A Ferrari első szárnya tovább csapkod
Az Abu Dzabi Nagydíj tegnapi szabadedzésein újabb - egyszer már látott - látványossággal szolgált Felipe Massa Ferrarija, mégpedig a csapkodó első szárnyakkal, az indiai versenyhez képest annyi különbséggel, hogy az aszfalthoz verődéskor a szikrák még szembetűnőbbek voltak. A jelek szerint a maranellói gárdának nem sikerült még orvosolni a problémát.
Úgy tűnik, egyelőre az olasz istállónak túl nagy kihívás a Red Bullnál feltételezett flexibilis első szárny megfelelő kialakítása. A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry az indiai esetet követően elmondta, hogy a verdeső első szárnyak a brazil pilóta autóján nem tervezői vagy konstrukciós hiba eredménye, hanem technológiai probléma okozta a kissé groteszk jelenséget. Fry a napokban arról is beszélt, hogy alapos vizsgálatnak vetették alá az alkatrészt, és az Abu Dzabi Nagydíjon már egy tovább fejlesztett első szárnnyal állnak fel a rajtrácsra.
"Volt néhány minőségi probléma az Indiában használt egyik első szárnnyal, de ugyanezeket a szárnyakat használjuk Abu Dzabiban is, a legutóbbi futamon tapasztalt különös viselkedése ellenére. Azóta sok munkát végeztünk, hogy bizonyos területen módosítsuk, mielőtt a két pilóta újra kipróbálja a hétvégén” – nyilatkozta a szakember.
Pat Fry meg volt győződve arról, hogy a hibát sikerült megszüntetni, ám a tegnapi edzéseken ez nem volt nyilvánvaló. Massa autójának első szárnya ismét különösen viselkedett. A csapatfőnok, Stefano Domenicali a dolog vidámabb oldalát próbálta meg láttatni, és a jelenségről így vélekedett: "Valójában nagyon jó ez itt a sötétben. Jól láthatóak a szikrák. Sokat hozzátesz a látványhoz. Ez elég nyilvánvaló. A valóság az, hogy találtunk valamit a szárny szerkezetében, ami nem működött tökéletesen, de most már nyilvánvaló, hogy a probléma továbbra is fenn áll.”
A csapatfőnök arra a kérdésre, hogy miért csak Felipe Massa autójánál fedezhető fel a szárnyak verdesése, Domenicali igen röviden csak így válaszolt: "Nem tudom.”
A probléma megoldásáról az olasz szakember így folytatta:
"Van egy csomó mérnökünk, és még több szakértőnk és akkor én vagyok itt, akinek tudnia kellene, a szárny furcsa viselkedéséről, ami felvetett egy csomó kérdést és dolgot? Elnézést. Ez függ az autó beállításától, a keréknyomástól és egy csomó más dologtól. Lehet, hogy mindezeknek a kombinációja okozza. A mérnökeink próbálják megérteni, és reagálni rá, mert nem ez az, amit látni szeretnénk.”
Az a tény, hogy csak a brazil pilóta autója viselkedik furcsán, felvet néhány kérdést, még akkor is, ha Domenicali nem tudta megmondani ennek okát. A kérdések között minden bizonnyal az első helyen szerepelhet, hogy az új alkatrász csak Masa autójára kerül fel, annak ellenére, hogy a csapat állítja, hogy mind két autó ugyanazzal az alkatrésszel indul. Nem lehet teljesen kizárni, hogy Massa teszteli az új elemet, ezért van az, hogy csak az ő autóján verdes az első szárny.
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória