2012. jan 02.

Rosberg nem aggódik a későbbi kezdés miatt

írta: FormaNet
Rosberg nem aggódik a későbbi kezdés miatt

Nico Rosberg szerint csapatának nem okoz majd problémát, és nem befolyásolja majd a versenyképességet a 2012-es idény első hivatalos kollektív tesztjének kihagyása.
 
A Mercedes nemrégiben bejelentette, hogy a 2012-es szezon első hivatalos tesztjére nem utazik el Jerezbe, annak érdekében, hogy az új konstrukció fejlesztésére több idő maradjon. Nico Rosberg szerint ez a taktikai döntés hosszútávon kifizetődik majd, és az új szakemberek, Geoff Willis és Aldo Costa segítségével a késői kezdést hamar behozza majd a német alakulat.
 
"Így döntöttek, és én elégedett vagyok. Ez egy kompromisszum a korai tesztelés és a fejlesztésekhez szükséges elegendő idő között. Meg kell találni az arany középutat, és a csapat úgy döntött, hogy ez lesz a legjobb megoldás. A gyárban végzett munkákkal kapcsolatban bizakodó vagyok. 2011-ben nem sikerült volna részt vennünk az első versenyen, ha akkor késéssel indítjuk az autót, de a gyárban már optimalizálták a munkálatokat és bízom benne, hogy elégedettek leszünk, az autó pedig már az első tesztek után versenyképes lesz. Már csak néhány apró dolog van hátra, és ez is azt mutatja, hogy a csapat nagy lépést tett előre.”
 
Rosberg a tavalyi szezonra is visszatekintett az autosportnak adott interjúban.
 
"Nos, messze nem volt egy fantasztikus év nem de? Persze néhány dolognak örülök, például annak, hogy a csapaton belül elöl, végeztem. Ebből a szempontból elégedett vagyok. És én is éreztem, hogy jobb és jobb leszek, de ez egy nehéz időszak volt. Az autó nagyon rapszodikus volt, és így nem volt könnyű. És ott vannak az eredmények is. Természetesen messze voltunk attól, amit szerettünk volna, de mindebből sokat tanultam. Nagy lépéseket tettünk előre a gumik területén. Sok mindent meg kellett tanulnunk, és sokkal nagyobb hatása volt, mint amire számítottunk. Nem csak vezetéstechnikai szempontból, de például az üzemanyag megtakarításban is, és sok minden másban óriási hatása volt az új gumiknak. Egész évben sokat tanultam, és ez érdekes volt.”

 
2012-es reális célokat így fogalmazta meg a német pilóta: "A realitás az, hogy következetesen a dobogón végezzünk, mert hiszem, hogy képesek vagyunk nagyot lépni előre. De hatalmas lépést kell tennünk annak érdekében, hogy nyerni tudjunk, és ez nem lesz könnyű, de meg kell történnie. Már a gyárban zajló munka is sokkal jobb, és még tovább javulunk. Ahhoz, hogy az F1 legjobb csapata legyünk, még több mindenre van szükség, de eljön az az idő is. Csak egy kicsit hosszabb ez az út. Remélhetőleg most tudunk egy nagyon-nagyon jó autót építeni, de hogy a legjobbak legyünk, az eltarthat még egy kis ideig.”
 
 
FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

mercedes f1 2012 formula 1 nico rosberg