2012. feb 10.

Alonsóé volt a legjobb köridő, de a legkevesebb kilométer is

írta: FormaNet
Alonsóé volt a legjobb köridő, de a legkevesebb kilométer is

Bár a Ferrari spanyol versenyzője, Fernando Alonso érte el az utolsó tesztnap legjobb köridejét, ám a csapat ismét problémákkal küzdött, mint ahogy a harmadik helyen záró regnáló bajnok, Sebastian Vettel RB8-asa is.
 
 
A mai nappal véget ért az első hivatalos kollektív teszt Jerezben, bár két csapat, a McLaren és a Williams reklámfilm forgatás céljából még a hétvége folyamán is pályára hajt.
Az utolsó napra már kilencre redukálódott a csapatok száma, hiszen a Hispania után a tegnap a Mercedes is összecsomagolt.
 
A négy nap alatt most először kapott lehetőséget a Caterham veterán versenyzője, Jarno Trulli, illetve a Force India német pilótája, Nico Hülkenberg.
 
Nagyjából egy óra elteltével született meg az első komolyabb köridő, Fernando Alonso nevével fémjelezve. A spanyol egy négy körös etapjában a Ferrari e heti legjobb idejével, 1:19.289 másodperccel ugrott az élre, majd valamivel később még négy tizedet faragott saját legjobbjából a Pirelli lágy abroncsain. Ezt követően azonban a tegnapi naphoz hasonlóan az olaszoknak ismét kijutott a problémákból. és mindössze 22 kört tett meg korai ebédszünete előtt. A Ferrari annyit közölt a twitteren, hogy néhány módosítás szükséges, és akad némi probléma is az F2012-essel, így korai ebédszünete előtt a kétszeres spanyol világbajnok mindössze 22 kört tett meg.
 
Még ennyire sem volt szerencsés a regnáló bajnok, Sebastian Vettel, aki mindössze két installációs kört tett meg a délelőtt folyamán, mert csapata elektronikai hibával találta szembe magát.
A Red Bull kistestvére azonban sikeresen folytatta programját, sőt újonc versenyzőjük, Jean-Eric Vergne szűk fél századmásodperccel jobb időt autózott az egy ideig második helyen álló Lewis Hamiltonnál.
 
A McLaren után Romain Grosjean, Kobajasi Kamui és Nico Hülkenberg sorakozott fel. Ez utóbbi két versenyzőnek bőven akadt dolga az utolsó napján, hiszen a Force India tegnap kényszerpihenőt tartott Jules Bianchi akciója miatt, míg a Saubert csütörtökön műszaki problémák hátráltatták.
 
A legszorgalmasabb résztvevő a hetedik legjobb időt autózó Bruno Senna volt, aki már a nap első felében dupla annyi kilométert (közel 100 kört) tett bele a Williamsbe mint társai, és mindeközben több hosszú etapot is teljesített.
A mért idő nélküli Vettelt leszámítva, Jarno Trulli zárta a délelőtti listát, bő három másodperces hátrányban Alonsótól.
 
Nagyobb felfordulás most nem történt a jerezi aszfaltcsíkon, mindössze egy-egy  alkalommal kellett megszakítani a tesztet néhány perc elejéig: egyik alkalommal valamelyik autó elhagyott egy alkatrészt, illetve a nem hivatalos ebédszünet elején magányosan körözgető Bruno Senna kocsija egy apró műszaki hiba miatt stílusosan, az Ayrton Sennáról elnevezett kanyarnál leparkolt.
 
Délelőtti eredmények:
 
 1.  Fernando Alonso     Ferrari       1:18.877           22 kör
 2.  Jean-Eric Vergne    Toro Rosso 1:19.597  +0.720   41 kör
 3.  Lewis Hamilton      McLaren      1:19.640  +0.763   36 kör
 4.  Romain Grosjean    Lotus         1:19.729  +0.852   24 kör
 5.  Kobajasi Kamui     Sauber        1:19.834  +0.957   39 kör
 6.  Nico Hülkenberg   Force India   1:19.977  +1.100   45 kör
 7.  Bruno Senna         Williams      1:20.132  +1.255   97 kör
 8.  Jarno Trulli         Caterham      1:22.214  +3.337   53 kör
 
Délután kettőkor elsőként Hamilton és Vergne hajtott ki a pályára, majd hamarosan végre Vettel is munkához látott, illetve a Ferrarinál is megoldották a gondokat, és Alonso is visszatérhetett hosszabb pihenőjéről.
 
A Saubernél az utolsó nap sem telt el probléma nélkül, most éppen olajnyomás csökkenése miatt állt meg Kobajasi alatt a C31-es, majd nem sokkal a jerezi teszt vége előtt Senna alatt másodjára is megadta magát a Williams.
 
A köridőkben nem sok változás történt, aminek oka, hogy délután szinte mindenki a hosszú etapokra koncentrált. Vettel azért még befurakodott Vergne és Hamilton közé a harmadik helyre, illetve még Jarno Trulli - aki délután már a KERS-szel dolgozott – valamelyest javított saját délelőtti legjobbján.
 
Alonso végül még a nap elején megfutott 1:18 as körével az élen végzett, a hét legjobbja azonban Nico Rosberg maradt (1:17.613), míg az új autók közül Romain Grosjean Lotusa futotta a leggyorsabb kört. Mindkét top idő a csütörtöki naphoz köthető.
 
Utolsó tesztnap eredménye:
1.  Fernando Alonso    Ferrari       1:18.877              39 kör
2.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso 1:19.597  +0.720  80 kör
3.  Sebastian Vettel    Red Bull      1:19.606  +0.729   50 kör
4.  Lewis Hamilton     McLaren       1:19.640  +0.763   86 kör
5.  Romain Grosjean   Lotus          1:19.729  +0.852   92  kör
6.  Kobajasi Kamui    Sauber         1:19.834  +0.957   74 kör
7.  Nico Hülkenberg   Force India   1:19.977  +1.100   89  kör
8.  Bruno Senna        Williams       1:20.132  +1.255   124 kör
9.  Jarno Trulli        Caterham        1:22.198  +3.321  117  kör
 

  

FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

teszt f1 formula 1 fernando alonso jerez