2011. dec 21.

Kimi Räikkönen: Motiváltabb vagyok mint valaha

írta: FormaNet
Kimi Räikkönen: Motiváltabb vagyok mint valaha

Három hete annak, hogy a Lotus megerősítette Kimi Räikkönen érkezését, ezzel együtt a Formula-1-be való visszatérését. Hogy mi történt azóta: milyen reakciókat élt át, hogyan telnek napjai a csapattal, illetve hogyan készül a 2012-es kihívásokra, erről mesélt Räikkönen a csapat honlapján. 

 
Milyennek találtad a visszatéréseddel kapcsolatos reakciókat?
 
Kimi Räikkönen: Nagyon meglepett, hogy mekkora reakciót váltott ki az emberekből, ezért azt hiszem, hiányozhattam nekik.  
 
Azóta mi volt a legjobb pillanatod? 
 
KR: Amikor Sebastian Vettel az Autosport Awards estjén engem parodizált! Nem, komolyra fordítva a szót, már két látogatást tettem Enstone-ban, ami nagyszerű volt. Az első a csapat karácsonyi ünnepsége volt, ahol ráébredtem arra, hogy mennyi támogatást kapok. A második a múlthéten történt, ekkor lehetőségem nyílt megérteni, hogy ez a csapat nem véletlenül volt világbajnok. Megnéztem az összes beruházást, ami az utóbbi időkben történt: új szimulátor berendezés, frissített CFD, és a 60 százalékos méretarányú szélcsatorna. Mindezek rengeteg bizalmat adnak számomra a szezonkezdés előtt.
 
Mit gondolsz, mennyire lesz nehéz a visszatérés?
 
KR: Hadd fogalmazzak úgy, hogy a raliban két évet töltöttem el, a Formula-1-ben kilenc szezont, ezen belül 157 versenyből 18 futamgyőzelmet szereztem. Tehát jól ismerem a sportot. Amikor ralira váltottam, és amikor a NASCAR is kipróbáltam, akkor új dolgokat akartam tanulni, de a Formula-1-nél azt érzem, hogy haza értem. Alig várom, hogy a volán mögé üljek.
 
Mit gondolsz sok időbe fog telni, hogy a sebességed újra a régi legyen?
 
KR: Remélem nem! Motiváltabb vagyok mint valaha, és nem hinném, hogy veszítettem volna a sebességemből. A legnehezebb dolog az abroncs lesz, de nem igazán aggódom emiatt. Bár a műszaki előírások úgy tűnik nem változtak sokat, de több területen is újra kellett tervezni néhány elemet. Ennek eredményeként az autók jelentősen különbözhetnek majd a következő évben. A dolgok kicsit felrázódnak, ami nagyon érdekessé teheti majd az idényt.
 
Mi a teendőd a tesztekig? 
 
KR: Az új autót február előtt nem tudom tesztelni, így ez most egy hosszú várakozást jelent számomra. Januárban viszont majd beugrok egy két évvel ezelőtti F1-es autóba, és természetesen a szokásos erőnléti felkészülés vár rám, illetve ez alatt az idő alatt együtt dolgozom majd a csapattal annak érdekében, hogy teljes mértékben megértsem a változásokat.

 
Mik a célkitűzések a tesztekre? 
 
KR: Hogy megtaláljuk, hogyan lehet gyors az autónk! Számomra a következő fontos szempont, hogy minél jobban megismerjem a csapat működését. A Pirelli gumik működésének megértése szintén az egyik legfontosabb feladat lesz, hiszen ezek más megközelítést kívánnak, mint amiket én ismertem.
 
Mik a terveid a karácsonyi szünetben? Van valami speciális edzésterv? 
 
KR: Sokféle edzést végzek.  A legfontosabb, hogy a nyakam újra elég erős legyen, különösen, hogy a teszteken igen komoly igénybevételnek lesz majd kitéve. Természetesen a karácsonyt én is a családommal töltöm.
 
Van még valamilyen betervezett hómobil verseny? 
 
KR: Meglepett, hogy milyen nagy figyelmet kapott, hogy leestem egy hómobilról. A YouTube-on meg lehet nézni mi történt, ez volt talán életem legkisebb és leglassabb (tempóban) balesete. Szinte már kínos! A 2007-es szezon előtt nyertem egy hómobil versenyt, és ez után az év nem sikerült rosszul számomra. Szóval ki tudja?
 
 
FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 lotus 2012 formula 1 kimi räikkönen