2011. nov 23.

Spanyol pilóta, spanyolos válaszok: Kérdezz-felelek Pedro de la Rosával

írta: FormaNet
Spanyol pilóta, spanyolos válaszok: Kérdezz-felelek Pedro de la Rosával

Pedro de la Rosa, a McLaren eddigi tesztpilótája az elmúlt években, mondhatni parkolópályán volt, és a sauberes szereplése után úgy tűnt, tesztpilótaként fog nyugdíjba menni a Formula1-ből. A 40 éves pilóta 2003-tól vett részt a wokingi alakulat fejlesztéseiben, és 2005 végén, majd - Juan Pablo Montoya viharos távozását követően - 2006-ban kapott ugyan versenylehetőséget 9 futam erejéig, de ezt a McLaren csak ideiglenes megoldásnak tekintette, mint ahogy a Saubernél sem számítottak rá hosszútávon. Most azonban a cirkusz egyetlen spanyol székhelyű alakulatánál teljes értékű versenyzőülést kapott 2012-re.

Ennek a szerződésnek több üzenete is van, egyrészt De la Rosa lehetőségei kapcsán, és ami talán még ennél is fontosabb, az az, hogy a már többször temetett kiscsapat ezzel a megállapodással ismét jelezte, folytatni kívánja működését a száguldó cirkuszban.

Mikor zárultak le a tárgyalások a HRT-vel való visszatérésről? Mikor írtak alá?
 
Pedro de la Rosa: Egy ideje már kapcsolatban voltam  Luis Perez-Salaval, és a 2012-es visszatérésemről, a HRT projektről júliusban kezdtünk el beszélgetni. Először nem volt szándékomban csatlakozni, de hétről hétre egyre jobban megismertem őket, láttam mit csinálnak, hogyan dolgoznak, és megértettem, hogy a részévé kell válnom ennek a spanyol projektnek. A megállapodást pár napja írtuk alá.
 
Mit jelent önnek, hogy az első spanyol csapatnál, spanyol pilótaként, vehet részt egy teljes F1-es szezonban?
 
Számomra megtiszteltetés, hogy náluk vezethetek. Nem is lehetne jobb lehetőség, mint egy spanyol pilóta egy spanyol csapatnál. Semmi sem tehetne most boldogabbá, mert bár tisztában vagyok azzal, mekkora munka áll előttünk, de ez egy izgalmas kihívás, és mindenki támogat ebben a dologban.
 
Mi a vonzó az ön számára ebben a projektben?
 
Különféle dolgok miatt is vonzó, de elsősorban az a tény, hogy ez egy spanyol csapat. Most még hátul vannak, de a bennük rejlő növekedési potenciál hatalmas. Ami igazán meggyőzött, az Luiz Perez-Sala és Saul Ruiz de Marcos igazán komoly és reális hozzáállása, még júliusban, ahogyan tesznek, és mondanak bármit, anélkül, hogy túl nagy zajt csapnának, fegyelmezetten, és profi módon.
 
Milyen szerepe volt a McLarennek a döntés meghozatalában?
 
A Vodafone McLaren Mercedes segített abban, hogy megtegyem ezt a lépést. Nem titok, hogy szerződésem volt a McLarennel a következő évekre, így ez csak nekik köszönhető. De a szerződést félre téve, tudom jól, hogy a nélkül a nyolc év tanulás nélkül, amit a McLarennél töltöttem, ma nem lennék itt, így csak megköszönhetem nekik, mert most sokkal jobb pilóta vagyok, mint 2003-ban, amikor csatlakoztam hozzájuk.
 
Mit gondol, mivel tudja segíteni a csapatot?
 
Mindenek előtt azzal tudok hozzájárulni hogy keményen dolgozom, és hasznosítom a nagy csapatnál megszerzett tapasztalataimmal is, melyeket az évek során gyűjtöttem. Az a tény, hogy kicsi és szerény spanyol csapathoz érkeztem, azt is jelenti, hogy egymást segítjük majd a fejlődésben, annak érdekében, hogy Spanyolország büszke lehessen a csapatunkra. Ez kicsit hasonlít Dávid és Góliát helyzetére, ami rendkívül izgalmas.
 
Mik ma a célok a HRT-nél?
 
Túl korai lenne még célokat felállítani. Most a legfontosabb, hogy megalapozzuk a projektet, és a fejlődést, a valódi stílusunknak megfelelően, ami a kitartás, a munka, az elszántság és az alázat. Az autó majd ennek a folyamatnak lesz az eredménye, és keményen dolgozunk azon, hogy az új csapatok között a legjobbak lehessünk.
 
Továbbra is támogatják majd a személyes szponzorok?
 
A célom, hogy továbbra is együttműködjek a szponzoraimmal, mint ahogy azt eddig is tettem.
 
Úttörője  ennek a sportnak, hiszen 12 éve debütált, és még mindig a legnagyobbak között maradhat, mi lehet a siker kulcsa?
 
Számomra a legfontosabb kulcs az, hogy úgy aludjak el, és úgy ébredjek reggel, hogy erős vágyat érezzek a nehéz feladatok megoldására, és ezért mindent meg is tegyek. Mint majdnem mindenkit, engem is ez motivál. Idén a Szingapúri Nagydíjon, ahogy emlékszem, néztem magam a tükörben, és az mondtam: nem tudnék még egy évet a pitt wall-on ülni, és nézni, ahogy a többi pilóta elhúz előttem. Ez a részlet nagyon megmaradt bennem, és igen jól meghatározza a véleményemet.
 
Mennyire fontos a spanyol motorsportnak, hogy egy spanyol csapat a motorsportok király-kategóriájában versenyezzen?
 
Néhány évvel ezelőtt azt mondtam, hogy egy dologra még szüksége van Spanyolországnak, mégpedig arra, hogy egy spanyol csapat is legyen az F1-ben. Mi vagyunk a legjobb rajongók a világon, az autósportban van két világbajnokunk, erős nemzetközi vállalataink, és most egy spanyol csapat is végre. Minket is érint a válság, ezért szilárdan össze kell tartanunk. Büszke vagyok arra, hogy a HRT képes kezet nyújtani, és embereket foglalkoztatni.
 
Visszatérne a Vodafone McLaren Mercedeshez, ahogy azt tette a Sauber után 2011-ben, miután lejárt a szerződése?
 
A HRT-nél a jövőm nem rövidtávú. Egyike vagyok azoknak, aki elkezd egy projektet, és aki be is fejezi azt.
 
 
Mit üzenne a spanyol szurkolóknak?
 
Csak annyit mondhatok, remélem a spanyol szurkolók is olyan boldogok, mint amilyen én vagyok. Olyan öröm ez számomra, mint az a nap, amikor teljesült a kívánságom, és debütáltam az F1-ben. A cél most nem a győzelem, hanem a fejlődés.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória 
       
Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 formula1 hrt pedro de la rosa hispania racing team