A Renault problémásan kezdte a szingapúri hétvégét
A Lotus Renault GP a szingapúrihoz hasonló karakterisztikájú pályákon, mint Monaco vagy a Hungaroring, idén nem igazán boldogult, és bár az autó azóta is sokat fejlődött, de a teljesítmény javulás érdekében a csapat egy új fejlesztési csomaggal érkezett a versenynaptár utolsó utcai helyszínére, ami kisebb hűtőelemeket is tartalmazott. A pénteki szabadedzéseken azonban túlmelegedési problémákkal küzdöttek, így idő hiányában a csapat kénytelen volt visszatérni az eredeti csomaghoz.
Monacóban és Magyarországon a Renault csak egy-egy autóval látta meg a kockás zászlót, és az is mindössze egy nyolcadik illetve egy 12. helyet hozott a csapat "konyhájára", így az alakulat a legutóbbi két nagyszerűnek mondható versenyhétvége (Spa és Monza) után most kicsit aggódva készült a szingapúri megmérettetésre.
Az aggodalom ez idáig beigazolódott, hiszen a pénteki szabadedzéseken a legjobb köridejük (Bruno Senna - 1:50.241) is majdnem négy másodperccel maradt el a hétvége eddigi legjobbjától (Sebastian Vettel – 1:46.374), ráadásul a tervezett fejlesztési csomag egyelőre parkoló-pályára került.
A csonka első szabadedzésen Vitalij Petrov autóján tesztelte a frissítéseket a csapat, ám az orosz pilóta mindössze nyolc kört tudott megtenni, és csak a 18. helyen végzett, mivel az R31-es túlmelegedési gondokkal küzdött.
"Sajnos elvesztegettük az első szabadedzést, mert a motor túlmelegedett, ezért inkább gyorsan visszatértünk az eredeti csomaghoz, mert nincs idő arra, hogy kockáztassunk. A szerelők fantasztikus munkát végeztek, és a második edzésre összerakták az autómat. Nem volt könnyű dolgunk, hiszen az első edzésen sok időt elvesztettünk, de tudjuk mit kell tennünk, és tudjuk hogyan hozzuk ki a maximumot az autóból a hétvége hátralévő részében" – ecsetelte problémáit Vitalij Petrov a tegnapi nap után.
James Allison műszaki igazgató szintén problémás napra panaszkodott, és számít arra, hogy a hasonló pályákon tapasztalt problémák újból előjönnek Szingapúrban is.
"Meglehetősen csalódás volt az első edzés, mert a Vitalij autóján tesztel karosszéria fejlesztési csomagban a hűtővel problémák adódtak. Mivel nincs idő ennek elemzésére, így gyors döntést kellett hoznunk, és inkább visszatértünk az eredeti csomaghoz. Ahogy Monacóban és Magyarországon is tapasztaltuk, a lassú kanyarokból való kigyorsításoknál itt is előjöhetnek az R31 gyengeségei. Ahogy a pálya felgumizódik, úgy valamelyest javulnak majd a körülmények, de az biztos, hogy kemény hétvégénk lesz. Szombaton még dolgozunk az autó hátsó részén annak érdekében, hogy a versenyzőink magabiztosabbak legyenek a technikás pályán" – nyilatkozta a csapat műszaki igazgatója.
A csapatfőnök Eric Boullier ugyanakkor optimista, mert véleménye szerint nem lehet nagy gond az új fejlesztési csomaggal, és bízik abban, hogy Szuzukában már tökéletesen muzsikálnak majd ezek a frissítések is.
"Nem magával a fejlesztéssel adódtak problémák, inkább a hűtővíz áramlásával lehet baj. Valami mechanikai dolog lehet, de mivel eddig nem tudtuk kipróbálni, ezért nem kockáztathatunk, és ezért döntöttünk úgy, hogy a második edzésre már a hagyományos csomagot használjuk. Természetesen tovább dolgozunk ezen, és Szuzukában ismét bevetjük. Tudtuk, hogy a lassú pályák nem kedveznek nekünk, és erre James (Allison) is figyelmeztette a csapatot, de azt is tudjuk, hogy Japánban és Koreában már más lesz a helyzet"- mondta Boullier az Autosportnak.
FormaNet, Varga Viktória