2011. nov 27.

A Red Bullnál mindenki örül Webber sikerének

írta: FormaNet
A Red Bullnál mindenki örül Webber sikerének

A Red Bull Racing stílusosan búcsúztatta a 2011-es évadot, és Mark Webber idei első győzelmével, illetve Sebastian Vettel második helyével a csapat harmadik kettős diadalát ünnepelhette ebben az évben, a bajnokságot pedig több mint 150 pontos előnnyel zárták a McLaren előtt. Sebastian Vettel 392 ponttal búcsúzik fantasztikus idényétől, míg ausztrál kollégája 258 egységgel a harmadik lett Jenson Button mögött.
 
 
A pole-ból rajtoló Sebastian Vetteltől a 30. körben csapattársa úgy vette át a vezetést, hogy az 1-es számú Red Bull-ban már a verseny elején problémák adódtak a váltóval, így néhány kör után a helycsere már nem volt kérdés. Mark Webber tehát egy kis szerencsével megszerezte a rég áhított idei első futamgyőzelmet, és véleménye szerint néhány balszerencse után már kijárt neki is egy tökéletes nap.
 
"Hogy őszinte legyek, egész hétvégén jó érzéseim voltak. Seb hatalmas kört rakott össze az időmérőn, és biztos, hogy végig jó versenye lett volna, de volt egy problémája. A mai verseny érdekes volt, és személy szerint nagyon élveztem. Bár a rajtom nem volt tökéletes, és Seb fordult el elsőként a rajt után az első kanyarban. Remekül ment, de nyilvánvalóvá vált, hogy problémái vannak. Ezzel együtt nagyon boldog vagyok, hiszen már régóta vártam erre a győzelemre. Néha szerencsés vagy, néha nem annyira, és nekem most végre kijött a lépés. Ez egy fontos győzelem volt számomra, és így a csapat a csúcson fejezte be az évet. Győzelmemet közeli barátunknak, a család barátjának, Bob Woodsnak ajánlom, aki nagyon beteg.”
 
 
Sebastian Vettel idén már 11 alkalommal pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán, és egyáltalán nem bánkódik amiatt, hogy a szezonzárón ez végül nem neki sikerült.
 
"Kár ezért a versenyért, mert jól rajtoltam, és nagyon jól éreztem magam az autóban. Már a verseny elején szóltak, hogy ügyeljek a váltóra, így lejjebb kellett tekernem a motort, és rövideket váltani. A végére egyre rosszabb lett a helyzet, és már csak a magasabb fokozatokat használhattam. Mindettől függetlenül Mark remekül versenyzett, és megérdemelten nyert. A történteket nem nevezném balszerencsének, próbáltam olyan közel maradni Markhoz, amennyire csak tudtam, és közben tartani a távolságot az üldözőimmel szemben. Nincs miért csalódottnak lennem, hiszen egy lenyűgöző szezonon vagyunk túl. Ez egy fantasztikus év volt, és egy erős befejezés. Várjuk a szünetet, és azt, hogy jövőre ugyanilyen erősen térjünk vissza.”

 
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner osztja Vettel azon véleményét, hogy Webber teljesen megérdemelten nyert Interlagosban.
 
"Sebastian egy nehéz versenyen van túl, hiszen már az ötödik körtől kezdve problémája volt a váltóval, és azt gondoltuk, hogy nagyjából fél távot bírhat ki. Mindent elkövetett annak érdekében, hogy kímélje, rövideket váltott, stb. Szóval fenomenális volt, de ez nem vesz el semmit Mark győzelméből, aki szintén fantasztikus versenyt futott, és alaposan kiérdemelte a győzelmet. Marknak kemény éve volt, de leszegett fejjel is kemény dolgozott tovább. Egész hétvégén versenyképes volt, és a lehető legjobb eredménnyel akarta lezárni az évet. Egy olyan csapattárssal kellett megküzdenie idén, aki élete legjobb formáját nyújtja, és ez sikerült neki. Biztos vagyok benne, hogy jövőre erősebb lesz. Összességében Mark és Sebastian egy tökéletes párosítás, és boldog vagyok, hogy jövőre is mindketten a csapatnál maradnak.”

 
FormaNet, Varga Viktória
 

  

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull brazil nagydíj mark webber