2012. jan 17.

Kérdezz-felelek Bruno Sennával

írta: FormaNet
Kérdezz-felelek Bruno Sennával

Hosszú várakozás után a Williams kedden hivatalosan bejelentette, hogy 2012-ben Bruno Senna kap lehetőséget Pastor Maldonado mellett. A brazil versenyző az első williamses interjúban idei célokról, a Renault motorokról, csapattársáról és nagybátyáról, Ayrton Sennáról is beszélt. 
 
 
Most már hivatalos, hogy a Williams versenyzője leszel, mit gondolsz most, így a 2012-es szezon előtt?
 
Bruno Senna: Nagyon boldog vagyok, hogy részese lehetek egy ilyen fantasztikus történelemmel rendelkező csapatnak. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Williams engem választott egy olyan évre, ami fontos lesz számukra. Mindenki nagyon motiváltan készül a 2012-es szezonra, és jó dolog ennek részese lenni.  Igaz, hogy a tavalyi évük nem a legjobban sikerült, de egyértelmű, hogy egy új úton haladnak tovább, és mindenki azért dolgozik, hogy ez az év jobb legyen.  Remélem, hogy be tudom majd bizonyítani mire vagyok képes, és nem csak a csapatnak, de magamnak is. Nagyon érdekes lesz látni, hogy mit érhetünk el együtt.

Mik a céljaid a 2012-es szezonban?
 
BS: Nehéz célokat kitűzni még a szezonkezdés előtt, de azt kívánom, hogy az autót teljes mértékben a határon tudjam használni annak érdekében, hogy a maximumot ki tudjam hozni belőle.
 

Mit gondolsz a Renault motorról, amivel tavaly már versenyeztél, szerinted mit hozhat a Renault a Williamsnek 2012-ben? 

BS: 2011-ben teljesítettem néhány versenyt a Renault motorral, és sokat tanultam róla. Ez egy nagyon jó erőforrás, jó a vezethetősége, ami szintén egy pozitív lépés a csapat számára. Versenyzőként minden elérhető fegyverre szükség van ahhoz, hogy optimálisan tudj dolgozni, és versenyképes időket érj el a futamokon. Biztos vagyok benne, hogy a Renault motorokkal még jobb lesz autónk, és érdekes lesz számomra, hogy a korábbi tapasztalataimra alapozva milyen visszajelzéseket tudok majd adni a csapatnak.

 

 
 Mit gondolsz az új csapattársadról, Pastor Maldonadóról?
 

BS:  Pastor egy nagyszerű pilóta. Már versenyeztem ellene a GP2-ben, és mindig is jól kijöttünk egymással. Egy nagyon kemény ellenfél volt a múltban, és most, hogy mindketten ugyanolyan kocsiban ülünk, még keményebb lesz. Minden bizonnyal majd megpróbáljuk egymást legyőzni, csapattársként viszont együtt dolgozunk majd azért, hogy csapatunk előrébb lépjen. 

El lehet mondani, hogy eddig milyen feladatokat végeztél már a gyárban?

BS: Karácsony előtt, és utána is voltam a Williams gyárában Grove-ban, ahol keresztül mentem néhány kiértékelésen mind a szimulátorban, mind pedig az edzőteremben. A pályán is végeztünk pár értékelést, de nem F1-es autóban.  A fő cél az volt, hogy a csapat kiértékeljen, és megvizsgálja, hogyan tud a legjobban versenyzőként hasznosítani. Számomra is nagyon hasznos volt, mert megismerhettem néhány dolgot, például már ismerem a kormány elrendezését. Ha elkezdjük a teszteket,  ezzel már nem kell foglalkoznom, és azonnal belepattanhatok az FW34-be. 
 
Szóval volt már lehetőséged együtt dolgozni az új mérnökeiddel?
 
BS: Azt hiszem igazán jól indult a kapcsolatunk, és alig várom, hogy együtt dolgozzak velük a szezonban. A versenyző és a mérnökök közötti kapcsolat olyan valami, amit nagyon kevés ember ért meg. Szükség van a kölcsönös tiszteletre, és arra, hogy jól megértsük egymást annak érdekében, hogy már a kezdetektől valóban együtt tudjunk dolgozni. Ez a kapcsolat egyfajta folytonosság, ami hatással van a teljesítményre. 
 
Mi indította el a motorsportos karrieredet?
 
BS: Már fiatalon nagy rajongója voltam a motorsportoknak, és persze ott volt a nagybátyám hatása is, de azóta,  amióta először beültem egy gokartba, onnantól kezdve nem is akartam mást csinálni. Nagyon kiváltságos helyzetben érzem magam, hogy képes voltam elérni az álmomat, hogy a Formula-1-ben versenyezhetek. 
 
Egyszer azt mondtad, hogy ha lehetőséged adódna egy legendás versenyautót vezetni, akkor az 1993-as aktív felfüggesztéses Williamst választanád. Mennyire fontos számodra, hogy egy olyan csapatnál versenyezhetsz, amely nagy múltra tekint vissza?
 
BS: Csodálatos történelme van a csapatnak, és ahogy végigsétáltam a múzeumon, csorgott a nyálam. Láttam már sok ilyen autót a pályán, és mindig arról álmodoztam, hogy valójában milyen érzés lenne versenyezni velük. Sosem vezethettem egyiket sem, így azt hiszen nagyon jó lenne valamelyik aktív felfüggesztéses autót vezetni Goodwoodban, csak, hogy érezzem milyen!
 
Nagybátyád, Ayrton versenyzett a Williamsszel. Mennyire fontos ez neked?
 
 
BS: Nagyon érdekes lesz egy olyan csapatban versenyezni, ahol a nagybátyám is vezetett, különösen úgy, hogy pár ember itt még Ayrtonnal együtt dolgozott. Remélhetőleg vissza tudunk hozni néhány emléket a múltból, és létre hozhatunk pár újat is.
 
Kicsit tekerjük előre az időt. Milyen eredménnyel lennél elégedett a szezon végén?
 
BS: Remélem, hogy a 2012-es szezon végére elmondhatjuk, hogy kihoztuk a maximumot a Williams –Renault FW34-ből. Ez a legfontosabb dolog. Csak azt akarom, hogy a lehető legjobbat ki tudjam hozni az autóból, és ebből a lehetőségből, amit kaptam. Ez egy fontos év lesz a csapat számára, és nekem is, mivel hatással lesz a jövőmre. Remélem, hogy egy hosszú és sikeres korszak kezdődik.
 
 
FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 williams formula 1 bruno senna