2011. sze 22.

A McLaren-Mercedes együttműködés továbbra is töretlen

írta: FormaNet
A McLaren-Mercedes együttműködés továbbra is töretlen

A Formula-1 új motorszabályai csak 2014-től lépnek életbe, ám a helyezkedés már jelenleg is érzékelhető. A Renault újabb megrendelőben bízik, a PURE új beszállítóként szeretné helyzetbe hozni magát, és természetesen az összes érdekelt próbál hosszú távú, előnyös megállapodásokkal nekikezdeni az új korszaknak.

 
A napokban a Red Bull bejelentette, hogy további öt évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Renault-val, mely partnerség az eddigieknél is szorosabbá válik, szinte gyári alakulatként kezelik a franciák a milton keynes-i gárdát.
A Ferrari saját motorrészlege Maranellóban már gőzerővel fejleszti az új szabványok szerinti erőforrásokat, és természetesen a Mercedes Brixworth-i gyárában is elkezdődött az új aggregát kidolgozása.
 
A Mercedes egyik legfontosabb, és legrégebbi partnere, a McLaren különféle híresztelések ellenére továbbra is kitart eddigi motorbeszállítója mellett, és a 2.4-es V8-as motorok után 2014-től az 1.6-os turbófeltöltésű motorokat is a német konszerntől vásárolja a wokingi alakulat.
 
A McLaren 2015-ig szóló megállapodást kötött a Mercedesszel, ezzel egyelőre cáfolva azokat a felröppent híreket, melyek szerint 2014 előtt egy külön részleget hoznának létre az új, közúti sportautó gyártáshoz kapcsolódóan, és ahol saját motorfejlesztésbe kezdenének. Az istálló ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azonban egyértelművé tette, hogy teljes az alakulat elkötelezettsége a Mercedes irányába.
 
"Nem szeretnék beszélni a szerződés feltételeiről, de azt garantálhatom, hogy a szándékunk egyértelműen megmaradni a Mercedesnél, ahogy ezekkel a motorokkal, úgy a következő generációs motorokkal is. Ők a mi motorszállító partnereink, nagyon szeretünk velük együtt dolgozni, és ezt sok éven át szeretnénk még folytatni."
 
Neale reagált arra a felvetésre is, mely szerint a Mercedes motorrészlegének saját gyári csapatával való együttműködés esetleges szorosabbá válása, nem jelenthet-e hátrányt a McLarennel való együttműködésben.
 
"Az a feltételezés, hogy közöttünk ne lenne szoros az együttműködés, helytelen. Ez egy igen régi partnerség a Mercedes-Benz Brixworth-i gyárának nagyteljesítményű motorjai kapcsán, jól ismerjük az ottani srácokat, és nagyon jó csapatot alkotunk együtt. Természetesen úgy gondolom, elvárhatjuk, hogy 2014 után is nagyon szoros lesz az együttműködés. A mi feladatunk, ahogy az övék is, hogy biztosítsuk azt, hogy a Mercedes-Benz motorjai legyenek a legjobbak a rajtrácson, a lehető legjobban felkészülni, és készen állni a 2014-es szezonra. Nem érzem úgy, hogy hátrányban lennénk, vagy eltávolodtunk volna."
 
"Néha úgy gondolom, amikor az emberek a McLaren csoport egészét nézik, az új országúti autó fejlesztési platform kialakítása miatt, akkor természetesen felmerülhet némi kíváncsiság, hogy talán motorok tekintetében is fejlesztünk majd. Ez azonban nem téveszthető össze az F1-es motorprogramunkkal. Mi legnagyobb mértékben arra fókuszálunk, hogy a motorbeszállítónkkal, a Mercedes-Benzel - aki első osztályú munkát végez a számunkra – minél szorosabb partnerségben legyünk, a nagy teljesítmény vonatkozásában.”
 
 
Neale arra a kérdésre, hogy vajon a McLaren is hasonló bánásmódban részerül-e majd a jövőben, mint a Mercedes GP így felelt:
"Semmi okunk a aggodalomra, ez nem kérdés a számunkra. Egy dolog a Mercedes GP, és a Mercedes-Benz azt szeretné, hogy a nagy teljesítményű motorjai legyenek a legjobbak 2014-től. Az a tény, hogy képesek technikailag és tudásban hozzájárulni a partnereik sikereihez, csak még erősebbé teszi a Mercedest."
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
      

 

 

Szólj hozzá

mercedes f1 mclaren forma1 új motorformula motorszabály 2014