2012. jan 12.

Massa: Gyorsabb lehetek Alonsónál

írta: FormaNet
Massa: Gyorsabb lehetek Alonsónál

Felipe Massa bízik abban, hogy 2012-ben újra versenyképes formában lesz, és hisz abban, hogy a jövőben is segítheti a Ferrarit.
 
Egy ideje már a Ferrari vezetősége sem titkolja, hogy 2012-ben sokkal jobb teljesítményt várnak Felipe Massától. A csapat év eleji médiaeseményének sajtótájékoztatóján a brazil versenyző elmondta, hogy az elvárások miatt nem érez plusz terhet a vállán.
 
"Természetesen ez egy rendkívül fontos év lesz, tudom ezt magamtól is, de ugyanez igaz itt mindenki számára. Ez egy olyan idény lesz, amiből többet akarunk kihozni, és nagyon fontos lesz az én szerepem is, mert biztosan többet szeretnénk elérni, mint tavaly, vagy 2010-ben.”
 
"Versenyképes akarok lenni. Szeretnék egy olyan szezont, melyben remélhetőleg a szerencse is mellém áll, hiszen tavaly is gyakran kezdtem jó pozícióból a futamot, és végül sokkal kevesebb pontot szereztem, mint amennyit megérdemeltem volna. Nagyon motivált vagyok, és biztos vagyok magamban. Persze folyamatos nyomás van rajtam ez igaz, hiszen ha egy olyan csapatnál versenyzel, mint a Ferrari, akkor ez mindig így van. De jobb úgy nyomás alatt lenni, hogy a világbajnoki címért harcolsz, mint úgy, hogy azért küzdesz, hogy megszerezd az első helyet a rajtrácson.”
 
Massa úgy véli, hogy a sikerhez leginkább arra van szüksége, hogy az új autó jobban illeszkedjen vezetési stílusához, és ha ez megtörténik, nem lát okot arra, hogy miért ne lehetne gyorsabb csapattársánál, Fernando Alonsónál.
 
"Igen, abszolút”- válaszolta arra a kérdésre, hogy idén meg tudja-e verni Alonsót.
 
"Meggyőződésem, hogy meg tudom csinálni. Azokon a versenypályákon, ahol nem volt jelentős a gumik romlása, a különbség mindössze a vezetési stílusunkban mutatkozott meg. Szóval ha egy versenyképes kocsink lesz, akkor ez a különbség el fog tűnni. Biztos vagyok benne, hogy fel tudom venni a harcot Fernandóval, és nem csak tartani tudom a lépést vele, de gyorsabb is lehetek nála.”
 
A 30 esztendős brazil további F1-es sorsa nagyban függ majd 2012-es teljesítményétől, talán éppen ezért is Massa nem csak, hogy meg akar felelni a vezetőségnek a szerződéshosszabbítás érdekében, de már az első futamtól kezdve harcolni akar a világbajnoki címért.

 
"A bajnokságban gondolkodom, így természetesen már a kezdetektől szükség lesz egy versenyképes autóra. Ha van öt-hat olyan verseny, ahol nem azok az eredmények jönnek, amiket akartál, akkor azt már nehéz helyrehozni. Ha magamat nézem, akkor a szezonkezdés és a szezon első fele biztosan fontosabb lesz a jövőm miatt, mint a második fele, de ebben nincs semmi újdonság” – folytatta Massa, és arra a kérdésre, hogy gondolkodott-e már más terveken arra az esetre, ha mégsem a maranellói alakulattal folytatná pályafutását, a brazil a következőt felelte:
"Nem, először is szeretnék újra győztes futamokat, ez az ami a legfontosabb számomra. Azt akarom, hogy versenyeket nyerjek, és versenyképesebb legyek, mint valaha is voltam. Ha boldog vagy egy csapatban, akkor a csapat is elégedett lesz veled. Nem értem miért is kellene ezen változtatni, de ha valami nem úgy alakulna, akkor ahogy az előbb is említettem, fontos, hogy ott dolgozz, ahol jól érzed magad. Ez az ami a legfontosabb, így majd meglátjuk mi történik.”
 
 
FormaNet, Varga Viktória
Szólj hozzá

ferrari f1 2012 formula 1 felipe massa