2011. okt 16.

Petrov öt rajthelyes büntetéssel utazik Indiába

írta: FormaNet
Petrov öt rajthelyes büntetéssel utazik Indiába

Ahogy arra számítani lehetett, a versenybíróság megbüntette Vitalij Petrovot, amiért a koreai futamon túlságosan vakmerő, de leginkább figyelmetlen manőverével kiütötte Michael Schumachert a versenyből. A Renault orosz pilótája öt rajthelyes büntetéssel készülhet a soron következő Indiai Nagydíjra.
 
Kép: Sutton
 
A Koreai Nagydíjon egyszer volt szükség a biztonsági autóra, mégpedig a 16. körben, amikor a Fernando Alonsóval csatázó Vitalij Petrov konkrétan megfeledkezett arról, hogy a kanyar előtt szokás fékezni, és a hosszú egyenes utáni fordulóban hátulról eltrafálta Michael Schumacher Mercedesét. Alonso szintén elvétette a féktávot, de ő a külső íven még ki tudott menekülni a bukótérbe, ennek köszönhetően megúszta a kalamajkát. Az ezüst nyíl azonban hátsó légterelő nélkül maradt, ami 42 esztendős német számára a futam végét jelentette. Petrov ugyan még vissza tudott menni szerelőihez, de már nem tudták kipofozni a sérült Renault-t.
 
Michael Schumachert nem igazán viselték meg a történtek: "Ez egy újabb szerencsétlen verseny volt, ami biztatóan indult. Az autó jó volt, és néhány pozíciót nyertem, így érdekes lett volna látni, a verseny kimenetelét. Minden bizonnyal szereztem volna néhány pontot. Ami az esetet illeti, nem láttam Vitalijt közeledni, csak hirtelen megpördültem és amikor a forgalommal szemben megálltam, akkor láttam, hogy az autóm hátsószárnya hiányzik. Ezek a dolgok olykor megtörténnek, ilyen a versenyzés. Vitalij egy remek versenyző, mindannyian hibázhatunk, hiszen emberek vagyunk" – konstatálta a történteket Schumacher a leintést követően.

 
Vitalij Petrov teljes mértékben elismerte hibáját, és természetesen bocsánatot kért áldozatától.
 
"Szeretnék elnézést kérni Michaeltől, az én hibám volt, nem az övé. Alonsóra koncentráltam, hogy pozíciót nyerjek, és amikor próbáltam kifékezni, a pálya koszos oldalán voltam. Alonso is elrontotta, de ő a külső íven volt" - nyilatkozta Petrov az eset után.
 
A versenyirányítás már a futam közben bejelentette, hogy az incidenst a leintést követően vizsgálják meg. Végül a döntés egy ötrajthelyes büntetés lett, melyet a két hét múlva esedékes Indiai Nagydíjon kell letöltenie az orosz pilótának. Mindemellett Petrov még megrovást is kapott. 
 
 

 
 
FormaNet, Varga Viktória
 

  

Szólj hozzá

f1 baleset büntetés formula 1 vitalij petrov koreai nagydíj