2011. nov 21.

Martin Whitmarsh: Frusztráló dolog másodiknak lenni

írta: FormaNet
Martin Whitmarsh: Frusztráló dolog másodiknak lenni

Martin Whitmarsh nem titkolta, egyáltalán nem elégedett azzal a ténnyel, hogy a bajnokságban csapata tudta leginkább megközelíteni a Red Bullt, és bár hat győzelem sorakozik a McLaren 2011-es mérlegén, a csapatfőnök szerint nehéz lenyelni, hogy újra csak egy ezüstérem jutott a legendás istállónak.
 
 
A McLaren nehezen kezdte a szezon előtti teszteket, majd a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra azért sikerült egy második helyet elcsípni Lewis Hamiltonnak köszönhetően, aki a harmadik versenyen, Kínában már egy futamgyőzelemmel is megajándékozta csapatát. Az Abu Dzabi Nagydíjjal bezárólag idén összesen hat győzelem, és további 11 dobogós helyezés szerepel a csapat idei eredménylistáján, ami a Red Bull dominanciájának tükrében egyáltalán nem mondható gyenge szereplésnek. Ennek ellenére arra a kérdésre, hogy ez a második hely jó eredménynek számít-e, Martin Whitmarsh egyértelműen nemmel válaszolt.
 
"Nem, dehogy. Meg kell hagyni, Sebastian, a Red Bull és Adrian Newey fantasztikus munkát végzett: Viszont mi nem azért vagyunk itt, hogy másodikak legyünk, így egyértelmű, hogy nem vagyunk elégedettek. Már bebiztosítottuk második helyünket a konstruktőri bajnokságban, és a pilóták versenyében is a második helyen állunk, de hogy őszinte legyek, ez egy frusztráló helyzet. Tavaly is itt végeztünk, de biztos, hogy nem szeretnénk, ha ez hagyomány lenne. Most be kell érnünk ennyivel, és valamiféle motivációt kell merítenünk belőle. Ebben az évben hat fantasztikus győzelmünk volt, és szeretnénk, ha ez a szám hétre nőne. Most ez a célunk, és arra összpontosítunk, hogy Brazíliában is nyerjünk. Sebastiant is le lehet győzni, még ha Abu Dzabiban ehhez egy kis szerencse is hozzájárult. Sokan azt gondolják, hogy a Red Bull legyőzhetetlen. Az emberek folyamatosan azt kérdezgetik, hogyan tervezzük legyőzni a Red Bullt, de a hétvégék alatt nagyjából ötven százalékban ez sikerült. Sajnos most nem mi vagyunk az a csapat, aki legyőzte a másikat. Elkövettünk néhány hibát, de most lassan lezárul egy szezon, és remélhetőleg a következő egy győztes idény lesz. Nyomunk egy újraindítás gombot, a felkészülésre van néhány hét a tél folyamán, azután egy új év kezdődik” -  mondta a csapatfőnök, aki ezután az év eleji problémákra is rávilágított, majd röviden összefoglalta az évet.
 
"Volt egy katasztrofális telünk és úgy készültünk az első futamra, az Ausztrál Nagydíjra, hogy sebességünk másodpercekkel maradt el attól, amit vártunk. Aztán az utolsó hetekben sikerült valamit elővarázsolnunk a kalapból, így jó esélyünk volt arra, hogy visszanyerjük a versenyképesség látszatát. Onnantól kezdve ki kellett találnunk, mit tegyünk ahhoz, hogy valóban versenyképesek legyünk. Az igazság az, hogy pár nagydíj eltelt mire találtunk egy jó irányt. Úgy gondolom, hogy Adrian és a Red Bull nagyon keményen dolgozott a befúvott diffúzoron, és ezzel előnyben voltak. Ezt a szakadékot próbáltuk csökkenteni, és azt hiszem, hogy a szezon háromnegyedénél olykor már gyorsabbak voltunk náluk, de nem mindig tudtuk ezt kihasználni. Ha a fejlesztéseket nézzük, sokkal közelebb kerültünk hozzájuk, mint ahol februárban álltunk. A Red Bull nagyon jó munkát végzett, mi a nyomukban voltunk, a Ferrari kicsivel mögöttünk, a többiek pedig már messze lemaradva. Nagyjából ez a 2011-es szezon története.”

 
Whitmarsh arra kérdésre is választ adott, hogy egy olyan patinás alakulatnak, mint a McLaren, hogyan sikerülhetett gyengén a téli felkészülés.
 
"Általában szeptember és október környékén már néhány alapvető döntés, a fejlesztési információk, a szabályok értelmezése ad egy irányt, ami vagy egy örömteli, vagy egy fájdalmas időszakhoz vezet. Azt hiszem itt volt néhány rossz döntésünk. A legfőbb probléma konkrétan az volt, hogy bár megértettük a befújt diffúzor jelenséget, de olyan koncepciónk volt, aminél túl bonyolult volt kihasználnunk annak előnyét. Sok idő elment azzal, hogy egy olyan rendszert tervezzünk, ami megbízható. Általában a télen megtörténnek a fő fejlesztések, de hogyha valami hibás, azt nagyon nehéz helyreállítani. Azt hiszem, sürgősség tekintetében nagyon gyorsan sikerült reagálnunk, és erre büszke vagyok, de nyilván nem lett volna szabad odáig eljutnunk, hogy vissza kelljen lépni, mert ez nagyon sok időt elvett. Aztán ahogy haladtunk előre a szezonban, már csak mechanikai és stratégiai hibáink voltak, ami már nem annyira sokkoló, de meg kell hagyni, hogy Sebastian és a Red Bull tényleg minimális hibát vétett. Ha van egy jó autó, akkor a mi versenyzőink is képesek erre, ott vannak az elsősorban, kímélik a gumikat - ami idén igen fontos dolog -, de sajnos nekik nem adatott meg ez a luxus. Kicsit nehezebb helyzetben kellett küzdeniük, és ha nehezebb dolguk van, akkor olykor elkerülhetetlen, hogy nem jön össze, mert nagyobb a hibalehetőség.”
 
FormaNet, Varga Viktória

  

Szólj hozzá