2011. dec 27.

Ecclestone cáfolja, hogy meglenne az utódja

írta: FormaNet
Ecclestone cáfolja, hogy meglenne az utódja

A száguldó cirkusz tulajdonosi viszonyai az elmúlt években egyre többször szolgáltattak témát a Formula-1-es médiának. Az idén már felröppentek fantomajánlatok a News Corp. részéről, és a csapatok jövőbeni törekvéseiben is megjelent a szándék, hogy saját sportjuk részvényeseivé váljanak. Sokak számára Bernie Ecclestone alkalmassága és hatalmi pozíciója is kérdésessé vált egyrészt a FOM vezért életkora-, másrészt az F1 2006-os felvásárlása körül kipattant botrány miatt.
 
Bernie Ecclestone a napokban cáfolta azokat a híreszteléseket melyek szerint a Formula-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa (67 százalékban), a CVC Capital Partners már kiválasztotta volna utódját.
A pletykák arról szóltak, hogy a CVC a Marks and Spencer korábbi vezérigazgatóját látná szívesen a 81 esztendős brit üzletember helyén. Ezeket a spekulációkat, melyek szerint a jövőben Sir Stuart Rose lehetne az F1 főnöke, Ecclestone teljességgel ostobaságnak nevezte.
 
"Keresgélünk. Ha valaki felbukkan, és úgy látjuk, hogy elvégeztük a munkát, az szuper. Majd találni kell valakit. Vagy ha valamilyen oknál fogva én már nem lehetek itt, a dolgok esetleg különböző utakon is folyhatnak tovább. Lehet, hogy négy Ecclestone is lesz, akik a munkák különböző területeiért felelnek majd. Szerencsés vagyok, hogy el tudok még utazni a világ bármely pontjára egy kézfogásért. Tisztelnek, mert már hosszú idő óta itt vagyok, és élvezem az emberek bizalmát, mert soha nem csaptam be őket. Még el tudom látni a feladataimat, és tudom, hogy ez egy új srácnak nem lenne egyszerű. Szeretnék még egy kis ideig élni."

 
Az idei év egyik Formula-1-et érintő botránya a széria 2006-os eladásával kapcsolatban robbant ki. A német ügyészség gyanúsítottként hallgatta ki, majd tartóztatta le az egykori bankárt, Gerhard Gribkowsky-t. A gyanúsításnak alapot az szolgáltatott, hogy az ügyészek szerint  a bankár kenőpénz fejében alulértékelte a széria részvényeit, ezzel pedig jelentős veszteséget okozott bankjának. A kenőpénz forrása Ecclestone egyik offshore cégéhez vezetett, ám ő első lépcsőben letagadta, hogy bármi köze lenne a Gribkowsky-nak „adományozott” pénzhez. Tanuvallomása során végül Ecclestone elismerte, hogy a pénzt ő küldte a bankárnak, ám hozzátette, hogy Gribkowsky azzal zsarolta, hogy hamis vádakkal ráküldi a brit adóhatóságot.
 
"Pénzt akart saját magának. El akarta hagyni a bankszférát, és saját ingatlanüzletbe akart kezdeni- velem együtt. Nem hibáztatom, és kicsit félre is vezettem, mert amikor erre kért, azt mondtam, majd meglátjuk mit tehetünk. Angolok vagyunk, mi sosem mondjuk azt, hogy nem. Persze megkérdeztem, mi lesz akkor, ha azt mondja majd, hogy a jövedelmét én gyarapítottam, inkorrekt módon. Azt mondta: Ha neki nem lesz annyi bevétele amennyit akar, akkor három évig járhatok a bíróságra bizonyítani egy csomó dolgot, ami nekem egy vagyonba fog kerülni. Ez bizalmatlanságot szült volna, és ha nem sikerül a rágalmak ellenkezőjét bizonyítani, akkor az adókat nézve kb. 3 milliárd font 40 százalékába is kerülhetett volna. Mindezt nem engedhettem meg magamnak” – érvelt a FOM vezér, aki végül 27.5 millió fontot fizetett azért, hogy lehetőleg elkerüljön mindenféle vizsgálódást.
 
"Azt hittem így legalább elcsendesedik és megnyugszik, és megállíthatom abban, hogy valami ostobaságot kövessen el.”
 
FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 formula 1 bernie ecclestone fom gribkowsky kereskedelmi jogok