2012. feb 10.

A Ferrari egyelőre nem elégedett az új autóval

írta: FormaNet
A Ferrari egyelőre nem elégedett az új autóval

Míg a legfőbb riválisok, a Red Bull és a McLaren határozottan kijelentették, hogy elégedettek a korai teszteredményekkel, addig a Ferrari beismerte, hogy bőven akadnak még megoldandó kérdések a szezonnyitó előtt.
 

Három nap alapos vizsgálat után a Ferrari kijelentette, jelenleg még nincs abban a helyzetben, hogy nyugodtan induljon neki a 2012-es szezonnak. Az Autosport azon kérdésére, hogy az év ezen szakaszában megfelelőnek tartja-e a jelenlegi helyzetet, a Ferrari műszaki igazgatója, Pat Fry elárulta, hogy közel sem.
 
"Nem vagyok elégedett azzal, ahogy jelenleg állunk. Azt hiszem, nagyon sok területen javulnunk kell még ahhoz képest, ahol most tartunk. A megbízhatóság jónak mondható. Teljesítmény szempontjából is rendben vagyunk, de még játszadozhatunk a teljesítményen annak érdekében, hogy javítsuk, különösen néhány kanyarban. Amíg nem működik minden rendesen, addig nem mondanám, hogy boldog vagyok."
 
Fry nem titkolta, a legnagyobb problémák a radikálisan új autó miatt, a beállítások megértése körül merültek fel, illetve azt is elismerte, hogy mivel nincs sok idő a szezonnyitóig, ezért jelenleg meglehetősen nagy nyomás alatt van a maranellói gárda.
 
"Kétségtelen hogy a három teszt, a korábbi négy helyett kissé megnehezíti a dolgokat. Azt hiszem, hogy rengeteg munka vár még ránk. Az alapok rendben vannak, most különböző tulajdonságokat és minden egyes elemet tesztelnünk kell. Különösen a kanyarokban, ezért nem tehetünk mást, mint hogy a kanyar bejáratánál, a kanyar közepén illetve a kijáratánál is azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt. Jelenleg is egy elég nagy mátrixban dolgozunk, minden egyes etapban igyekszünk más-más konfigurációt kipróbálni. Rengeteg elemzés vár ránk itt is, ezt követően pedig a gyárban is. Szimulátorban is tesztelünk majd, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy minden rendben, és hogy a legmegfelelőbb csomagot tudjuk összerakni. Mivel sokkal sűrűbb a programunk, ezért mindenkin nagy a nyomás. Meg kell próbálnunk gyors döntéseket hozni. Most lesz egy hét szünet, majd a második teszt után már csak két hét marad Melbourne-ig, úgyhogy most mindenkinek rengeteg munkája van, mint ahogy bárki másnak itt a boxutcában.”
 
A technikai igazgató is hangsúlyozta, amit a napokban a csapat már többször is elmondott, hogy jelenleg nem a gyors köridőket kergetik. Mivel a hó miatt a múlthéten nem tudták pályára küldeni az új autót, ezért most a legszükségesebb az, hogy az elkövetkező hetekben minél több kört teljesítsen az F2012.
 
"Nem arra koncentrálunk, hogy kifogyasszuk az üzemanyagot az autóból, és beállítsuk a legjobb köridőt, Már csak 12 napunk van a tesztekből, és a lehető legtöbbet kell kihoznunk ebből az időből. Kicsit visszavetett minket a munkában, hogy Fioranóban leesett a hó, ezért most  az első reggelen Felipének (Massa) azokkal a dolgokkal kellett töltenie az idejét, amit már ott megcsinálhattunk volna, így most próbálunk felzárkózni. Most azon vagyunk, hogy összerakjuk a megfelelő csomagot.”
 
Fry azt is világossá tette, hogy nem a vonórudas felfüggesztésben (melyet a Ferrari az első- és hátsó felfüggesztésnél egyaránt alkalmaz) keresendők a nehézségek.
 
"Az első felfüggesztés nem nagy dolog, hogy őszinte legyek. Aerodinamikailag és a súlypontot illetően egy kis előnyt jelent, és tudom, hogy ez most különbözik attól, amit más csapatoktól megszokhattunk a múltban, de őszintén szólva ez nem túl nagy kockázati tényező. Egy értelmes struktúrához mindent ki kell szortírozni. A legapróbb részletekig megvizsgáltuk a teljesítményt. Van egy kis előnye, ugyanakkor egy kis többlet súlyt is jelent, de a súly alacsonyan van, így végeredményben ez volt a legjobb dolog amit tehettünk."

 
Csütörtökön Fernando Alonsót hidraulikus meghibásodás hátráltatta, de Fry elmondta, hogy új hidraulikus alkatrészek érkeztek Jerezbe, így ez a probléma remélhetőleg megoldódik.
 
"Az első két napon nem igazán voltak gondjaink a megbízhatósággal. Ma volt egy kis hidraulikus probléma. De ma este kapunk néhány új alkatrészt, amikkel remélhetőleg megbizonyosodhatunk arról, hogy nem lesz gond ezzel a területtel. Ebből a szempontból azt hiszem, hogy az autó megbízható, és úgy tűnik, minden normálisan működik. A teljesítmény szempontjából a szó szoros értelmében minden egyes darabot megpróbálunk a helyére tenni, ezért még nagyon sok elemzés vár ránk.”
 
Az Autosport azon kérdésére, hogy mit üzen a Ferrari rajongóinak, Fry a következőt felelte: "Mindannyian nagyon keményen dolgozunk.”

  

FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

teszt ferrari f1 formula 1 jerez pat fry