2012. jan 17.

Pat Symonds: A befújt diffúzor betiltása jót tesz a kiscsapatoknak

írta: FormaNet
Pat Symonds: A befújt diffúzor betiltása jót tesz a kiscsapatoknak

Korábban a Renault technikai igazgatója volt , ma már a Marussia csapatát erősíti Pat Symonds , aki úgy véli, hogy a befújt diffúzorok betiltása nagy előrelépést jelenthet a kiscsapatok számára ebben a szezonban.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A 2008-as szingapúri Renault botrány (Crashgate botrányként is emlegetett) miatt Pat Symonds teljes eltiltása ugyan még nem jért le, ennek ellenére a szakember tanácsadóként tavaly csatlakozott a Virgin Racinghez (idén már Marussia), amely eddigi két szezonjában utolsó helyen végzett a bajnoki tabellán.
Symonds tisztában van azzal, hogy idén sem lesz egyszerű az előrelépés, de bízik benne, hogy a tavalyi csodafegyver, a befújt diffúzor betiltása jobban összerázhatja a mezőnyt.

"A legnagyobb változás a 2012-es szezonban az, hogy a befújt diffúzorokat betiltották. Az ilyen kiscsapatoknak , mint mi ez nem lesz rossz, ugyanis nehéz volt kiismerni és alkalmazni, de most az új szabályok megkönnyítik a dolgunkat.”

"A Marussiának összességében  170 alkalmazottja van, míg a Red Bullnál megközelítőleg 650 míg a Lotusnál és a Mercedesnél 550 fő dolgozik. Ez egy óriási kihívás nekünk, hiszen nagy hátrányból indulunk, de képesek vagyunk megmászni a hegyet” – bizakodott Symonds, aki úgy véli, az új technológiák jót tesznek a sportnak.

"A Formula-1 most jobb irányba halad, mint mondjuk 10 évvel ezelőtt, amikor csak gyártók voltak és más semmi. A cigarettareklámok illetve a gyártók kicsit önzőbbé tettek mindenkit. De most az RRA (Resource Restriction Agreement) próbálja korlátozni a költségeket. Itt van például most nekünk a KERS - amit a bevezetésekor kételkedve fogadtam ,de mióta dolgozunk a rendszerrel, látok benne lehetőséget.”

A Marussia 2012-es konstrukcióját már nem kizárólag CFD-vel (számítógépes áramlástani rendszer) tervezi, ugyanis Symonds az előző technikai igazgatóval Nick Wirth-szel ellentétben azt a nézetet vallja, hogy ideje visszatérni a hagyományos felfogáshoz. A Marussia a McLaren szélcsatornáját használja.

"A legfontosabb dolog, hogy a mérnöki munkához visszatérjünk. Mindent átnéztünk és van még pár kérdés, ami felmerült. Elkezdtünk a szélcsatornás tesztet, ami nem jelenti azt, hogy a CFD-t kihagyjuk, csak ellenőrizni akarjuk a fejlesztéseket. A szerződés a McLarennel nagyon jót tesz majd a csapatnak. Nyilvánvaló volt, hogy valami mást kell tennünk, és e megállapodás nélkül nem tudjuk teljesíteni az elvárásokat. A McLaren nem jelent majd számunkra nagy ugrást, de reméljük, hogy gyorsabbak leszünk.”
 
A hírek szerint a Marussia nem vesz részt az első négy napos kollektív teszten Jerezben.
 
 
 
Varga Viktória, Molnár Szabó Edina
Szólj hozzá

f1 formula 1 virgin marussia pat symonds