2011. nov 24.

A McLaren cáfolja a Honda csatlakozásáról szóló híreszteléseket

írta: FormaNet
A McLaren cáfolja a Honda csatlakozásáról szóló híreszteléseket

A 2014-es új F1-es motorformula bevezetéséig még két szezon van hátra, ám a helyezkedések, és az ehhez kapcsolódó találgatások, pletykák már most megkezdődtek. Az új motor szabvány, kedvező feltételeket teremt néhány nagy gyártó belépéséhez, vagy éppen visszatéréséhez, miközben a jelenlegi gyártók is mindent megtesznek a piaci pozíciójuk erősítéséért, esetleg bővítéséért.

A héten felröppent a hír, hogy a műszaki változások, a legendás Williams Renault után visszahozhatják az F1-be a legendás McLaren Honda nevet. A légből kapott találgatás alapja egy (mellesleg némileg reális) újságírói fejtegetés volt, mely már a második fordítás után, szinte tényként futott végig a világhálón.
 
A dolog realitása azzal magyarázható, hogy a "zöld korszak" beköszöntével, a 2008-ban a cirkuszból kilépett japán gyártó is szívesen visszatérne, hiszen a motorformula minden tekintetben megfelel, a már évek óta megfogalmazott innovációs irányvonalának. A másik érv (melynek igen sokan felültek), hogy egyszer volt hol nem volt, a wokingi alakulatnak – hasonlóan a Williams-Renault partnerséghez – egy rendkívül eredményes korszaka, a Honda erőforrásaival.
 
A japán gyártó 1988-ban csatlakozott az istállóhoz, és 1992-ig, öt szezonon keresztül biztosította motorjait az alakulatnak. A McLaren Hondák összesen 80 nagydíjon indultak, és nem kevesebb, mint 53 alkalommal pole pozícióból, mindemellett a győzelmi mutató is igencsak figyelemreméltó, egészen pontosan 44 futamgyőzelem.
A wokingi gárda legfényesebb korszaka volt ez, amit négy konstruktőri, és négy egyéni világbajnoki cím igazol. (Ayrton Senna:1988, 1990, 1991, Alain Prost:1989)
Természetesen a Formula-1-nek is az egyik legemlékezetesebb időszaka volt ez, és ebben nagy szerepet játszott Senna személye, illetve két zseniális versenyző botrányoktól sem mentes rivalizálása.
 
Mindezek tükrében nem véletlen, hogy sokan szeretnék ismét a rajtrácson látni ennek a korszaknak legmeghatározóbb autóját, a McLaren Hondát.
 
A valóság és az üzlet azonban nem szokott nosztalgiázni. A felröppent híresztelésekre a a McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale hamar reagált, és teljesen alaptalannak nevezte azokat.
 
"Ez távol áll a célunktól. Nagyon elégedettek vagyunk, és élvezzük az együttműködést a Mercedesszel. Ennek a történetnek nincs valóságalapja. A híresztelés nem tudtuk megállítani, de kijelenthetem, hogy teljes egészében a Mercedes-Benz együttműködésre fókuszálunk. Ez már eddig is hosszú távú kapcsolat volt, számtalan győzelemmel és bajnoki címmel, és továbbra is hosszútávon tervezzük" - jelentette ki Neale, akit arról is faggattak, nem lazulhat-e fel ez at együttműködés amiatt, hogy a Mercedes az év végén már csak mint beszállító lesz jelen a csapat életében, miután a wokingi alakulat felvásárolja a német konszern utolsó részesedését is a német gyártótól.
 
 
"A Mercedesnek már saját csapata van, így természetesen helyes, és megfelelő, hogy most már ebbe az irányba fordít nagyobb figyelmet. Nemrégen beszéltem Thomas Fuhrrel  (ügyvezető igazgató - Mercedes-Benz High Performance Engines). Gyakran beszélünk, és mindketten ugyan azt akarjuk.
A mi érdekünk egy megbízható motor. Thomas pedig annak örül, hogy hat Mercedes motoros autó volt az első tízben, az abu dzabi időmérő után. Valóban el voltak ragadtatva, és úgy örülnek ennek, ahogy azt kell. És természetesen mi szeretnénk őket is legyőzni, hogy lássák, jól dolgoznak nekünk. Rendkívül jó technikai partnereink, és nagyon kedvező számunkra ez az együttműködés” – nyilatkozta a Vodafona McLaren-Mercedes ügyvezetője.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
       

 

 

Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 mclaren mercedes mclaren honda honda visszatérése