A Saubernél úgy vélik, most fizetnek meg a hibáikért, de a szabálymódosításokat is okolják
A Sauber F1 Team a szezon utolsó részének további fejlesztésekkel vág neki, és az alakulatnál úgy vélik, jelenlegi helyzetük részben saját hibájuknak köszönhető, ám a csapatnál arról is meg vannak győződve, hogy sokban hátráltatta munkájukat a kipufogó rendszerrel és a fúvott diffúzor szabállyal kapcsolatos évközi bizonytalanság is.
A svájci alakulat öt futammal a szezon vége előtt (12 pontos lemaradásban legfőbb riválisától, a Force Indiától), jelenleg hetedik a konstruktőrök versenyében, és mindössze hét pont az előnye a nyolcadik helyen álló Toro Rosso előtt.
Mindkét rivális alakulat komoly kihívást jelent a hátralévő versenyeken a Sauber számára, de elsősorban az indiai csapat befogása az, amely a nagyobb feladat elé állítja Peter Sauber istállóját, amennyiben folytatják a szezon második felében megkezdett egyre jelentősebb fejlődésüket. Vijay Mallya gárdája Szingapúrban egy hatodik és egy nyolcadik helyezéssel 12 pontot szerzett, ezzel jelentősen növelte előnyét a Sergio Perez tizedik helyével csupán egy pontot szerző Sauberrel szemben.
Peter Sauber úgy véli, nagyon hiányoznak azok a pontok, melyeket Ausztráliában az FIA a néhány milliméter miatt szabálytalannak minősített hátsó szárny miatt elvett (Perez a 7., Kobajasi a 8. helyen végzett, ez 10 pontot jelentett volna), és a monzai verseny kettős műszaki problémája is nagy veszteség az istállónak, mivel Olaszországba igen versenyképes csomaggal érkeztek.
"Nem elég ami Ausztráliában történt, most meg a kettős sebességváltó hiba. Ezek nélkül most a Force India előtt lehetnénk"- mondta Peter Sauber, majd a csapat ügyvezető igazgatója, Monisha Kaltenborn a következőkkel egészítette ki a kijelentést: "Valójában most fizetünk meg azokért a hibákért, amiket elkövettünk."
Az ügyvezető azt is elmondta, hogy a Saubernél év közben megváltoztatták a fejlesztési terveket annak hatására, hogy a fúvott diffúzorra vonatkozó szabályozást a Silverstone-i versenytől szigorították, ám ezt a szigorítás visszavonták, így ez további hátrányt jelentett a fejlesztések tekintetében.
"Őszintén szólva, meggyőződésünk, hogy az autónk viszonylag jó, és lépéseket tettünk annak érdekében, hogy még jobb legyen. A problémánk az, hogy a kipufogó nem úgy működik ahogy azt szeretnénk. Amikor az FIA jelezte, hogy első lépésben megszigorítja a motorbeállítások ellenőrzését, majd Silverstone-tól az egész rendszeren szigorítanak, mi leálltunk az ilyen irányú fejlesztésekkel. Ez most visszaüt" –vélekedett Kaltenborg.
A svájci alakulat mindenesetre nem nézi ölbe tett kézzel a kedvezőtlen helyzetet, és japán pilótájuk, Kobajasi Kamui hazai versenyére jelentős fejlesztésekkel készül.
"Egy átfogó aerodinamikai csomaggal érkezünk, új első- és hátsó szárnyakkal, légterelő elemekkel, oldalszekrény-kiegészítőkkel illetve egy módosított padlólemezzel. Ezt eredetileg is Szuzukára terveztük, és ha minden a tervek szerint működik, akkor ezekkel előreléphetünk. Szeretnénk visszavágni az előző versenyeken elszenvedett balszerencsékért. Most olyan pályák következnek, amik jobban fekszenek majd az autóinknak" - nyilatkozott optimistán James Key technikai igazgató.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória