2011. okt 05.

A Ferrari főtervezője elárulta, hogy még Domenicalit is meglepte a 2012-es modell

írta: FormaNet
A Ferrari főtervezője elárulta, hogy még Domenicalit is meglepte a 2012-es modell

Már a szezon első felében kiderült, hogy a Ferrari konzervatív irányvonala nem elegendő a sikerhez, és az óta a csapat vezetése ezt többször is beismerte, egy ideje pedig nyilvánvalóan fel is adták az idei évet. Ehelyett Maranellóban most már a 2012-es konstrukción dolgoznak, aminek néhány részletéről a főtervező, Nikolas Tombazis beszélt a Ferrari hivatalos honlapján.
 
A nem túl sikeres szezonkezdés után a Ferrarinál nem csak fejek hullottak, de a vezetőség kénytelen volt beismerni, hogy az idei versenyautó tervezésénél nem voltak elég innovatívak és bevállalósak, így néhány területen a riválisok jelenleg előrébb járnak. A csapatvezető, Stefano Domenicali már többször is beszélt arról, hogy ideje búcsút inteni a konzervatív hozzáállásnak, és a jövő évi versenyautó már egy sokkal agresszívebb megközelítésben épül.
A főtervező Nikolas Tombazis a csapat honlapján árult el részleteket az újfajta fejlesztési irányról, aminek egyértelmű célja, hogy a Ferrari már a szezon elején, egy versenyképes konstrukcióval sorakozzon fel a rajtrácsra.
 
"Remélem az eredmények majd magukért beszélnek amikor elindítjuk az autót, és még ennél is fontosabb, hogy hogyan teljesítünk majd a versenynaptár első versenyein" – emelte ki a legfontosabb célt a főtervező, aki szintén beismerte, hogy az idei év nagy lecke volt a csapat számára.
 
"Egy agresszívebb megközelítés azoknak az elemzéseknek az eredménye, melyeket az elmúlt évek vereségei miatt végeztünk el. Rájöttünk, hogy túlságosan konzervatívak voltunk, és bizonyos területeket figyelmen kívül hagytunk a fejlesztéseknél. Így a jövő évi autó már sokkal agresszívebb irányvonalat képvisel majd aerodinamikailag, amihez egy sokkal szorosabb munkakapcsolatra van szükségünk az autó fejlesztéséért felelős részleggel. Lehet, hogy ez az irány nehezebb, de több teret kapnak az aerodinamikai fejlesztések. Az új megközelítés másik eleme a szélcsatornában is megnyilvánul majd: nem csak kifejlesztjük és optimalizáljuk a meglévő elemeket, de minden szélcsatornás teszt után valami újat is kipróbálunk, ami bizonyára nem mindig válik majd be, de olykor érdekes eredménnyel járhat"- beszélt a kockázatvállalás szükségéről a ferraris szakember, és néhány részletet is elárult arról, hogy jelenleg holt tart a jövő évi projekt.
 
"Jelenleg azoknak a fő alkatrészeknek a véglegesítésénél járunk, melyek gyártási ideje a leghosszabb időt igényli. Ez a kasztnit, a felfüggesztést és a váltót foglalja magába. Ezek közül néhány már gyártási szakaszban jár, míg mások a tervezés utolsó fázisában. Jelenleg az aerodinamikai elemek fejlesztésének kellős közepén vagyunk, és elmondhatom, hogy most már teljes mértékben az új autóra koncentrálunk."

 
Miután a csapat kénytelen volt beletörődni abba, hogy a Red Bull (és talán még a McLaren is) túl nagy falatnak bizonyul idén, így nem csak az erőforrásokat csoportosította át a következő szezonra, de nemrégiben Fernando Alonso azt is elárulta, hogy a hátralévő versenyeken már a 2012-es elemek tesztelésébe is belevágnak. A főmérnök ezt is megerősítette:
 
"A jövő évi szabályok nem változnak nagymértékben, így a hátralévő futamokon lehetőségünk lesz néhány új ötletet kipróbálni, ami már 2012 autóhoz készül. Egy ideje már elfogadtuk, hogy nem küzdhetünk a bajnoki címért, ezért fő tevékenységeink most már a következő évre irányulnak. A technikai szabályok nem sokban változnak, eltekintve a kipufogó rendszertől, így a 150° Itálián vannak olyan területek, amik relevánsak a következő évre. Ez annyit jelent, hogy a hátralévő versenyeken ezt szem előtt tartva fogunk kísérletezni. Például kipróbálunk egy új elsőszárnyat, amely a mostanihoz képest működését tekintve egy másfajta megközelítés Már most megpróbálunk minél többet megtudni róla, és persze reméljük, hogy az idei autón is hasznos lesz"- részletezte Tombazis az idei terveket, hozzátéve, hogy még a kipufogó rendszert illetően is sok tanulságot levontak, és a szakember bevallotta, hogy ezen a területen a riválisok jobb munkát végeztek.
 
Tombazis szerint a csapatvezetőt, Stefano Domenicalit is meglepte az új konstrukció, amikor először találkozott a modellel, ugyanis a jövő évi versenyautó teljesen eltér az ideitől.
 
"Úgy gondolom, hogy ránézésre az új autó jelentősen eltér elődjétől, de ha van benne egy „wow faktor” - ahogy csapatvezetőnk, Stefano Domenicali fogalmazott, amikor először megpillantotta a modellt, akkor bízunk benne, hogy ez a „wow faktor” az eredményekben is megmutatkozik majd. Ambiciózus célokat határoztunk meg, amiket szeretnénk fenntartani, és ebben a tekintetben nagyon optimista vagyok."
 
FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

ferrari f1 2012 formula 1 nicolas tombazis főtervező