2011. okt 01.

Eric Boullier: Bruno gyorsan tanul

írta: FormaNet
Eric Boullier: Bruno gyorsan tanul

A Szingapúri Nagydíj a Lotus Renault számára az idei szezon legrosszabb versenyeként írta be magát a csapat kalendáriumába. Az istálló vezetőinek verseny előtt tett nyilatkozataiból is sejteni lehetett, hogy nem ez lesz az R31 számára a legkedvezőbb aszfalt, de ennyire gyenge eredményre minden bizonnyal még ők sem számítottak. A két pilóta időmérőn mutatott teljesítménye is sokat sejtetett a másnapi verseny kimenetelével kapcsolatban, hiszen Bruno Senna csak a 15., míg csapattársa Vitalij Petrov a 18. helyről vághatott neki a 61 körös versenynek. Idén először fordult elő, hogy az orosz pilóta nem tudott a kvalifikáció első szakaszán túljutni. Az éjszakai nagydíj hasonlóan katasztrofálisra sikeredett, Sennát a 15., Petrovot pedig a 17. helyen intették le a futam végén.

A Renault csapatvezetőjét, Eric Buollier-t a gyenge szereplésről, a csapatnál történt személyi változásról és az előttünk álló Japán Nagydíjról is kérdezték.
 
Szingapúrra fájdalmasan gondolhat vissza…
 
Eric Boullier: Igen, de hogy őszinte legyek, tapasztalatokat is szereztünk a mögöttünk álló versenyen. Pontosan tudjuk miért szerepeltünk ennyire rosszul, és a magyarázat egyszerű: a lassú kanyarok, a 60-100 km/órás tartományban nem fekszenek az R31-nek. Három hetet dolgoztunk a beállításokon, de nem sikerült azt az egy másodpercet megtalálni a köridőn. Ezt nagyon jól tudtuk, és középtávon a legfontosabb feladatunk, hogy megoldjuk ezt a kérdést, ami az R32-nél már nem jelenthet problémát.
 
És mik a rövid távú feladatok?
 
EB: Ezek a dolgok jobban mennek nekünk a gyorsabb pályákon, és Szuzuka az egyik ilyen aszfalt. Japánban azt várjuk, hogy a teljesítményünk visszatérjen a Belgiumban és Olaszországban látott szintre. A legfontosabb feladatunk arra összpontosítani, hogy mindkét autó bejusson a Q3-ba. Innentől kezdve a hétvége már elég egyértelmű lehet.
 
Elégedett Bruno és Vitalij eddigi teljesítményével?
 
EB: Igen. Egyiküknek sem volt tiszta versenye Szingapúrban, de nem is ez a fő kérdés  számunkra. Az autó sokkal nagyobb gondot jelentett. Bruno gyorsan tanul. Állandóan kérdezgeti a mérnököket, sürgeti őket, szeretne minél többet tudni, hogy jobb lehessen. Technikai szempontból is szereti a munkáját. Ez helyes hozzáállás. Nagyon barátságos ember, a csapatban mindenki szereti. Vitalij 34 pontot szerzett amióta elkezdődött a szezon. Mindannyian láthatjuk, mennyit fejlődött a tavalyi évhez képest, és csak egyre jobb lesz. A pilótáink mindenhol gyűjtik a tapasztalatokat, és Vitalij ebben a tekintetben is nagyon jól járt Brúnóval. Szingapúr után például együtt mentek el a gyárba, találkoztak a mérnökökkel, és együttműködnek velük annak érdekében, hogy a csapat még jobb legyen, és ezt nagyon jó látni.

 
Az utóbbi időben volt némi változás a versenycsapatnál, például Steve Nielsen távozása – milyen a jelenlegi felállás?
 
EB: Ez nagyon egyszerű. A feladatoknak azt a részét, amit Steve végzett, most Alan Permane veszi át, aki jelenleg a versenyek operatív igazgatója nálunk. Ezen kívül John Wickham is része a csapatnak, és rövidesen további változásokról is beszámolhatok majd. Azt várom, hogy ez az átmenet nagyon simán lezajlik majd.
 
Szuzuka a pilóták egyik kedvenc versenypályája. Jelenthet ez ott majd valami különlegesen jó teljesítményt?
 
EB: Szuzuka az egyik nagy név az F1-ben, Monaco, Silverstone, Spa és Monza mellett. Sok csodálatos versenyt láthattunk már ott. Még mindig emlékszem, mikor tinédzser koromban korán keltem azért, hogy láthassam Prost és Senna csatáit a '80-as években. Szuzukában a rajongók is hihetetlenek. Bruno nagyon népszerű arrafelé, így biztosan rengeteg autogramot osztogat majd.
 
 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 forma1 bruno senna eric boullier vitalij petrov lotus renault