2012. feb 04.

Karthikeyan: Minden jó, ha vége jó

írta: FormaNet
Karthikeyan: Minden jó, ha vége jó

A Hispania F1 Team pénteki bejelentésével immár teljes a 2012-es Formula-1-es mezőny. A csapat végül úgy döntött, hogy Pedro de la Rosa mellett a tavaly már nyolc nagydíjon rajthoz álló Narain Karthikeyan újra bizonyíthat, így a 35 esztendős indiai versenyző sok-sok hét bizonytalanság után folytathatja F1-es álmait. A rendkívül boldog Karthikeyan most őszintén beszél a mentálisan megterhelő várakozással teli időszakról, nagyra törő céljairól, sőt még a nehéz kezdetekről is.
 
Végre kiderült, hogy Te foglalhatod el az utolsó szabad ülést, ami még elérhető volt a 2012-es évre. Mekkora kihívást jelent számodra az előtted álló Formula-1-es évad?
 
Narain Karthikeyan: Ez az egész valójában az Indiai Nagydíjon kezdődött, ahol jó teljesítményt nyújtottam, és ekkor hittem el, hogy még mindig versenyképes vagyok. Nem titok, hogy jelenleg milyen nehéz bennmaradni az F1-ben, de bizonyítottam, hogy fizikailag és mentálisan is készen állok arra, hogy éljek a lehetőséggel. Úgyhogy már alig várom, hogy autóba üljek, és ismét versenyezzek.
 
Nem lehetett könnyű dolog kezelni mindazt a bizonytalanságot, ami a tavalyi évtől egészen mostanáig tartott. Mivel foglaltad le magad?
 
NK: Nos ahogy emlékszem, voltak rossz és jó dolgok is, voltak pozitív és negatív napok. Olykor már teljesen feladtam, de aztán mindig jött egy újabb reménysugár. Szellemileg elég fárasztó volt, de ahogy a mondás is tartja, minden jó, ha a vége jó. Volt néhány dolog amivel lefoglaltam magam a tél folyamán. Miközben vártam a lehetőségre, keményen edzettem, hiszen fizikai erőnlét létfontosságú a Formula-1-ben. És persze ott volt a sok tárgyalás, ami sok utazással járt. Szóval, hogy őszinte legyek, nem volt sok időm ezeken a dolgokon rágódni.
 
Ez lesz a harmadik szezonod a Formula-1-ben. Milyen célokkal vágsz bele?
 
NK: Ami az eredményeket illeti, az nagyban függ az autó fejlesztésétől, de azt kell mondjam, hogy ígéretes a helyzet. Egyébiránt nincsenek kétségeim a képességeimet illetően, nagyon magabiztos vagyok, hiszen tavaly is az első versenyeket követően jobban vezettem, mint valaha bármikor. Keményen fogom nyomni, e felől semmi kétségem. Nagyon sok minden megváltozott erre az évre, annak ellenére, hogy a csapat ugyanaz, de biztos vagyok abban, hogy jobbak leszünk. Az új vezetőség teljes mértékben a sokoldalú fejlődésre koncentrál, és amennyit én láttam, erre meg is van a lehetőségünk.
 
Gyakorlatilag teljesen megújult a csapatstruktúra. Milyenek a benyomásaid az új vezetésről.
 
NK: A csapat nagyon tehetséges és tapasztalt embereket alkalmazott, itt van például a csapatfőnök, Luis Perez-Sala, vagy a csapattársam, Pedro de la Rosa. Szóval a dolgok biztos, hogy jó irányban változtak miután új tulajdonos lett. Saul (Ruiz de Marco, a HRT vezérigazgatója) nagyon jól közelíti meg a dolgokat, jól látja, hogy mi az ami szükséges az F1-ben, és kamatoztatja vállalkozói tapasztalatait, ezért biztos vagyok abban, hogy jó irányba haladunk. Azt mindenki tudja, hogy egyik napról a másikra nem lehet csodákat tenni, de már tettünk lépéseket a helyes irányba.
 
Hogyan jellemeznéd magad, mint versenyző?
 
NK: Egy dolog biztos, soha nem adom fel. A nehézségek ellenére is ismét itt vagyok, és ez kitartás nélkül nem sikerülhetett volna. Hihetetlenül keményen megdolgoztam ezért, és hiszem, sőt tudom, hogy tudok olyan gyors lenni, mint bárki más a mezőnyben.
 
Mi az amit tudsz, és mi az amit kiemelnél csapattársadról, Pedro de la Rosáról?
 
NK: Az első tesztem a Jaguárnál volt 2001-ben, és emlékszem, hogy akkor Pedro volt az egyik versenyzőjük. Bár nem ismerem elég jól, de azt tudom, hogy nagyon tapasztalt, és amennyit eddig megismertem belőle, egy igazán kellemes személyiség. Jók lehetünk együtt – és ez nem csak arról szól, hogy megpróbáljuk legyőzni egymást, hanem, hogy harmonikusan együtt dolgozzunk annak érdekében, hogy a csapat fejlődjön. Egy egészséges versengés lehetővé teszi számunkra, hogy a legtöbbet hozzuk ki az autóból, ami felgyorsíthatja a fejlesztési folyamatokat. Nagy csapatnál szerzett hatalmas fejlesztési tapasztalattal rendelkezik, és az most nálunk nagyon sokat számít, hogy milyen szempontok alapján közelítjük meg a dolgokat, és hogy tudunk a legtöbbet kihozni a forrásainkból.
 
Mit gondolsz, te hogyan tudsz majd hozzájárulni a csapat idei munkájához?
 
NK: Olyan keményen fogom nyomni, amennyire csak lehetséges, úgy a pilótafülkén belül, mint kívül, és kerül, amibe kerül, mindenben azon leszek, hogy segítsem a csapat fejlődését. A Formula-1-ben fontos a folytonosság, így biztos vagyok abban, hogy segítségünkre lesz az, hogy idén már tesztelhetünk a szezonkezdet előtt, ellentétben az előző évvel, ahol csak az első versenyre, az Ausztrál Nagydíjra készült el az új autó. Szóval minden arra ösztönöz, hogy az eredmények tekintetében is előrébb lendítsem a csapatot. Semmi nem maradhat az „asztalon”, már ami a teljesítményt illeti.

 
Olyan országból érkeztél, ahol nincs nagy hagyománya a motorsportoknak, mi vezetett a Formula-1-es álmaidhoz?
 
NK: Amióta megkezdtem versenyzői pályafutásomat, csakis egy cél lebegett a szemem előtt, mégpedig a Formula-1. Ez nyilván egy igen különös álom volt, ha figyelembe vesszük, hogy Indiában nincs nagy hagyománya a motorsportnak. Ezért érthető, hogy nem igazán tudtam milyen nehéz feladatra vállalkoztam. A konkrét kép akkor állt össze, amikor Európába jöttem versenyezni, és akkor kezdtem megérteni, hogyan működnek a dolgok. Nem igazán tudtuk, hogy mi a helyes irány a Formula-1 felé, de a kudarcok csak még erősebbé tettek, és végül minden kifizetődött, amikor 2005-ben bemutatkozhattam.
 
Tavaly történelmet írtál, hiszen az első indiai versenyző vagy, aki Indiai Nagydíjon rajthoz állhatott. Milyen álmaid vannak még, amik beteljesülésre várnak?
 

NK: Nekem továbbra is a Formula-1 az álmom, hiszen ez annak a sportnak a csúcsa, amit szeretek. Szóval nagyon boldog vagyok, hogy most lehetőségem van tovább folytatni az álmomat, és minden erőmmel azon leszek, hogy a legtöbbet hozzam ki belőle.  

FormaNet, Varga Viktória

 

  

Szólj hozzá

f1 formula 1 hispania narain karthikeyan