mozog. Ennek ellenére az eddigi három Szingapúri Nagydíjon még egyszer sem esett az eső. Mindemellett a mérnökök és a technikusok egy olyan problémával is találkoznak, hogy amint besötétedik, drasztikusan lehűl a pálya hőmérséklete.
 
A sok kanyar szintén megterheli a gumikat - a versenynaptárban Szingapúr (23 kanyar) a második helyen áll a legtöbb kanyart számláló pályák között (az első Valencia 25 kanyarjával), ráadásul az utolsó szektor az egyik legtechnikásabb a jelenlegi programban.

 
 
Mindezek tükrében az olasz gumigyártó motorsport igazgatója, Paul Hembery nem meglepő módon különösen nehéz hétvégére számít.
 

"Szingapúr egy igazán egyedi és látványos helyszín, egy új dimenzió a Formula-1-es versenynaptárban. Mivel ez egy különleges esemény, így a csapatoknak nehéz dolguk van abból a szempontból, hogy megtalálják a legmegfelelőbb beállításokat, és gyakran találkozunk teljesen eltérő megoldásokkal. A Pirelli abroncsoknak tehát ugyanígy, a figyelembe vett paraméterek széles skáláján kell hatékonyan teljesíteniük, és ez az egész szezonban az egyik legnagyobb kihívás számunkra. Fontos tényező a hőség, de amit leginkább érzékelünk, az a páratartalom, és az abroncsoknak különböző környezeti és pályaviszonyokhoz kell megfelelően alkalmazkodniuk. A gumiknak ugyanolyan nehéz dolguk lesz ezen a hétvégén, mint a pilótáknak – sok versenyző mondja, hogy ez a pálya nehezebb, mint a monacói. Mint ahogy azt a múltban már tapasztalhattuk - legfőképpen Kanadában -, a lágy és a szuperlágy gumik kombinációja bőséges lehetőséget kínál a csapatoknak arra, hogy néhány különösen érdekes stratégiával álljanak elő. A szabadedzés döntő fontosságú lesz, hiszen a csapatok itt próbálgatják, hogy a különböző keverékek milyen hatással vannak a beállításokra, és ezáltal a sebességre."

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 pirelli formula 1 szingapúri nagydíj