2011. okt 11.

Domenicali: Megnyugtat az a tény, hogy a hátam mögött érezhetem a cég és az elnök támogatását.

írta: FormaNet
Domenicali: Megnyugtat az a tény, hogy a hátam mögött érezhetem  a cég és az elnök támogatását.

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke a napokban egykori beosztottjáról, Aldo Costáról nyilatkozott, arról a szakemberről, aki számtalan Ferrari siker kulcsfigurája volt az elmúlt években, és aki a jövőben a maranellói gárda ellen küzd majd a Mercedesszel.

Domenicali tagadja azt az állítás, mely szerint Costát, a csapat technikai igazgatóját tették volna meg bűnbaknak, és ezért menekült volna el az olasz istállótól. A csapatvezető szerint Costa leváltása nem érzelmi, hanem racionális döntés volt egy rossz szezonkezdést követően, hiszen a Ferrari idén a világbajnoki címért való küzdelmet tűzte ki célul.
 
Ehelyett a szezon eddigi 15 futamán csupán egyetlen győzelmet szereztek, és gyakran a Red Bull közelébe sem sikerült érniük, ráadásul az ősi rivális McLaren is rendre jobban szerepelt az idei évben.
 
Domenicali szerit Aldo Costa leváltása a szezon legelején egy átgondolt döntés volt, azt már a következő évet szem előtt tartva hozták meg.
 
"Meg tudom érteni, hogy így tűnhet, de szó sincs erről. Costa rengeteget adott a Ferrarinak, kulcsembere volt a sikeres éveknek. Én nem úgy látom őt, mint aki menekülő bűnbak lenne, de az igazság az, hogy az autó projektnél a felelősség a technikai igazgatóé. Voltak belső okok: Ha a játékosok nem jönnek ki jól a vezetővel, akkor 11 játékost lecserélni nehéz lenne. Továbbá a következő évi autó tervezése már tavasszal elkezdődik, éppen ezért döntöttünk már abban az időszakban, szem előtt tartva a jövőt."
 
Az olasz szakember elmondta, hogy továbbra is élvezi a csapat vezetésének, és az elnöknek a támogatását, annak ellenére, hogy az elmúlt években nem sikerült felvenniük a versenyt a Red Bullal.
 
"Mindig teszem a dolgom, ez az én erősségem. Mindamellett megnyugtat az a tény, hogy a hátam mögött érezhetem  a cég és az elnök támogatását."
 
Domenicali kizárta annak eshetőségét, hogy Fernando Alonso (aki nemrégiben 2016-ig hosszabbított a csapattal) el akarná hagyni a maranellóiakat, ha rövid időn belül nem építenek versenyképes autót.
 
"Az én szabályaim ezt eleve kizárják, mert ez azt jelenthetné, hogy a technikai struktúránk nem fejlődik annak érdekében, hogy versenyképes autót tudjunk építeni 2012-re. Alonso rendkívüli csapatjátékos, és az istállón belül jobb munkára késztet mindenkit."
 
 
Az olasz szakember úgy gondolja, hogy Alonso számára semmiféle problémát sem jelentene, ha egyszer Vettellel kellene egy csapatban versenyeznie.
 
"Azt hiszem, együtt tudna vele élni. Fernandónak éppen az az erőssége, hogy nem fél senkitől. Az efféle tudatosság nála érettséggel párosul.”
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

ferrari f1 forma1 aldo costa stefano domenicali