2011. okt 13.

Ross Brawn a DRS szabály felülvizsgálatát kéri az FIA-tól

írta: FormaNet
Ross Brawn a DRS szabály felülvizsgálatát kéri az FIA-tól

Az idei szabályváltozások egyik legfontosabb eleme volt az állítható hátsó szárny, amely az eddig olyannyira hiányolt nagyszámú előzést hivatott elősegíteni. A szezon közben a rendszer kapott hideget, meleget. A támogatók szerint hozta az elvárásokat, és jelentősen megnőtt az előzések száma, ám sokan úgy vélik, túlzottan is mesterségessé váltak a versenyek, hiszen a védekező pilóta nem azonos feltételekkel vesz részt az előzési manőverben, így gyakran esélye sincs a DRS zónában a védekezésre.

A DRS támogatók válasza erre az, hogy ha a DRS zónában megelőzött pilóta kellően gyors, akkor a következő körben neki is ugyan úgy meg van a lehetőség a pozíció visszaszerzésére, és éppen ezért lesz több előzés, és ezáltal izgalmas a verseny. A vélemények a rendszerről tehát megoszlanak, mindkét tábor logikusnak tűnő érveket sorakoztat fel álláspontja védelmében, hasonlóan az idei szezon megítéléséhez, már ami az év izgalmait illeti.
A száguldó cirkusz igyekszik a szurkolók kedvébe járni, ám mindenkinek nem tud mindenben tökéletesen megfelelni.
 
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szeretné elérni, hogy a szezon után az FIA vizsgálja felül a jelenleg érvényben lévő DRS koncepciót abban a vonatkozásban, hogy használata a jövőben is szükséges-e. 
A szakember nincs teljesen meggyőződve arról, hogy a széria számára fontos a rendszer azok után, hogy a Pirelli - a Bridgestone-hoz képest- merőben új, és lendületes hozzáállása a versenyekhez, szintén igen komoly taktikai kihívást jelent az alakulatok számára, és ez jelentősen fokozza a versenyek kiszámíthatatlanságát, ezáltal az izgalmakat.
 
"Nehéz ezt pontosan megítélni, mert a szárnyaknak kisebb hatása van mint a gumiknak. Úgy gondolom, a gumi a legfontosabb elem. Ami a DRS-t illeti, annak bevezetésénél az volt cél, hogy kiszámíthatatlanná tegye a verseny folyamatát, ezért úgy vélem, hogy a szezon végén az FIA-nak vissza kellene tekintenie, és megvizsgálni, hogy a rendszer miben segített és miben nem. A tapasztalatokat figyelembe véve meg kell nézni, hogy elérte-e a kitűzött célt.”
 
Brawn kifejezte aggodalmát amiatt, hogy a DRS használatával az előzések igen gyakran váltak túlzottan is egyszerűvé, ami némiképp leértékeli a manővereket, annak ellenére, hogy tudja, a szurkolók egy része megszerette az ilyen stílusú versenyzést.
 
"Volt néhány verseny az idén, ahol szerettük volna, hogy ne legyen DRS, mert pozíciókat veszítettünk. Montreal egy jó példa erre. Ez bosszantó, de meg kell tudnunk, hogy a rajongók számra izgalmas-e  az állítható hátsó szárnyakkal való előzéseket nézni avagy sem, vagy inkább azt szeretnék, hogy nehezebbek legyenek az előzések, és dolgozzunk inkább a gumikkal és egyéb más tényezőkkel. Szóval azt hiszem, ha jelenleg is a Bridgestone gumik kiszámíthatósága és következetessége lenne, mint az a múltban volt, akkor a DRS egy nagyon fontos rendszer lehetne, mivel ez esetben a gumi kevésbé lenne kritikus tényező.”
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
     

 

Szólj hozzá

f1 forma1 fia formula1 ross brawn drs f1 előzések mozgatható hátsószárny