2011. nov 23.

Buemi és Schumacher előzött idén legtöbbet

írta: FormaNet
Buemi és Schumacher előzött idén legtöbbet

Idén gyakori témát szolgáltatott a DRS, és az ez által megnövekedett előzések száma. A szezonzáró Brazil Nagydíj előtt a Mercedes összeállított néhány érdekes adatot, amiből többek között kiderül, hogy az elmúlt 18 nagydíjon több mint 1400-, futamonként átlagosan 45 előzési manőver történt, a mezőnyből pedig Sebastian Buemi és Michael Schumacher az, aki a legtöbb előzést hajtotta végre a szezon során. 
 
 
A Mercedes az alábbi számítási stratégia használatával kategorizált: „normál” és DRS-sel való előzés, beleértve a lassabb autók előzése, illetve a csapattársak közti előzéseket - olykor elengedéseket - is számba vette. A „tiszta előzések” meghatározásánál DRS zónában történő-, ill. a „normál” előzések összességét vette számításba.
 
 
Hány előzési manővert hajtottak végre a versenyzők idén, az eddigi 18 verseny alatt?
 
Összesen 1436 előzési manőver történt. Ha nem számoljuk az első körben nyert pozíciókat és a kiesések által nyert helyezéseket, akkor 1180. A normál és a DRS segítségével történt előzések száma összesen 804, vagyis átlagosan 45 tiszta előzés történt futamonként.
 
Ezt a számot (1180) tovább lehet még bontani az előzési manővereken belül?
 
441 „normál”, és 363 DRS segítségével történt előzés volt eddig, azaz összesen 804, ami arányaiban úgy néz ki, hogy 55 százalék normál, és 45 százalék DRS-sel történő tiszta előzés. 300 alkalommal történt meg, hogy a három leglassabb csapat autóját utolérte egy gyorsabb kocsi, valamint csapattársak között 76 helycsere történt. Ez összesen 1180.
 
Melyik versenyen volt a legtöbb előzés és hol volt a legkevesebb?
 
A legtöbb tiszta előzést Törökországban (85) jegyezték. A következő Kanada (79) és Kína (67), míg a legkevesebb manőver Monacóban (16), Ausztráliában (17) és Indiában (18) volt. Kilenc olyan verseny volt, ahol ötvennél kevesebb tiszta előzés történt. Az átlag 45, további bontásban 25 normál és 20 DRS zónában történő előzés.
 
Milyen volt a DRS használati arány a szezonban?
 
A legnagyobb DRS használati arány Abu Dzabiban (89%) volt, vagyis itt volt a legnagyobb haszna a rendszernek. Ezt követően Valencia (81%), India (78%), Törökország (59%) és Spanyolország (57%) a sorrend. A legkevesebb állítható hátsószárny segítségével történő előzés Moancóban (13%), Magyarországon (20%), Kanadában (22%), Japánban (26%) és Nagy Britanniában (27%) történt, de meg kell jegyezni, hogy ezek közül volt néhány esős futam, ahol korlátozva volt a rendszer használata.
 
A szezon során változott a DRS használatának aránya?
 
Az első kilenc versenyen átlagosan 21 előzési manőver történt a DRS zónába, ami a tiszta előzéseknek a 45 százalékát tette ki. Az ezt követő kilenc versenyen ez az átlag 20 volt, a tiszta előzésekhez viszonyítva pedig 46 százalék, vagyis a teljes szezon tükrében viszonylag stabilnak mondhatóak a DRS használatának arányai.

 
Melyik versenyző előzött legtöbbet 2011-ben?
 
Az alábbi adatokba nem tartoznak bele az autók előtti kiesők, csak tényleges a pozíciószerzések. Az első helyen Sebastien Buemi áll 112 előzéssel, őt szorosan követi Michael Schumacher (111), majd Kobajasi Kamui (95), Jaime Alguersuari (90) és a Sauber Sergio Perez (89) következik a sorban. Ezt a listát tovább lehet bontani a szerint, hogy ki nyert a legtöbbet a rajtnál, valamint az első körben, illetve az első kört követően egészen a leintésig.
 
Ki rajtolt a legjobban 2011-ben?
 
A sort Michael Schumacher nyitja, aki idén a rajtok során 34 pozíciót javított, majd őt követi Sebastian Buemi (29), Heikki Kovalainen (28), Vitantonio Liuzzi (20) és Kobajasi Kamui (19). Ezzel szemben, aki a legkevesebb helyet lépet előre a rajtoknál, nem más, mint Sebastian Vettel, aki idén mindössze egyetlen egyszer nyert pozíciót az indulásnál, ami természetesen jól tükrözi azt a tényt, hogy 14-szer pole-ból-, a többi futamon pedig második rajtkockából vágott neki a versenytávnak, így az esetek túlnyomó többségében nem volt kit lerajtolni.
 
Idén az első körben ki nyert a legtöbb pozíciót?
 
Ebből a szempontból is Michael Schumacher (40), Sebastian Buemi (30) és Heikki Kovalainen (26) vezeti a listát. Ebbe az összesítésben a pályák első szektora nem számít bele.
 
Az első kört követően kik előztek a legtöbbet ebben a szezonban?
 
Ebben a statisztikában egyenlő arányban, 82-82 alkalommal Sergio Perez és Sebastian Buemi osztozik a top helyeken, őket követi Jenson Button (77), Mark Webber (76), Jaime Alguersuari (74) és Michael Schumacher (71).
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 

  

Szólj hozzá

statisztika f1 formula 1 2011 mercedes statisztika előzések száma