2012. jan 05.

Kimi: Imádok a szezon ezen szakaszában a gyárban lenni

írta: FormaNet
Kimi: Imádok a szezon ezen szakaszában a gyárban lenni

Kimi Räikkönen csütörtökön a Lotus központjában, Enstone-ban részt vett az szezon előtti első üléspróbáján, illetve egy egész napos technikai megbeszélésen. 
 
 
"A 2009-es szezon utolsó versenye óta nem ültem egy F1-es autóban"- mosolygott Kimi, mielőtt csütörtökön Enstone-ban, első üléspróbáján bepattant a Lotusba. A munka után a finn versenyző több rajongói kérdésre is válaszolt:
 
Kimi, 2009 óta most volt az első alkalom, hogy visszaültél a pilótafülkébe. Milyen érzés volt?
 
Kimi Räikkönen: Legutóbb mikor Enstone-ban voltam, gyorsan beugrottam egy kocsiba, de valóban, a 2009-es utolsó futam óta ez volt az első alkalom, hogy tényleg egy F1-es autóban ültem és felvettem a sisakot. Először kicsit furcsán éreztem magam, mert a pilótafülke kissé kicsinek tűnt, de ez normális. Ugyanaz, mint a múltban, a többi üléspróba – első alkalommal mindig egy kicsit furcsa érzés, de utána gyorsan hozzászokunk. Nagyszerű lesz újra versenyezni.
 
Mennyire fontos az üléspróba? 
 
KR: Ez az egyik legfontosabb dolog, hiszen sok időt töltünk az autóban, ezért nagyon fontos, hogy az üléspozíció száz százalékosan jó legyen. Inkább most töltsünk azzal sok időt, hogy megfelelő legyen, hiszen sok verseny van a szezonban, és nagyon sokszor ülünk a volán mögé, tehát elengedhetetlen, hogy ez rendben legyen.

Meglepődtél azon, hogy mekkora érdeklődést váltott ki a visszatérésed?
 
KR: Volt egy kis sajtófelhajtás a visszatérésemről, és volt nagyon sok pletyka is. Számomra egy jó dolog, hogy visszatérek a Formula-1-be, és remélem, hogy a csapat és a szurkolók számára is az lesz. Imádok a szezon ezen szakaszában a gyárban lenni. Az új autó körül nagy a felhajtás, és minden egyes részleg teljes bedobással azon dolgozik, hogy minden időben elkészüljön. Ilyenkor tényleg érezni lehet az emberek elkötelezettségét, és jó dolog, hogy mindennek a részese lehetek.
 
Sok megjegyzés történt a visszatéréseddel kapcsolatban… sokszor pozitív, olykor pedig negatív…
 
KR: Mindez nincs hatással rám – néha képtelenségeket hallok, néha pedig pozitív dolgokat. A legfontosabb, hogy vissza akartam térni, és erre jó lehetőséget kaptam a csapattól, ezért boldog vagyok. Sosem figyeltem arra, hogy mit mondanak, vagy gondolnak az emberek. Végzem a dolgomat, és amíg ez elégedettséggel tölt el, számomra csak ez a legfontosabb.
 
 
FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

f1 lotus formula 1 kimi räikkönen üléspróba