2011. okt 03.

Aldo Costa izgatottan várja, hogy a Ferrari ellenfeleként dolgozzon a Mercedesnél

írta: FormaNet
Aldo Costa izgatottan várja, hogy a Ferrari ellenfeleként dolgozzon a Mercedesnél

Ross Brawn és a Mercedes GP egyre-másra gyűjti be a szakembereket, köztük legutóbb Brawn egykori Ferraris munkatársát Aldo Costát is. A Ferrari egykori technikai igazgatója idén hagyta el a maranellói alakulatot, leváltásának legfőbb indoka, a vörösök gyenge szezonkezdése volt.
 
Aldo Costa élt a Mercedes nyújtotta új lehetőséggel, és csatlakozott egykori kollégáihoz, akikkel a Ferrarinál alkottak sikeres csapatot a Schumacher érában. A Mercedesnél a szakember a műszaki igazgatói tisztet tölti be.
 
"Nagyon lelkes vagyok. A Mercedes törekszik arra, hogy sikeres legyen, filozófiájuk teljes mértékben megfelel ambícióimnak és karakteremnek. Július elején, amikor eljöttem a Ferraritól, beszéltem Brawnnal és Bob Blell-lel. Ross Brawnnal csak néhány szót váltottam, de az éppen elég volt ahhoz, hogy megtaláljuk a közös hangot, ahogy az egykoron is volt. A Ferrari után néhány hétig nem akartam foglalkozni semmivel, csak a személyes ügyeimet intéztem. Megfontoltam azt a lehetőséget is, hogy a versenyzésen kívül folytassam pályafutásomat, de akkor jött a lehetőség, hogy visszatérhetek egy olyan nagy csapattal, mint a Mercedes. Én leszek a csapat műszaki igazgatója, aki felelős az autó tervezéséért és fejlesztéséért. Figyelemmel fogom kísérni a fiatal technikusokat. Ez egy kizárólag tervezési feladatkör, nem fogok részt venni a versenyeken. Egy kicsit hasonló ahhoz, amit a Ferrarinál is csináltam, mielőtt kineveztek technikai igazgatónak."
 
Costa izgatottam várja, hogy ismét együtt dolgozhasson Michael Schumacherrel.
 
"Még nem beszéltem Schumacherrel, de hamarosan erre is sor kerül. Senki nem érti olyan jól az autókat, és azok fejlesztését, mint ő. Alapvetően meghatározó személy, és én hiszek benne"- folytatta az olasz szakember, továbbá elmondta, hogy távozása után a Ferrari részéről több kritika is érte a munkáját, ennek ellenére továbbra is szép emlékekkel tekint vissza a maranellóiaknál eltöltött időszakra.
 
"Nem értek egyet az ellenem felhozott vádakkal, ettől függetlenül jó visszaemlékezni a Ferrarinál töltött időre, hiszen kilenc konstruktőri-, és hat egyéni világbajnoki címet nyertünk együtt. Schumacher első (ferraris - a szerk.) világbajnoki címe után évekkel később Kimi Raikkönen versenyei is lélegzetelállítóak voltak. Nagyon sajnálom azt, ahogy 2008-ban Felipe Massa a célvonal után veszítette el világbajnoki címét Interlagosban. Nagyon megérdemelte volna azt a címet."
 

 
Costa továbbra is barátian gondol a Ferrarira, attól függetlenül, hogy mostantól már a Mercedes sikereiért dolgozik.
 
"Ezek a dolgok az sportban és az életben is megtörténnek. Most lelkesen térek vissza. Mint korábbi ferraris munkatársat, izgalommal tölt el a gondolat, hogy most a Ferrari kihívója leszek. Egyik oldalról barátok, másrészt viszont ellenfelek leszünk."
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 

  

Szólj hozzá

mercedes ferrari f1 formula 1 aldo costa műszaki igazgató