2012. jan 31.

Ecclestone továbbra is 20 futamnál többet szeretne

írta: FormaNet
Ecclestone továbbra is 20 futamnál többet szeretne

Bernie Ecclestone továbbra sem tett le arról az elképzeléséről, hogy az évenként megrendezendő futamok számát 20 fölé emeljék. Elképzelését támogatja az a tény, hogy évről évre mind több pálya jelentkezik, hogy futamot rendezhessen.

A FOM 81 esztendős vezére az osztrák médiában beszélt arról, hogy jelenleg, a gazdasági válság közepette is túlkínálat mutatkozik a futamrendezők kapcsán, és ez annak ellenére is így van, hogy számtalan ország kormánya megszorító intézkedésekkel próbálja a gazdasági helyzetet stabilizálni.
 
"A kereslet magas. Jelenleg öt rendezővel tudnánk végleges tárgyalásokat folytatni.”
 
Amiről eddig tudhat a közvélemény, az Franciaország visszatérése, (feltehetőleg a Belga Nagydíjjal felváltva rendeznének versenyt) Mexikó, Argentína és Dél-Amerika. Az ötödik egyelőre titok 
 
Ecclestone terve az F1 további globális térhódításával kapcsolatban jelenleg két alapvető akadályba ütközik. Az egyik az, hogy a csapatok jelenleg 20 nagydíjban maximalizálták az évente megrendezhető futamok számát. A másik akadály ezzel szoros összefüggésben az - ami ellen az istállók már felemelték hangjukat -, hogy a terjeszkedés Európán kívüli országokba, pont a hagyományos pályák kiszorulását jelentené, és sokan úgy vélik, ez nem kívánatos irány a sport jövője szempontjából.
 
A húsznál több verseny komoly – elsősorban logisztikai – problémákat jelentene a csapatok számára, és ezt többször is tudomására hozták az F1 urának, ám a jelek szerint Ecclestone továbbra sem adja fel terveit.
 
"A több verseny a csapatoknak több pénzbe kerülne, mert valószínű, hogy meg kellene duplázni a személyzetet. De találhatunk megoldást.”
 
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh, aki a csapatok érdekvédelmi szövetségének, a FOTA-nak is elnöke, úgy véli, Ecclestone elképzelése pont szembe megy a jelenlegi költségcsökkentési gyakorlattal, ami többek között 20 versenyhez igazodik mind a személyzet létszáma, mind az istállók éves logisztikai ütemezése tekintetében.
 
"Azt hiszem a húsz nagydíj egy szezonban a természetes korlát. Ennél több túlzottan is fárasztó lenne a csapatok számára, - különösen a szerelőknek – ami miatt meg kellene vizsgálnunk egy második műszak rendszerét a sportban, ahogy az a Nascarban is van, ahol az évenkénti több mint harminc verseny teljesen megszokott. Az azonban teljesen világos, hogy ez egy kedvezőtlen spirált indítana el a költségek tekintetében, pont olyankor, amikor sikereket értünk el a költségcsökkentéssel kapcsolatban.”
 
A 2012 végén lejáró Concorde egyezmény újratárgyalásának egyik nyitott kérdése, hogy vajon Ecclestone-nak sikerül-e valamiféle taktikai lépéssel rávenni az istállók nagyobb részét arra, hogy támogassák a versenynaptár tovább bővítését.
 
 
A fehér lovag beszélt már 25 futamról, de tett már olyan kijelentést is, hogy szerinte is elég a 20 futam. Hogy pontosan mit akar, azt ebben a kérdésben is igen nehéz megjósolni, ám vannak olyan jelek, melyek arra utalnak, hogy komoly nyomással próbál érvényt szerezni akaratának, hiszen 2011-ben az Indiai Nagydíjon arról beszélt, hogy Európában elég lenne évente öt nagydíj. Ez a vélemény (amennyiben figyelembe vesszük a csapatok ragaszkodást az öreg kontinens pályáihoz) jelenthet egyféle fenyegetést is, aminek lehet célja az, hogy az új Concorde megállapodás ne korlátozza 20 futamban az éves versenyek számát.
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
  

 

 

Szólj hozzá

f1 forma1 bernie ecclestone f1 szezon f1 futamok