A McLaren új autója a világbajnoki cím elhódítására készül
A mai McLaren bemutatón Martin Whitmarsh csapatfőnök elismerte, hogy csapata számtalan nagyratörő célt állított fel az idei szezonra, és mindent annak rendelnek alá, hogy mind a pilóták, mind pedig a konstruktőrök bajnoki címét bezsebeljék 2012-ben.
A McLaren 1998-ban nyert utoljára világbajnoki címet a konstruktőri versenyben, így nem meglepő, a csapatfőnök, Martin Whitmarsh azon kijelentése, hogy most már ideje lenne elmozdulni a második helyről. Az autóbemutatót követően Whitmars a 2012-es tervekről is beszélt.
"Biztos vagyok benne, hogy senkinek nem okozok meglepetést azzal a kijelentéssel, hogy idei célunk, mindkét bajnokságot megnyerni. Ez minden évben így van, de nem mindig sikerül. Nem szeretünk veszíteni, és nem szeretünk másodikok lenni. Az elmúlt két évben ez meglehetősen frusztráló volt számunkra. Néhány pillanatra büszkék lehetünk ezekből az évekből is, de mi világbajnokok akarunk lenni. Jelenleg még nem értük el ezeket a célokat, de szerencsére még nem is tartunk az első versenynél. Kéthetente megvizsgáljuk a teljesítményünket azért, hogy lássuk hogy állunk, jelenleg itt tartunk, és ez nagyon izgalmas. Olyan célokat tűztünk ki, amikről jól tudjuk, hogy nagyon kemény lesz, de biztos vagyok abban, hogy megvalósítható. Ha minden egyes verseny után javítani tudunk az autónkon a szezon végéig, közben sikerül fenntartanunk egy megfelelő formát, és van egy megfelelő alap, akkor biztos vagyok abban, hogy újra ott leszünk, ahol szeretnénk.”
Bár az autó első ránézésre hasonlít elődjére, ám a McLaren vezető mérnöke, Tim Goss elárulta, hogy ez valójában egyáltalán nem igaz.
"Ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé, és arra törekszünk, hogy már az első versenytől kezdve egy bajnokesélyes autónk legyen. Ez az autó az elejétől egészen a hátsó részig egy teljesen új munka, nagyon kevés dolgot vittünk át a tavalyi évről. Az üzemanyagrendszer majdnem ugyanaz, de szinte minden más megváltozott. Büszke vagyok az egész csapatra, és azokra az erőfeszítésekre, amiket eddig tettünk. Most már egy következő fázishoz ért a projekt, ami arról fog szólni, hogy teljesítmény szempontjából valóban a legtöbbet hozzuk ki belőle.”
A technikai igazgató, Paddy Lowe arról is beszélt, hogy a mostani, szigorú szabályozás megnehezíti a csapatok dolgát, hiszen óvatosan kell bánni az újításokkal, ennek ellenére úgy véli, az MP4-27 jelentős előrelépés a csapat számára.
"A szabályok kissé behatárolják a mozgásterünket, és nem láthatunk egyik évről a másikra radikális változásokat. A mostani autó nagyon hasonló (a tavalyihoz), de a felszín alatt valójában nagy változtatásokon ment keresztül. Minden egyes része a súlyelosztás és teljesítmény kiértékelésével változott. Ha ezeket hozzáadjuk, akkor egy olyan autót kapunk, ami gyorsabb lesz. A csapatok feladata az, hogy találjanak valamit, ami 1-2 százalékban javítja a teljesítményt - mindemellett vannak nyilvánvaló újítások is. Sokat dolgoztunk az autó hátsó részén, és ennek eredményeként egy sokkal letisztultabb csomagot kaptunk. Nagy kihívást jelentett az aerodinamikai szakembereinknek, hogy nem csak, hogy meg kell találni a leszorítóerőt, de mellé meg kell teremteni a megfelelő egyensúlyt is. A leszorítóerőre szükség van, ugyanakkor arra is, hogy megfelelően használni tudjuk.”
Lowe arról is beszámolt, hogy a McLarent nem érintette az FIA által illegálisnak minősített reaktív menetmagasság szabályzó rendszer, amin először a Lotus, majd a Ferrari és a Mercedes is dolgozott.
"Ez azon tervek családjába tartozott, amivel már foglalkoztunk a múltban, de úgy láttuk, hogy nem szabályos, szóval nem voltunk érintettek a történetben. Úgy gondoltuk, hogy ez nem az a vonal amit követnünk kell, ezért jó volt látni, hogy végül a mi értelmezésünk volt a helytálló.”
FormaNet, Varga Viktória